Tot Dokker, dar Stepway! Aventurierul

Dacia, brandul autohton care, în urma parteneriatului cu Renault, ne-a oferit vehicule competitive din punct de vedere financiar, și-a schimbat puțin orientarea în ultimii ani. Avantajul financiar rămâne, la care adăugăm și atenția sporită către segmentul de utilizare.

Modelul Dokker Stepway a fost conceput în ideea de a veni în sprijinul celor ce au nevoie de o mașină care, la nevoie, să poată deveni „de vacanță”, dar păstrându-și utilitatea și în cadrul cotidian. Acesta a fost prezentată la nivel mondial în cadrul Salonului Auto de la Istanbul din 2012, iar varianta destinată pieței europene a fost dezvăluită, în 2014, la Paris, dar fără modificări vizibile.

Stepway lifestyle

În ceea ce privește latura exterioară, echiparea Stepway, cea mai înaltă din oferta Dacia, are o serie de elemente distincte. În această categorie intră scuturile de protecție și ornamentele proiectoarelor de ceață din crom satinat, pasajele mărite ale roților, la fel ca și barele de pavilion, jantele de aluminiu și oglinzile retrovizoare Dark Metal, elemente ce oferă caracteristicile unui aventurier. Paleta de culori oferă cinci opțiuni (bleu azurite, gris platine, gris comète, noir nacré și blanc glacier), designul exterior fiind completat de inscripționarea „Stepway”, prezentă pe portierele față.

Mult. Mult confort 

Această considerație o facem nu din „prea-plinul” de confort oferit de Dacia, ci mai degrabă, raportându-ne la „seceta” existentă până acum. Fără nicio răutate gratuită, Dacia ne obișnuise cu mașini ieftine, decente calitativ și… noi. Cam asta se putea spune despre Dacia. Ce se întâmplă cu ultimele produse ale companiei arată că atenția inginerilor a început să se îndrepte și către alte elemente. E drept, nu mai este valabilă povestea cu „mașină nouă la 5.000 Euro” care a fost „piatra de temelie” a primei generații de Logan. Prețul unui model Dokker Stepway pornește de la 13.150 euro.

Acesta, însă, beneficiază de un interior spațios, cu o tapițerie specială pentru această echipare, numită Carbon Fonce, aceasta fiind completată de cusăturile albastre și ramele instrumentelor de bord și ale gurilor de ventilație, în aceeași culoare. Legat de spațiul pasagerilor, acesta este generos, atât în față, cât și în spate, spațiile de depozitare sunt suficiente și amplasate la îndemână, chiar și pe lateralul și spatele scaunelor din față. Scaunele sunt confortabile și, deși nu sunt cu susținere laterală, oferă un nivel ridicat de confort.

Amintim că modelul testat de noi a fost echipat chiar și cu încălzire în scaune, fapt ce ne-a surprins plăcut. De altfel, această mașină a fost echipată cu o serie de opționale, precum cele de infotainment MediaNav, limitator-regulator de viteză, modul Eco, sistem Start-Stop sau asistență la parcarea cu spatele.

Acestea din urmă vizează direct confortul șoferului, la fel ca și volanul, reglabil pe înălțime dar nu și pe profunzime. Pentru a putea fi „un premiant” adevărat, Dokker Stepway ar avea nevoie de o insonorizare un pic mai bună și mânere de susținere pentru pasageri, indiferent dacă vor fi amplasate pe stâlpi sau deasupra ușilor. Pentru că vorbim de o mașină încadrată la „utilitare”, amintim că aceasta oferă un volum de încărcare generos. 800 l în portbagajul standard și 3.000 l, dacă alegem să rabatăm bancheta din spate, ce nu doar mărește volumul de încărcare dar optimizează și încărcarea, podeaua devenind aproape plată.

Motorizarea

Oferta Dacia pentru acest model cuprinde trei propulsoare, unul pe benzină și două diesel. Varianta testată de noi a fost un 1.5 dCi, cuplat la o transmisie manuală în 5 trepte, ce oferea o putere maximă de 90 CP și un cuplu maxim de 200 Nm. Chiar dacă nu este cunoscut ca un motor gurmand, ba dimpotrivă, Dacia a ales să aducă o serie de elemente ce îmbunătățesc cifrele, precum modul Eco, funcție ce efectuează corecții ale unor parametri de conducere, pentru a diminua nivelul consumului.

Eco Mode menține confortul termic la un nivel optim in interiorul vehiculului. În funcție de stilul de șofat și de condițiile de rulare, Eco Mode permite o diminuare a consumului și a emisiilor de CO2 cu pâna lă 10 %. Funcția se activează la simpla apăsare a unui buton amplasat pe planșa de bord și se dezactivează la prima apăsare energică a accelerației. Un alt element din această categorie este Start-Stop-ul, funcție ce contribuie la un consum urban decent. Tot în această categorie de elemente ajutătoare încadrăm și indicatorul din bord pentru selectarea treptei de viteză potrivite.

Concluziile de drum 

În condiții de trafic urban, mașina s-a comportat exemplar, adică am beneficiat de un demaraj bun, de stabilitate bună și de un sistem de frânare pe care ne-am putut baza, iar vizibilitatea este și ea tot la capitolul „plusuri”. Consumul de carburant s-a învârtit în jurul valorii de 7,5 l/100 km, într-un regim 70-30% urban/extraurban, dar fără a menaja motorul, fără a folosi funcția Start-Stop și fără a opri vreodată sistemul AC. „Șocul” pe care Dacia îl oferă clienților săi este unul mare. Pozitiv. Câți, oare, asociază Dacia cu încălzirea în scaune, cu sistemul de navigație sau cu Start-Stop? S-au făcut niște pași imenși, iar aceștia nu au cum să treacă neobservați. Dacia prezintă încredere.

Fișă tehnică:

Motorizare: 1,5 dCi

Putere: 90 CP/3.750 rpm

Cuplu: 200 Nm/1.750 rpm

Transmisie: manuală, 5+1 trepte

Accelerație (0-100 km/h): 13,3 s

Viteza maximă: 163 km/h

Masa proprie: 1.302 kg

Volum rezervor: 50 l

Volum portbagaj: 800 l (sau 3.000 l cu bancheta rabatată)

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.