Tot Scania şi cu EURO VI

Producătorul suedez a fost pregătit pentru introducerea motoarelor EURO VI şi, astfel, acestea au putut fi montate pe aceleaşi autovehicule. Pentru şoferi este aceeaşi Scania pe care o cunosc, însă normele de poluare s-au îmbunătăţit.

Printre autovehiculele expuse în cadrul Târgului Ofertelor Speciale, organizat de Ziua Cargo la sfârşitul lunii aprilie, a existat şi un cap tractor Scania cu motorizare EURO VI. A fost un bun prilej să îl scoatem la un scurt drive-test, după ce în prealabil i-am agăţat în spate o semiremorcă Krone Dry Liner, o altă vedetă a târgului din luna aprilie. Krone Dry Liner este o semiremorcă dubă, având o masă proprie de 9.250 kg.

Aşa cum spuneam, cabina a rămas nemodificată, iar conducătorii auto se pot bucura de confortul binecunoscut oferit de Scania. Autovehiculul testat a fost dotat cu două paturi, fiind utilizat în probe de către o firmă ce a pus la treabă camionul în mod intensiv. Astfel, pe bord erau deja indicaţi 23.000 de km. Amintim faptul că paturile au o lăţime de 800 mm cel de jos, respectiv 700 mm sus, iar cabina este dotată cu un frigider generos, precum şi cu numeroase spaţii de depozitare. În ceea ce priveşte postul de conducere, a fost un nou prilej de a aprecia confortul, dar mai ales siguranţa oferită de Scania. Vizibilitatea bună, comenzile intuitive, aflate la îndemână, schimbarea automată a vitezelor sunt câteva dintre elementele care asigură o experienţă plăcută la volanul camionului. De asemenea, suspensia cabinei precum şi cea a scaunului contribuie semnificativ la confortul şoferului.

Avantajele  EURO VI

Normele EURO VI vor deveni obligatorii începând cu anul viitor, totuşi achiziţionarea unui camion care respectă aceste norme de poluare poate avea sens chiar şi astăzi, din punct de vedere economic, în anumite condiţii de exploatare.

Normele EURO VI asigură cele mai mici taxe de drum şi, totodată, cea mai bună valoare reziduală. Astfel, în cazul companiilor care realizează transport în comunitate, parcurgând mulţi km, investiţia într-un vehicul EURO VI capătă sens. Totodată, utilizarea tehnologiilor avansate pe care le presupun normele EURO VI înseamnă şi o garanţie a unei bune productivităţi, în condiţiile în care, în ultimii ani, toţi producătorii de camioane au avut drept prioritate acest aspect. Atunci când discutăm de productivitate, cel mai important aspect este cel legat de consumul de carburant. Drive-testul realizat a fost unul scurt, pe doar 80 km, în cea mai mare parte pe autostradă, cu semiremorca fără încărcătură, iar rezultatul obţinut trebuie să fie privit în acest context. Consumul mediu a fost de 25,3 l/100 km, cu o viteză medie de 45,4 km/h. Nu în ultimul rând, trebuie avut în vedere că tot mai mulţi clienţi de transport încep să îşi pună problema impactului asupra mediului. Utilizarea camioanelor EURO VI înseamnă o reducere a emisiilor poluante şi, implicit, poate duce la o mai strânsă relaţie între transportator şi clienţii acestuia.

SCANIA R 440 LA 4X2 MNA EURO 6

Lăţime şasiu: 2.600 mm

Ampatament: 3.700 mm

Sarcina axa faţă, tehnic: 7.500 kg

Sarcina axa spate, tehnic: 11.500 kg

Masa maximă legală a vehiculului: 19.000 kg

Masa totală maximă legală: 40.000 kg

Tipul motorului: DC13 109 440 CP EURO 6

Cutie de viteze: GRS905R, Opticruise

Ambreiaj: Automatic

Tip Cabină: CR19H (high roof height)

Suspensie cabină: 4 perne aer

Lăţime pat jos: 800 mm, fix

Lăţime pat sus: 700 mm

Alte dotări: Hill hold, retarder, scaun şofer cu amortizor aer, Daytime running light, frigider, aer condiţionat, încălzire auxiliară, închidere centralizată şi alarmă, trapă, cruise control active prediction.

Semiremorca Krone Dry Liner

Axe: Daimler

Podea dublă

22+1 traverse

15 inele de ancorare

2 şine ancorare

Înălţime: 2.710 mm

Masa maximă admisă pe axe: 27.000 kg

Masa totală (admisă tehnic): 39.000 kg

Masa proprie: 9.250 kg

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.