Tracțiune inteligentă de la Renault

Pentru gama de vehicule comerciale ușoare, Grupul Renault a dezvoltat trei sisteme de tracțiune. Unul standard, deja disponibil pe întreaga gamă, și încă două variante, dintre care una 4×4, dedicată exclusiv Master-ului. 

Pentru a marca lansarea oficială acestor soluții, constructorul francez a organizat un eveniment internațional, la Barcelona, la care au participat de jurnaliști specializați pe acest domeniu.

Renault aduce plusuri

Divizia Renault Pro+, cea care are sub umbrela sa vehiculele comerciale ușoare ale producătorului francez, propune aceste soluții de tracțiune, dezvoltate împreună cu inginerii de la Poclain Vehicules (pentru versiunea X-Track) și Oberaigner Automotive (pentru Master 4×4).

Tehnologia Extended Grip este prezentă pe toată gama de vehicule comerciale încă din 2013, pe Kangoo, și 2014, pe Traffic și Master, reușind să îmbunătățească aderența pe terenurile dificile, grație unui sistem electronic montat pe roțile motoare. Această funcție se activează manual, prin apăsarea unui buton, atunci când mașina rulează sub viteza de 50 km/h.

X-Track

Mai departe, varianta X-Track de tracțiune reprezintă, practic, un pachet opțional de echipare, destinat celor ce vor utiliza mașina predominant pe teren accidentat. Este recomandat în situațiile în care tracțiunea integrală nu se justifică în totalitate.

Disponibilă pe toată gama, echiparea X-Track presupune, în primul rând, un diferențial cu alunecare limitată (LSD), ce permite ca puterea să fie împărțită până la raportul 75-25, stânga/dreapta. La echiparea mașinii, se adaugă un set de scuturi metalice, cauciucuri M+S, și o gardă la sol mărită cu 30 mm, pentru Kangoo și Traffic, și 40 mm, pentru Master. Sistemul inteligent de tracțiune este activat permanent și va fi disponibil pentru achiziție din luna septembrie a acestui an.

Master 4×4

Cireașa de pe tot în materie de tracțiune va echipa exclusiv modelul Master, ce poartă de numirea de Master 4×4 și care este disponibilă deja pentru comenzi în rețeaua Renault Pro+.

Această versiune poate fi aleasă, opțional, la configurarea unui model ce are standard tracțiune spate, echipat cu diferențial blocabil al axei posterioare. Versiunile care pot fi echipate cu acest tip de tracțiune sunt van, atât bena cât și cabină simplă, sau modelul twin.

Transmisia integrală beneficiază și de un reductor, comportându-se ca un veritabil vehicul off-road, atunci când situația o cere, lucru demonstrat în timpul sesiunilor de teste desfășurate pe circuitul special amenajat, în apropierea Barcelonei. Transmisia se cuplează stând pe loc sau la viteze de maxim 25 km/h, putând fi decuplată atunci când se rulează sub 20 km/h, iar activarea reductorului se realizează exclusiv pe loc, la fel ca și dezactivarea.

Axa frontală este echipată cu un diferențial, în timp ce, după cutia de viteze, urmând lanțul cinematic, vom găsi o cutie de transfer, menită să facă legătura între diferențialele celor două axe și cutia de viteze.

În modul 4×2, toată puterea se va duce către axa spate. La cuplarea 4×4, puterea este repartizată 50-50 (față-spate) teoretic, dar, fiind vorba de un vehicul echipat cu diferențial, acesta va gestiona transferul de putere și cuplu în funcție de situație.

La fel ca la X-Track, pentru Master 4×4 se vor monta scuturi metalice și anvelope M+S. Garda la sol a fost, și ea, mărită, pe față cu 65 mm, și pe spate cu 58 mm, în cazul roților simple, sau 45 mm în cazul roților duble.

Conform inginerilor de la Oberaigner Automotive, cei care au adaptat acest sistem pe utilitarele Renault, pot fi echipate cu tracțiunea 4×4 versiunile dedicate transportului de marfă de 3,5 și 5,5 t, dar și cele destinate pasagerilor. Greutatea unui kit de conversie, pentru situația când echipează o mașină cu motorizare Euro V, este de 195 kg, sau mai adăugăm încă 60 kg celor 195 inițiale, pentru versiunea Euro VI.

Divizia Renault Pro+ își comercializează produsele în 112 țări din întreaga lume, deținând fabrici de producție în Europa, în America de Sud (Argentina și Brazilia) și în Maroc.

Arnaud Jaeger, director al Programului Autoutilitare Grele: „Ne extindem gama vehiculelor utilitare prin completarea cu noi soluții de tracțiune, îmbunătățite, pentru a satisface nevoile clienților noștri. Oferta noastră de vehicule ce pot fi utilizate pe orice tip de drum sau de teren reprezintă pentru clienți un mijloc de a atinge excelența în domeniile lor de activitate.” 

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.