TRAMAR: Promisiuni îndeplinite

În urmă cu un an, Claudiu Apostol, directorul general Tramar, ne făcea o promisiune privind dezvoltarea companiei. Astăzi, cărăușul are în flotă 10 camioane noi, urmând ca, în primăvară, încă 10 să înnoiască parcul transportatorului… o mișcare curajoasă, am putea spune, ținând cont că flota Tramar se ridica la 24 de unități… dar…

Claudiu Apostol

Investiția a fost gândită cu atenție și face parte dintr-o strategie, creionată pe mai mulți ani, care are ca finalitate așezarea Tramar în rândul cărăușilor ce pot avea un cuvânt de spus la masa negocierilor cu clienții. „Vrem ca, în 2020, să dispunem de o flotă de minimum 40 de camioane noi, dedicată transportului internațional, care o să ne crească forța de negociere”, ne-a explicat Claudiu Apostol.

32.000 de euro pentru telematică de ultimă oră

Tot în această perioadă, compania face pași importanți în îmbunătățirea capacității operaționale, prin investirea a 32.000 de euro într-o soluție telematică modernă dezvoltată de Transics, care va oferi o imagine completă, în timp real, asupra flotei. De altfel, atunci când am discutat cu directorul general Tramar despre modul în care vede dezvoltarea companiei, mi-a fost clar că nimic nu va fi lăsat la voia întâmplării, iar saltul pe care și-l propune, pentru a trece de la nivelul lucrului bine făcut, la excelență operațională, se va realiza.

Flota nouă este un prim pas în acest sens, generând reducerea timpilor morți, cheltuieli mult reduse de întreținere, dar și un motiv în plus pentru șoferi ca să rămână în firmă.

Șoferi corect motivați

În ultima perioadă, colectivul de șoferi s-a stabilizat și, chiar în momentele grele, nu au fost înregistrate intervale mai lungi de două săptămâni în care un camion să stea în curte, din cauza lipsei de conducători auto. Angajații au devenit mai motivați, iar nemulțumirile s-au redus semnificativ, o dată cu punerea la punct a unui sistem foarte clar de bonusuri. „Acordăm astfel de bonusuri pentru fiecare mișcare pe care o fac suplimentar. Ținem cont de numărul de kilometri pe care îi realizează în cadrul programului normal, de numărul de încărcări și descărcări și acordăm prime pentru cursele intracomunitare, având în vedere că activitatea noastră principală este aceea de transport internațional bilateral. Șoferii sunt mai mulțumiți, pentru că simt că tot ceea ce fac se compensează”, a explicat Claudiu Apostol, adăugând că, în cadrul Tramar, sunt plătite inclusiv staționările – pauzele de 45 de ore, așteptările de peste 24 de ore la încărcare sau staționările generate de restricțiile din trafic. De menționat că Tramar se află, în final, în zona medie, din punctul de vedere al veniturilor oferite șoferilor.

„Am decis să angajăm inclusiv șoferi fără experiență, care, timp de o lună, merg în echipaj cu un șofer cu experiență. Sunt mulți cei care au nevoie doar de o mică încurajare și de acordarea de încredere”, a arătat Claudiu Apostol. „De exemplu, unul dintre cei mai buni șoferi ai noștri, care și-a luat, deja, bonusul de 10 ani în companie, ne-a trecut poarta după ce a terminat facultatea și a învățat să conducă de la vărul său, care fusese zidar, dar lucra la noi ca șofer”, și-a amintit el. De altfel, în cadrul companiei există suficient de multă experiență pentru ca potențialul unui viitor angajat să fie corect evaluat, încă din momentul interviului. „Trainerul nostru, Nicolae Mocanu, un fost șofer cu o experiență de peste 15 ani, astăzi în poziția de Director Tehnic, se ocupă de șoferii noi, îi învață, merge cu ei în teste și, câteodată, atunci când apar semne de întrebare privind anumite camioane, se urcă și el pe mașină, să identifice problemele”.

Provocări și răspunsuri

Ultimul an a adus pentru Tamar o majorare de aproximativ 9% a cifrei de afaceri, dar a însemnat și o provocare majoră, prin creșterea cu aproximativ 10% a costurilor cu șoferii și combustibilul, semnificativ mai scump la pompă. Din păcate, plusul în costuri a putut fi transmis prea puțin și clienților. Dar Tramar are cărțile pregătite – excelență operațională și un loc mai bun la masa negocierilor…

Chiar dacă mai orientată către competitivitate, și astăzi, Tramar este aceeași companie a bunului simț, unde este cultivat respectul față de colegi, de furnizori și, automat, față de clienți… o firmă în care mândria lucrului bine făcut își găsește locul. Este motivul pentru care Tramar este un partener, în adevăratul sens al cuvântului.

Claudiu Apostol, director general Tramar: „Un camion din flota Tramar face, în fiecare lună, în medie, între 11 – 12.000 de kilometri.”

„Cei mai mulți beneficiari pentru care realizăm transporturi provin din industria auto. 75% din activitatea noastră are la bază contractele încheiate cu 20 de clienți, astfel încât expunerea să fie minimă.”

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.