Transics: Soluții de management al flotei

FMS nu se referă doar la vehicul, ci are legătură cu procesarea informațiilor disponibile și cu conectivitatea. Astfel, actorii implicați în transport (șoferi, dispeceri, subcontractori, diferite departamente ale firmei) pot avea acces la datele relevante pentru ei.

În acest context, simpla urmărire prin satelit a vehiculelor reprezintă, deja, o tehnologie veche. Prezentul și viitorul sunt legate de FMS (Fleet Management Solutions).

Tradițional, dispecerii primesc informații legate de poziționarea camionului, pe baza sistemelor telematice din echiparea camionului. La ora actuală, și semiremorcile sunt echipate cu unități telematice, oferind date legate de poziționare și status.

FMS merge mai departe; nu se referă doar la furnizarea unui volum imens de date și nici nu are legătură doar cu capul tractor și semiremorca. FMS asigură conectarea datelor și oferă accesibilitate diferiților actori implicați.

Soluție unică

Principala provocare constă în a „împacheta” toate informațiile într-o singură soluție, într-un singur portal. Soluția FMS construiește o punte între camioanele de pe șosea și sediul firmei.

Un astfel de exemplu este TX-TRAILERGUARD (produs lansat de Transics în 2014), care combină funcționalitățile soluției telematice TrailerGUARD (produs premiat, dezvoltat de WABCO) cu platforma software Transics pentru back-office TX-CONNECT.

TX-TRAILERGUARD face posibilă o monitorizare în timp real a remorcii, oferind toate informațiile relevante, în plus față de cele referitoare la camion și șofer. Și toate aceste date sunt disponibile pe un singur ecran, la biroul managerului de flotă.

Prin TX-TRAILERGUARD, informații legate de semiremorcă, precum încărcarea pe punți, presiunea în anvelope, temperatura interioară (transport frigorific), deschiderea ușii, precum și alte date sunt transmise către sediul firmei și integrate complet în software-ul dedicat administrării, TX-CONNECT.

Astfel, informațiile relevante legate de performanța întregului ansamblu – camion, remorcă, șofer – sunt disponibile în timp real, într-o singură aplicație.

Mai sigur, mai eficient

Datele preluate de senzorii montați în diferite poziții pe camion și remorcă sunt transmise în timp real către dispecerat. Astfel, dispecerii pot identifica probleme precum supraîncărcarea, utilizarea incompletă a spațiului pentru marfă sau comportamentul inadecvat al șoferului.

Datorită rapoartelor de management, care oferă o imagine clară asupra performanțelor vehiculelor, managementul firmelor de transport poate optimiza investițiile.

Mai mult decât atât, transportatorii pot oferi instant sfaturi tehnice și administrative, precum și feed-back către șoferi – de exemplu, informații legate de comanda următoare sau orice defect constatat, precum presiunea necorespunzătoare în anvelope.

Practic, dispecerul însoțește virtual camionul, crescând, astfel, siguranța cursei, îmbunătățind calitatea serviciului și reducând timpii de staționare și costurile cu mentenanța.

Informația transmisă țintit

Soluția actuală FMS oferă posibilitatea ca dispecerul să împartă anumite informații cu departamente ale companiei, sau chiar în afara firmei – subcontractori, alți parteneri.

De exemplu, departamentele administrativ și pentru mentenanță vor primi toate informațiile tehnice, necesare pentru ca transportul să se desfășoare fără probleme, în timp ce departamentul pentru resurse umane are acces la informații legate de salariu și ore lucrate de către șoferi, iar echipa managerială primește rapoarte privind performanța flotei.

Colaborarea cu subcontractorii poate fi ușurată prin schimbul de informații, precum cele legate de timpii de execuție.

Toate informațiile sunt disponibile în cloud și astfel pot fi transferate cu ușurință către toți actorii implicați.

În funcție de nevoile specifice companiei de transport, se poate instala un computer de bord fix, în cabina camionului sau se poate opta pentru un dispozitiv mobil, precum un smartphone. În multe cazuri, o combinare a celor două posibilități reprezintă cea mai bună soluție.

Soluții Transics

Portofoliul Transics de produse și servicii cuprinde: computerul de bord TX-SKY, software-ul TX-CONNECT pentru activitatea de back office, soluții avansate pentru citirea tahografului digital, transfer și arhivare – TX-DOC și versiunea mobilă TX-SMART, soluția telematică pentru semiremorci TX-TRAILERGUARD.

Mai mult decât atât, o soluție de diagnosticare de la distanță poate fi integrată în FMS, pentru a monitoriza performanțele sistemelor în flotele multi-brand, pentru detectarea rapidă a defecțiunilor și optimizarea programărilor în service.

Flotele pot beneficia și de o soluție integrată cu un grad ridicat de securizare, ce asigură deschiderea și închiderea ușilor semiremorcii de la distanță – OptiLock™.

Înființat în 1991, Transics Internațional este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții pentru managementul flotelor de vehicule comerciale, parte a grupului WABCO. Transics are peste 320 de angajați și a depășit 1.400 de clienți.

Compania WABCO oferă soluții complete dedicate camioanelor, remorcilor, șoferilor, mărfurilor și gestionarea comenzilor.

Cristian Kiss

Reprezentant Transics Romania

0745.200.045

cristian.kiss@transics.com

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.