TRANSPORT LOGISTIC MÜNCHEN: INTERES pentru România

Pe lângă de-acum tradiționalii colaboratori chinezi și europeni, München a însemnat o creștere semnificativă a interesului pentru România al unor companii din țările localizate în zona Caucazului și în zona central-asiatică. Iată cum arată impresiile unui expozant, aflat, în premieră, în această postură la târg.

Urmărind noua sa politică de dezvoltare, Euroccoper a participat pentru prima dată ca expozant la prestigiosul Transport & Logistics München Fair desfășurat în perioada 4-7 iunie 2019. Pentru noi, cei de la Euroccoper, a fost o experiență deosebită să ne aflăm (pentru prima oară) în calitate de expozanți la un târg cu o astfel de tradiție și dimensiuni (4 zile, peste 2.000 de expozanți din toată lumea), iar ritmul alert în care se desfășurau lucrurile, întâlnirile, conferințele, evenimentele, a fost de-a dreptul copleșitor.

Am avut 4 zile realmente pline și extrem de interesante, în care am trecut zilnic prin zeci de întâlniri și discuții, atât cu alți expozanți cât și cu vizitatori.

Am reîntâlnit foarte mulți din colegii noștri de breaslă din România.

Ne-am amuzat pe seama faptului că „A fost nevoie să venim la târgul de la Munchen, ca să ne mai vedem! În țară, nu ne-am mai văzut de-un car de ani!”.

Tendințe

Ca trend, pe lângă de-acum tradiționalii colaboratori chinezi și europeni, s-a făcut foarte puternic simțită o creștere semnificativă a interesului pentru România a unor companii din țările locate în zona Caucazului și în zona central-asiatică: Rusia transuralică, Kazahstan, Georgia, Turkmenistan etc. Împreună cu aceste companii, am avut multe discuții și au fost identificate multe potențiale colaborări pe aceste rute (deocamdată) mai exotice.

Încurajatoare au fost potențialele dezvoltări și colaborări pe transporturile fluviale, în special în lanțul multimodal.

Acestea pot reprezenta o soluție foarte eficientă din punct de vedere a costurilor pentru clienții al căror supply-chain nu trăiește sub imperativul „am nevoie ieri de marfă”

Concret, târgul a reprezentat pentru noi un prilej foarte potrivit de a ne promova serviciile și de a ne găsi parteneri împreună cu care să construim o rețea internațională, extinzând rețele existente, realizate împreună cu filiala noastră din Serbia. Aceasta, mai ales în condițiile în care, în Euroccoper, am pornit un amplu proces de dezvoltare și restructurare, astfel încât să putem oferi clienților soluții logistice integrate, plecând de la transport pe toate mijloacele, trecând prin vămuire (sub toate formele… incluzând și reprezentare fiscală) și terminând cu logistica și distribuția națională. Oferim, astfel, soluții modelate și personalizate pe nevoile fiecărui client.

Stand comun de țară, în premieră

Pentru prima dată, România a participat la târgul de la München cu un stand comun, organizat de Camera de comerț Româno-Germană (AHK România). Standul a fost compus dintr-un mix eterogen de co-expozanți: Dunwell Industrial Brokerage, Euroccoper, Port Bazinul Nou (Galați), Portul Constanța, Speed & Trust, TTS (Transport Trade Services) şi Warehouses de Pauw Romania (WDP Romania).

Din păcate, statul român, din nou, nu a avut nici o implicare în realizarea acestui stand de țară. De asemenea, Euroccoper a avut și un stand propriu al filialei sale din Serbia.

În 2019, am găsit, la München, interes pentru România! Ne pregătim pentru 2021!

Romeo DUMITRU

director logistică Euroccoper

romeo.dumitru@euroccoper.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.