TUI TravelCenter a crescut vanzarile cu 121%

Pachetele turistice distribuite prin retelele de agentii TUI TravelCenter si Eurolines au cunoscut o crestere de 121% in 2012, ajungand la o cifra de 43,56 milioane lei, iar pentru 2013 cresterea estimata este de 79%.

Dupa aproape doi ani de discutii si negocieri purtate cu liderul mondial al turismului in ceea ce priveste viitorul numelui TUI in Romania, in data de 20 septembrie 2011 Eurolines si TUI Travel PLC au ales sa lucreze impreuna. „Aceasta colaborare era necesara pentru ca Eurolines a fost intotdeauna confundat cu autocarul, desi avem cea mai mare retea de agentii, iar ei nu aveau o retea. De aceea, punerea impreuna a acestor doua elemente, plus obligatia noastra de a ne adapta standardelor TUI, care sunt cele mai inalte, a facut nu numai ca acest parteneriat sa ia fiinta, ci sa fie si unul de succes, chiar dupa primul an“, a precizat Dragos Anastasiu, presedinte Eurolines Romania.

Rezultatele inregistrate in 2012

Linia de business care s-a remarcat printr-o crestere semnificativa a volumului tranzactiilor este cea a activitatii de turism – 121% pentru 2012 fata de 2011, brandul TUI TravelCenter fiind un atu important. Principalii trei factori carora li s-a datorat cresterea sunt calitatea produselor turistice si know how-ul vanzarii lor (training de sisteme pentru consultantii TUI TravelCenter), permanenta investitie in pregatirea profesionala a consultantilor de turism, precum si pachetele dinamice, personalizate in functie de dorinta clientului. Per total, Grupul Eurolines a preconizat ca pentru anul 2012 va avea o cifra de afaceri de aproximativ 243 milioane de lei fata de 183,2 milioane lei in 2011. 70% din cifra de afaceri a Grupului o reprezinta activitatea companiei Touring Europabus Romania, compania care detine retelele de agentii de turism Eurolines si TUI TravelCenter. Pachetele turistice distribuite prin retelele de agentii TUI TravelCenter si Eurolines au cunoscut o crestere de 121% in 2012, ajungand la o cifra de 43,56 milioane lei, iar pentru 2013 cresterea estimata este de 79%. Transportul international cu autocarul, operat sub brandul Eurolines Romania, a cunoscut o crestere de 13%, ajungand la o cifra de 36,3 milioane lei, iar pentru 2013 se asteapta un plus de 8%. In ceea ce priveste biletele de avion, cresterea a fost de 45%, ajungand la o cifra de 74,58 milioane lei, iar in acest an este preconizata o majorare de 18%. „Am marit numarul de agentii, am fortat prezenta pe online si, pentru ca totul depinde de oameni, am incercat permanent sa investim in oameni, in proiecte de dezvoltare personala. Intr-o piata care stagneaza, noi am crescut numai datorita oamenilor, avand o echipa entuziasta care vine cu placere la serviciu“, a aratat Dragos Anastasiu.

Cresteri importante le-au avut si alte companii din Grup

Astfel, pe langa Touring Europabus, care a incheiat perioada ianuarie – august cu o crestere de 60% fata de anul trecut, urmatoarele companii merita mentionate: NOVA Travel, tour-operatorul Grupului, a inregistrat in 2012 o crestere de 30% fata de 2011. Aceasta crestere se datoreaza operarii primului charter marca TUI, cu plecare din Romania si destinatie Antalya. Alte trei destinatii noi (Creta, Kos si Rhodos) sunt in pregatire pentru vara anului 2013 si vor fi distribuite prin reteaua TUI TravelCenter, precum si prin alte retele partenere. TOURING RENT AUTO, care opereaza pe piata romaneasca sub brandul Payless, va avea o crestere estimata de 31%. Mai multe chartere in organizare proprie si o prezenta sporita in mediul online sunt pe lista de prioritati a grupului. De asemenea, reinnoirea flotei de autocare este un alt obiectiv (permanent) ce se regaseste si in planurile din 2013.

Agentii

Un numar total de 59 de agentii proprii, la care se adauga francizele si cei peste 500 de revanzatori, distribuie produsele celor mai mari tour-operatori romani si internationali, cota produselor TUI fiind in ascensiune. Pana in prezent, sub brandul TUI TravelCenter exista 37 de agentii destinate clientului final, doua birouri dedicate clientilor corporate si respectiv revanzatorilor, precum si o agentie online www.tui-travelcenter.ro Numarul agentiilor Eurolines se ridica in prezent la 23, de asemenea in crestere prin deschiderea, in aprilie, a agentiei Pitesti Autogara. Grupul Eurolines si-a propus ca, in decurs de trei ani, sa ajunga la un numar de 100 de agentii TUI TravelCenter in toata tara. In directa legatura cu expansiunea retelei se afla si numarul de angajati ai Grupului, acesta ajungand in 2012 la 450 angajati fata de 383 in 2011. Investitia in imaginea TUI TravelCenter s-a ridicat pana acum la circa 400.000 euro si a acoperit o paleta larga de actiuni, de la rebrandingul agentiilor Eurolines in TUI TravelCenter pana la deschiderea de noi puncte de lucru si actiuni de marketing specifice industriei turistice. Grupul Eurolines este alcatuit din 16 companii din Romania, Germania si Republica Moldova. Grupul detine brandul Eurolines si dreptul exclusiv de folosire a brandului TUI TravelCenter in Romania.

Dragos Anastasiu, presedinte Eurolines Romania:

Targetul nostru este sa trecem de la stadiul de firma de referinta in Romania, la firma de excelenta. Am pornit un program care nu este simplu si implica atitudinea oamenilor, atinge mentalitatea. Implementam un sistem de evaluare a performantei de la primul, pana la ultimul om din companie, astfel incat fiecare sa isi stie obiectivele si strategiile, sa se alinieze misiunii si viziunii Grupului. Toata lumea trebuie sa stie ca vrem sa devenim prima optiune si, totodata, o firma care ofera servicii de excelenta.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.