Turul Bucurestilor cu autobuzul turistic

De la inceputul verii, Capitala va avea o linie de transport turistic ce va functiona zilnic, intre orele 9:00-20:00, nu doar pentru straini, ci si pentru bucurestenii get-beget care n-au apucat sa viziteze obiectivele istorice sau arhitectonice ale orasului. Deplasarile se vor face cu autobuze moderne, puse la dispozitie de RATB, iar costul unui periplu a fost stabilit de municipalitate la 25 de lei pentru adulti, 10 lei pentru copiii cu varste intre 7 si 14 ani si va fi gratis pentru cei sub 7 ani.

Transportul in scop turistic se va face cu autobuze obisnuite, marca Mercedes-Benz Citaro, dar colorate specific, pentru a se distinge de restul mijloacelor de transport in comun. Acestea vor circula in dreptul unor obiective turistice cu valoare istorica, arhitectonica, culturala, stiintifica, muzeistica, sportiva sau de spatii verzi. Cele 17 statii de oprire vor fi in dreptul Manastirii Casin, Muzeului Antipa, Bisericii Cretulescu, Palatului CEC, Bulevardului Kogalniceanu, Pietei Operei, Muzeului Cotroceni, statiei Mircea Vulcanescu, Palatului Parlamentului, Pietei Unirii, Pietei Universitatii, Foisorului de Foc, Pietei Romane, Pietei Victoriei, Pietei Charles de Gaulle, Arcului de Triumf si terminalului RATB de la Casa Presei.

Potrivit directorului general al Regiei Autonome de Transport Bucuresti, Gheorghe Aron „circuitul turistic al Capitalei va fi asigurat cu patru autobuze dotate cu aer conditionat, care vor fi branduite, in functie de mesajul pe care doresc sa-l transmita cei de la Directia Dezvoltare Turism din Primaria Capitalei“. Pe langa sofer, autobuzele vor avea si un insotitor de bord, care va distribui bilete celor ce nu au carduri de calatorie. Totodata, va avea si calitatea de ghid, oferind informatii legate de traseu si de obiectivele turistice. Proiectul a aparut inca de anul trecut, cand Primaria Capitalei l-a lansat in dezbatere publica, apoi a fost aprobat, prin Hotararea nr. 206/30.06.2009, de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. A starnit aproape imediat interesul gradinitelor si scolilor din tara si din Bucuresti, pentru organizarea unui astfel de traseu turistic. Pana la punerea sa in aplicare, a trecut insa aproape un an, in binecunoscutul stil romanesc. Ca municipalitatea a asteptat votarea de catre CGMB a noii organigrame a structurilor Primariei, printre care si Directia Dezvoltare Turism – cea care se va ocupa de implementarea proiectului – putin intereseaza. Cert este ca toata lumea si-a dat OK-ul si nu exista scuza din partea nimanui. Comisia Tehnica de Circulatie a stabilit impreuna cu RATB detaliile tehnice inca de la inceputul anului trecut. Astfel, linia de autobuze turistice va functiona zilnic, intre orele 9:00-20:00, la un interval de succedare de 25 de minute intre autovehicule, iar biletul va fi valabil 24 de ore. Traseul porneste de la terminalul RATB de la Piata Presei, continua pe Bulevardul Marasti, strada Alexandru Constantinescu, Manastirea Casin, soseaua Kiseleff, Piata Victoriei, Calea Victoriei, Piata Revolutiei, Palatul CEC, Splaiul Independentei, B-dul Schitu Magureanu, B-dul Regina Elisabeta, B-dul Kogalniceanu, Eroii Sanitari, Piata Operei, Cotroceni, Carol Davila, Calea Plevnei, Vasile Parvan, B.P. Hasdeu, Izvor, Calea 13 Septembrie, Piata Arsenalului, Palatul Parlamentului, B-dul Libertatii, Piata Unirii, Universitate, B-dul Carol, Piata Pache Protopopescu, Foisorul de Foc, Strada Traian, B-dul Dacia, Piata Romana, B-dul Lascar Catargiu, Piata Victoriei, Piata Charles de Gaulle, Maresal Prezan, Arcul de Triumf, soseaua Kiseleff, Piata Presei.

Directia Dezvoltare Turism a identificat punctele zonale de interes turistic, luand ca reper axele Nord – Sud si Est -Vest ale orasului. Acestea cuprind diferite obiective cu valoare istorica, arhitectonica, culturala, stiintifica, muzeistica, sportiva sau de spatiu verde. Conform acestui plan de promovare si dezvoltare a ofertei turistice a Bucurestilor, turistii vor putea urca sau cobori oricand la una dintre statiile traseului turistic.

Centru de Informare Turistica, in pasajul Universitatii

In Pasajul de la Piata Universitatii a fost inaugurat, de curand, primul Centru de Informare Turistica a Bucurestilor, in scopul informarii complete si actualizate asupra oportunitatilor de cazare, transport, obiective de vizitat, monumente si atractii turistice, oferte ale operatorilor locali de petrecere a timpului liber. Totodata, de aici, se pot obtine detalii despre programe si evenimente ale comunitatii locale. In Centru, se distribuie gratuit materiale de promovare turistica: harti, pliante, brosuri, albume, precum si suveniruri.

Potrivit primarului general Sorin Oprescu, cele mai importante proiecte de investitii ce vor fi implementate in 2010 in domeniul turismului sunt: elaborarea unei strategii de Dezvoltare Turistica a Municipiului Bucuresti 2010 – 2026, infiintarea unui Portal de informare si promovare turistica, traseu Auto Turistic, infiintarea unui Centru National de Informare Turistica si accesarea de fonduri structurale pentru realizarea proiectului „Promovarea imaginii Bucurestiului la standardele unei capitale Europene Moderne“.

Trasee turistice pietonale

Primaria Capitalei, in colaborare cu primariile de sector si Asociatia Spatiu Urban Bucuresti, vrea sa construiasca un traseu turistic pentru pietoni si biciclisti. Traseul va incepe in Piata Victoriei, unde vor fi amenajate mai multe terase si cafenele si va include locuri emblematice din Bucurestiul vechi, precum Lipscani, Amzei, Icoanei, Uranus sau Brezoianu. Intregul traseu va putea fi parcurs pe jos in doua ore, iar cu bicicleta in numai jumatate de ora. De-a lungul traseului, sunt proiectate 10 spatii deschise, denumite „camere urbane“, unde se vor desfasura diferite evenimente culturale si de divertisment.

Initiatorii propun si daramarea zidului din jurul Palatului Parlamentului, astfel incat zona verde sa fie deschisa publicului pentru promenada si recreere. Turistii vor mai putea admira Ateneul Roman, Teatrul National, Palatul Patriarhiei si muzeele din centrul Capitalei.

Traficul rutier este marea piedica in calea proiectului. Traseul va ocoli, pe cat posibil, bulevardele principale, iar initiatorii vor sa amenajeze mai multe pasarele supraterane, inclusiv peste Dambovita. Proiectul are avizul Consiliului General si ar putea primi finantare din partea Uniunii Europene.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.