Uber Freight a intrat în Europa

De la lansarea în SUA, în urmă cu doi ani, Uber Freight contribuie, conform opiniei fondatorilor săi, la revitalizarea industriei transporturilor și la deschiderea unor noi oportunități în domeniul logistic. Recent, compania a anunțat expansiunea pe piața europeană, iar poarta de intrare pe continent este Olanda.

Aplicația Uber Freight conectează companii de transport de orice dimensiune cu încărcături disponibile, oferindu-le șoferilor prețuri stabilite în avans, plăți rapide și posibilitatea de a rezerva o încărcătură prin simpla apăsare a unui buton. Uber Freight oferă, de asemenea, celor care au marfă de transportat accesul la o rețea vastă de transportatori disponibili, precum și vizibilitate în timp real asupra statutului mărfii.

După cucerirea continentului american, Uber Freight a decis să abordeze și Europa, lansându-se, deocamdată, în Olanda, de unde compania a declarat că își va porni expansiunea către alte regiuni, în viitorul apropiat.

Descoperirea Europei de către americani

Potrivit Uber, industria logistică este coloana vertebrală a economiei europene. Piața transporturilor rutiere din Europa are o valoare de 400 de miliarde de dolari și este a treia ca mărime din lume, după China și SUA; cu toate acestea, în anumite cazuri, încă le sunt necesare șoferilor sau dispecerilor ore întregi sau chiar zile de activitate administrativă pentru a găsi încărcătură.

Problemele cu care se confruntă transportatorii și beneficiarii europeni sunt aceleași cu cele din SUA, iar tehnologia Uber Freight încearcă să acopere golurile. Reprezentanții companiei dau ca exemplu faptul că piața europeană se confruntă cu o severă criză de șoferi, iar 21% din numărul total de kilometri parcurși pe șosea sunt la gol. Acest lucru reflectă gradul de dificultate cu care se confruntă beneficiarii în contractarea de transport pentru mărfurile lor. În plus, 85% dintre transportatorii din Uniunea Europeană sunt de dimensiuni medii și mici, întâmpinând dificultăți în a contracta clienți mari.

Aceste provocări, combinate, generează creșteri de prețuri ale produselor de pe piața europeană. Uber Freight își propune să contribuie la rezolvarea acestor probleme și la o piață mai eficientă și mai transparentă.

„Uber este o companie cu orientare globală în ceea ce privește divizia Freight. Expansiunea noastră în Europa este un important prim pas în a ne aduce la nivel internațional viziunea în ceea ce privește realizarea unei piețe de transport mai transparente și mai eficiente”, se arată într-un comunicat al Uber.

Uber Freight va opera, în conformitate cu legislația olandeză, sub titulatura de expeditor, ceea ce înseamnă că va conecta beneficiarii care au marfă de transportat cu transportatorii care se conformează unui anumit set de reguli. Utilizarea platformei nu implică niciun fel de cost pentru transportatori sau pentru clienții acestora.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.