UMB construiește toată Autostrada Moldovei (A7)

Constructorul român UMB Spedition va realiza Autostrada Moldovei (A7) pe întreaga ei lungime, între Buzău și Pașcani, de peste 256 km, având deja încheiate contractele pentru șapte loturi și urmează să semneze pentru alte trei.

Cristian Pistol, Sorin Grindeanu și Cornel Bunghiuz

Astfel, Asocierea Spedition UMB-SA&PE Construct-Tehnostrade are în execuție toate cele trei loturi de pe tronsonul Focșani-Bacău (96 km), iar, la începutul acestui an, a semnat cu CNAIR contractele pentru Loturile 2 și 3, de aproximativ 70 km, din tronsonul Buzău-Focșani, după ce, anterior, încheiase contractele pentru Loturile 4 și 1, de la capete, ce însumează 16 km. Toate acestea însumează 178,3 km de autostradă, în valoarea totală de 10,75 miliarde de lei, fără TVA.

La sfârșitul anului trecut, UMB a fost desemnat constructor la toate cele trei loturi (Lotul 1 Săucești-Trifești, Lotul 2 Trifești-Gherăești și Lotul 3 Mircești-Pașcani) ale tronsonului de autostradă Bacău-Pașcani (77,4 km), însă a fost contestat. La începutul acestei luni, CNSC a respins contestațiile, astfel că UMB va avea de realizat 256,3 km din Autostrada Moldovei.

Poduri de complexitate ridicată

Construirea Lotului 2 Vadu Pașii-Râmnicu Sărat (30,8 km) al tronsonului Buzău-Focșani va costa 1,3 miliarde de lei, fără TVA, și va cuprinde 12 poduri, dintre care cel de 791 de metri, peste Râmnicu Sărat-DN22, este de o complexitate tehnică ridicată.

Lotul 3 Râmnicu Sărat-Mândrești Munteni (36,1 km) va costa 1,47 miliarde de lei, fără TVA, și va avea 18 poduri și un pasaj, din care podul peste DJ205R și pârâul Râmna este, de asemenea, o lucrare de artă importantă. Finanțarea este asigurată prin PNRR, iar durata de execuție este de 26 de luni, cu 10 ani garanție.

Pentru construirea celor 30,3 km ai Lotului 1 Săucești-Trifești, care include 34 de poduri, pasaje și un viaduct de 567 de metri, oferta UMB a fost de 1,63 miliarde de lei, fără TVA. Totodată, pentru cei 19 km ai Lotului 2 Trifești-Gherăești, oferta este de peste 1,27 miliarde de lei (fără TVA), iar antreprenorul român trebuie să realizeze 14 poduri și pasaje, dar și un viaduct de 525 m.

Lotul 3 Mircești-Pașcani are 28 de km, iar constructorul a depus oferta câștigătoare în valoare de 1,76 miliarde de lei (fără TVA). Pe traseul acestui lot vor fi construite inclusiv 38 de poduri și pasaje. Antreprenorul are la dispoziție 30 de luni pentru a realiza fiecare dintre aceste porțiuni de autostradă. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.

Portofoliul UMB, 420 km de autostradă și drum expres

UMB are un portofoliu de 420 km de autostradă și drum expres, ceea ce reprezintă „aproape jumătate din rețeaua de autostrăzi”, așa cum a remarcat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Celelalte șantiere pe care lucrează UMB (diferența de la 256 km de pe A7 la 420 km) sunt: Autostrada de Centură București (A0) Nord, Loturile 2 și 4 (de 24 km); Autostrada Lugoj-Deva (A1), tronsonul cu tuneluri Margina-Holdea (13 km); Autostrada Transilvania (A3), sectorul Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului (42 km); Drumul Expres (DEx12) Craiova-Pitești, Loturile 3 și 4 (63 km); DEx6 Brăila-Galați (11 km).

„O să ne mobilizăm exemplar, militărește”

Directorul general al UMB, Cornel Bunghiuz, a dat asigurări că toate lucrările vor respecta termenele prevăzute în contracte: „Vă asigur că o să ne mobilizăm exemplar, militărește, ca și până acum. (…) Organizarea o să o facem pas cu pas, în funcție de evoluția contractelor, de evoluția timpului, pentru că deocamdată este iarnă, sunt locuri unde plouă, unde ninge, dar vă asigurăm că ne vom organiza astfel încât toate lucrările să fie încheiate. Resursa umană, la momentul respectiv, este de 5.000 de oameni care lucrează efectiv, nu doar pe A7, ci pe toată societatea”.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.