Van Moer Logistics – 25 de ani. Obiectivele sunt vise cu deadline

În luna octombrie, compania belgiană Van Moer a sărbătorit cea de 25-a aniversare, ocazie cu care şi-a prezentat nu numai realizările, dar şi strategia pe care a adoptat-o pentru un viitor care aparţine dezvoltării şi extinderii… „în jurul lumii, dar cu picioarele pe pământ”.

Compania, care a trecut recent printr-un extensiv proces de rebranding, devenind Van Moer Logistics, pentru a reflecta în mod optim faptul că este un furnizor de soluţii logistice integrate, dispune, la ora actuală, de un personal de 560 angajaţi, în 11 locaţii, dintre care 7 se află în Belgia, 3 în România şi una în Brazilia.

Deţine un total de 250.000 mp de depozite, iar cifra de afaceri consolidată din 2014 a fost de 87 milioane euro. Van Moer Logistics manipulează intrări şi ieşiri de 55.000 t mărfuri săptămânal, operează 240 camioane şi peste 10.400 de containere pe lună.

„Activitatea noastră se orientează în patru direcţii principale: transport şi distribuţie, depozitare, expediţie şi servicii speciale, cum ar fi încălzirea produselor chimice în containere-cisternă, reparaţii de containere, curăţare şi spălare, reîmpachetare etc, pentru a crea un concept de «one stop shop» pentru clienţii noştri”, ne-a declarat Eric Noterman, CEO Van Moer.

Pod către viitor

Dacă până nu demult compania era foarte concentrată pe latura operaţională, Jo van Moer, proprietarul acestei afaceri, a realizat necesitatea unei structurări clare şi a unei profesionalizări a activităţii. Din luna august a anului trecut, compania a început construcţia unui plan strategic, în prezent dezvoltând un business plan care să vină în sprijinul acestei strategii. „Între 2011 şi 2014, am reuşit mai mult decât dublarea cifrei noastre de afaceri şi ne dorim să realizăm acest lucru încă o dată în perioada 2015-2020, dorind să atingem o cifră de afaceri de 200 milioane euro până la sfârşitul acestui termen”, a subliniat Eric Noterman.

Eric Noterman

„Strategia noastră este de a merge mai departe, de a căuta noi pieţe. În trecut, activităţile noastre logistice se focalizau în special pe produse forestiere, fier şi oţel, iar astăzi lucrăm din ce în ce mai mult în domeniul produselor chimice, alimentare şi dry bulk (…). Am deschis în septembrie noi facilităţi în portul Gent şi am concesionat o suprafaţă de teren de 7,2 ha în portul Anvers, unde vom demara, anul viitor, construcţia unui nou depozit cu o suprafaţă de 35.000 mp. În România, suntem în prezent activi în trei locaţii şi, pe termen scurt, căutăm să investim în cel puţin două noi puncte”, a precizat CEO Van Moer.

De ce România?

Atunci când a fost adoptată decizia de expansiune pe noi pieţe, pentru Van Moer, Estul Europei a reprezentat cea mai logică destinaţie, atât din punct de vedere geografic, cât şi al forţei de muncă mai ieftine, dar cu un înalt grad calitativ. De altfel, România reprezintă deja pentru această companie un adevărat hub regional.

„Un argument important este flexibilitatea şoferilor români, care acceptă să lucreze în regim intracomunitar, în transport internaţional. În Vestul Europei, noua generaţie de şoferi de camioane nu mai vrea să lipsească de acasă mai mult de o zi sau două”, subliniază Marc Paulissen, country manager România pentru Van Moer. De asemenea, Marc Paulissen apreciază că una dintre cele mai importante investiţii pentru o companie este cea în factorul uman, şi mai puţin în facilităţi sau vehicule proprii. Omul potrivit la locul potrivit poate face diferenţa.

Flexibilitate şi grijă pentru client

Faptul că este vorba despre o companie de familie conferă avantaje nete. În primul rând, este vorba despre o viteză mai mare de reacţie decât într-o companie multinaţională, unde deciziile se adoptă în urma unui proces lent şi greoi de aprobare. „Un alt avantaj este flexibilitatea pe care o oferim clienţilor noştri. Dacă apare o problemă vineri seara la ora 6, o multinaţională de obicei rezolvă acea problemă luni dimineaţa la prima oră. La noi, situaţia se remediază cât de repede posibil, chiar dacă trebuie să meargă Jo personal să conducă vehiculul”, spune Eric Noterman.

Nu în ultimul rând, grija pentru client este ridicată la un nivel superior. Într-o companie de familie, relaţiile cu clientul sunt mult mai atente şi mai apropiate, fiecăruia acordându-i-se o atenţie specială, şi încă la cel mai înalt nivel, al conducerii companiei. De altfel, Van Moer îşi propune întotdeauna încheierea unor parteneriate pe termen lung, cel mai elocvent exemplu fiind faptul că primul său client de depozitare, găzduit în primul spaţiu de 3.000 mp, deschis în 1993, se află încă alături de această companie, crescând şi dezvoltându-se împreună. Van Moer crede, de asemenea, în colaborarea pe orizontală, demarând, în acest sens, joint-ventures cu mai mulţi parteneri.

Accent pe inovaţie

Deşi transporturile şi logistica sunt considerate a fi domenii tradiţionale, în special când este vorba despre operaţiuni portuare, inovaţia îşi face din ce în ce mai mult loc şi pe aceste segmente.

„În acest sens, am fondat un joint-venture, denumit «Eye on Logistics», împreună cu un dezvoltator de software şi cu o companie de inginerie, specializată în automatizare. Credem că, în viitor, va trebui să creştem din ce în ce mai mult gradul de automatizare la nivelul depozitelor noastre. Am discutat cu companiile din zonă cu care lucrăm posibilitatea de a aduce automat la depozitele noastre produsele pe care le fabrică, iar următorul pas, care se va efectua cel mai probabil anul viitor, va fi automatizarea depozitelor. Avem propriul nostru departament IT cu un personal de 50 de angajaţi, care cooperează cu partenerul nostru din cadrul joint-venture-lui”, precizează CEO Van Moer.

Valorile Van Moer Logistics

  1. Parteneriat

Compania crede în optimizare şi doreşte să stabilească parteneriate pe termen lung, în care încrederea reciprocă este noţiunea esenţială.

  1. A face diferenţa

Într-o lume în care totul este cronometrat şi regizat până la nivel de detaliu, Van Moer nu lasă nimic la voia întâmplării. O logistică mai eficientă, mai puţin costisitoare, mai fiabilă, pentru a face diferenţa.

  1. Flexibilitate

Dacă apare o problemă, Van Moer are deja soluţia pregătită, la orice nivel: transport, depozitare, reparaţii, servicii cu valoare adăugată.

  1. Entuziasm

De la o mică firmă de familie, la un jucător internaţional, în 25 de ani, dar fără să îşi piardă entuziasmul, indiferent de dimensiunile companiei… sau ale clientului.

  1. No-nonsense

Van Moer are picioarele pe pământ, chiar în contextul unei dezvoltări accelerate. Prioritate pentru rezolvarea problemelor în cel mai scurt timp posibil, fără să depindă de alţii… şi, nu în ultimul rând, un avans tehnologic important.

Van Moer – scurtă istorie

Compania a fost fondată în 1990 de către Jo van Moer, în urma deciziei tatălui său de a nu accepta ca acesta să lucreze în cadrul companiei sale de lucrări publice, alături de fratele său mai mare. Jo a cumpărat un camion uzat, cu o vechime de 13 ani și cu câteva sute de mii de kilometri la bord. Un an mai târziu a cumpărat un al doilea camion, iar primul șofer angajat activează și astăzi în cadrul acestei companii.

În 1993, este construit un mic depozit cu o suprafață de 3.000 mp, în 1999 compania mutându-se în Kallo, prima locație în apropiere de portul Anvers.

În 2003, un depozit a ars aproape în totalitate, cu tot cu clădirile de birouri și propria locuință a lui Jo van Moer, care, ulterior, a locuit, împreună cu familia, într-o rulotă, timp de un an și jumătate, în apropierea sitului. Dar, prin muncă și stăruință, a reușit să supraviețuiască, iar, în 2008, s-a dezvoltat, inițial fiind planificată o extindere doar pe 7 hectare, în prezent ajungându-se la 24. Noul sit de la Kallo a reprezentat o investiție de aproape 25 milioane euro. Pentru a depăși criza, care a lovit puternic întregul sector, Jo van Moer și soția sa au vândut propria locuință și au investit până la ultimul bănuț în companie, eforturile lor fiind încununate de reușită.

În 2011, Van Moer a realizat prima extindere internațională, cu prima filială deschisă în România, la București. Apoi a urmat Brazilia. Iar în 2014, după cum știm, compania a reușit să atingă o impresionantă cifră de afaceri de 87 milioane EUR.

Raluca MIHĂILESCU

Kallo, Belgia

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.