VAN MOER LOGISTICS: Servicii ca la carte

După cum povesteam în numărul trecut, compania belgiană Van Moer Logistics a devenit un furnizor de marcă de servicii logistice integrate, ale cărui valori pun accent pe parteneriat, flexibilitate, entuziasm şi luciditate, pentru a face cu adevărat diferenţa. Iar totul se traduce prin operaţiuni ca la carte, în cadrul cărora eficienţa şi siguranţa sunt pe primul plan. Iar vizita noastră la facilităţile companiei de la Kallo, din imediata apropiere a portului Anvers, a demonstrat acest lucru cu prisosinţă.

Reamintim, Van Moer Logistics dispune la ora actuală de un personal de 560 angajaţi, în 11 locaţii, dintre care 7 se află în Belgia, 3 în România şi una în Brazilia. Deţine un total de 250.000 mp de depozite, iar cifra de afaceri consolidată din 2014 a fost de 87 milioane euro.

Van Moer Logistics manipulează intrări şi ieşiri de 55.000 t mărfuri săptămânal, operează 240 camioane şi peste 10.400 de containere pe lună. Serviciile sale includ transport şi distribuţie, depozitare, expediţie şi servicii speciale, cum ar fi încălzirea produselor chimice în containere-cisternă, reparaţii de containere, curăţare şi spălare, reîmpachetare etc.

Suprafaţă de depozitare a containerelor cu materiale periculoase, inflamabile. Unele, cum ar fi bromul sau acidul fosforic, se pot aprinde în contactul cu aerul. Au fost stabilite mai multe protocoale pentru siguranţă, în conformitate cu normele Seveso, care includ sisteme automate de alarmare la detectarea unor eventuale scurgeri şi sisteme automate de curăţare.

Se efectuează şi verificări vizuale de mai multe ori pe zi. Există personal special pregătit care ştie ce să facă atunci când apare o problemă şi care poate localiza în permanenţă orice container şi produs depozitat. Spaţiul are o capacitate de 510 containere.

Pentru produsele care necesită o temperatură ridicată, containerele sunt încălzite prin intermediul unor conducte cu apă. Temperatura de încălzire poate fi setată în funcţie de produs.

Depozit ocupat în totalitate de baloţi care conţin materiale super-absorbante, cum sunt cele folosite pentru Pampers. La momentul respectiv, se aflau în depozit peste 9.000 baloţi, într-o săptămână urmând să mai sosească încă pe atât. Depozitarea pe rafturi se face pe 5 niveluri (0-4).

Baloţii sunt aşezaţi pe paleţi de plastic, aceştia fiind mai practici şi eliminând o parte din riscul de deteriorare a ambalajelor, deşi sunt destul de scumpi. Un palet de plastic costă între 40 şi 60 euro.

Siguranţa este pe primul plan. În toate depozitele, sunt afişate proceduri de analiză a riscului (Last Minute Risk Analysis), fiind vorba despre un proces în permanenţă în derulare, pentru ca toată lumea să fie în orice moment conştientă de riscurile care pot apărea în timpul activităţii.

Aceste proceduri includ depistarea din timp a riscului, evaluarea lui, adoptarea unor măsuri corespunzătoare, încetarea activităţii până la înlăturarea acestuia şi reluarea lucrului numai în condiţii de siguranţă.

Terminalul feroviar dispune de două linii, una de interior şi cealaltă de exterior. Cea de interior este destinată mărfurilor care nu trebuie expuse la umiditate şi care trebuie descărcate într-o zonă acoperită. În acest caz, este vorba despre role de hârtie de ziar. De fiecare parte a liniei sunt 10.000 mp de blocuri de depozitare.

Depozit cu o suprafaţă de 13.000 mp, cu mai multe compartimente, atât pentru produse solide, cât şi pentru lichide, în special materiale periculoase sau sensibile. Fiecare compartiment este departajat prin intermediul unor uşi anti-incendiu, care glisează lateral sau vertical.

Halele de depozitare sunt prevăzute cu sisteme de stingere a incendiilor, cu spumă, cărora le ia 3-4 minute pentru a umple întreaga încăpere.

Zonă de depozitare produse lichide, în ambalaje speciale, izoterme, care trebuie depozitate şi transportate la o anumită temperatură.

Depozit destinat stocării de produse solide; din acest motiv, spaţiile nu sunt dotate cu tunuri pentru stingerea incendiilor.

Maşină de reîmpachetare, care are capacitatea de a face pachete de orice dimensiune este necesar. Din pachete mari în pachete mai mici, sau invers.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.