VECTRA INTERNATIONAL. De la transporturi, la logistică…

… nu este decât un pas, dar unul curajos și care presupune foarte mult efort. Un astfel de pas a făcut compania Vectra International, bine-cunoscută ca transportator pur sânge. Până nu demult, când construirea unui modern centru logistic, la Codlea, i-a confirmat ambițiile de jucător important, cu un nivel înalt de calitate, pe piața logistică.

Ideea construirii unui depozit s-a născut, în planurile managementului companiei Vectra International, încă din anul 2019, când a făcut și primii pași în această direcție, prin cumpărarea terenului de 9 hectare în zona industrială a Municipiului Codlea, în imediata proximitate a DN1, precum și a viitoarei Centuri ocolitoare. „Tot în 2019, am făcut și primii pași pentru concretizarea acestui proiect, îndreptându-ne către partenerii noștri de la ARILOG și Supply Chain Management Center. Noi aveam experiență ca operator logistic pe partea operativă, având în vedere faptul că, din anul 2015, furnizam deja servicii tip 3PL către unul dintre principalii noștri clienți, într-un depozit închiriat. Dar, deși aveam această experiență operațională, am dorit să cerem sfatul persoanelor avizate, astfel încât să pornim cu dreptul și să nu omitem vreun element esențial, în ceea ce privește proiectarea noului nostru centru logistic”, povestește Mona Naghi, customer manager Vectra International..

După ce a fost construită tema de proiectare, au urmat etapele de selecție a proiectantului și de licitație pentru constructor. Construcția a demarat în luna august 2020 și a fost finalizată în iunie 2021. În prezent, sediul de la Codlea dispune de 10.500 mp suprafață construită la parter, suprafața totală construită fiind de 12.000 mp. Principala zonă dedicată depozitării este situată la parter, cu o suprafață de 9.000 mp și o înălțime utilă de 10 m, ceea ce permite stivuirea mărfurilor în regim P+6, putând să acomodeze aproximativ 17.000 de europaleți. Există, de asemenea, o zonă de 500 mp la mezanin, dedicată bunurilor de mici dimensiuni și celor cu valoare mare, aici fiind implementate măsuri speciale de securitate.

Cele mai bune servicii pentru clienți

„Ne-am dorit să consolidăm și să extindem activitatea de logistică a companiei noastre, atât în ceea ce privește gama de servicii pe care o putem furniza clienților noștri, cât și ca volum în cifra totală de afaceri a companiei noastre”, spune Mona Naghi. „Pe lângă partea de depozitare, am privit centrul logistic și ca pe un punct de sprijin și de dezvoltare pentru principala noastră activitate din momentul de față, și anume transportul internațional. Centrul logistic ne oferă posibilități de consolidare, de cross-docking și de utilizare optimă a flotei noastre.

Atunci când l-am gândit și l-am construit, am avut în vedere motto-ul companiei noastre, și anume de a oferi servicii de cea mai bună calitate clienților noștri, la un raport optim calitate-preț.

Atunci când discutăm despre calitate, sunt implicate întotdeauna costuri și eforturi suplimentare din partea tuturor, dar nu am precupețit nimic și am făcut tot ceea ce a fost necesar pentru a obține produsul pe care ni l-am dorit. Este filosofia managementului nostru ca tot ceea ce facem să fie de calitate și nu l-am gândit ca pe un element de activ al companiei din care doar să realizăm niște venituri”.

Noua investiție va crește activitatea Vectra International, atât la nivel de servicii logistice oferite, cât și la nivel de transport. „Prin acest lucru, am targetat dezvoltarea unui pachet complet de servicii cu care să mergem către clienții noștri, începând cu furnizarea de materii prime, până la distribuția de produse finite, inclusiv depozitarea acestora”, subliniază Dan Ananovici, executive director Vectra International.

Directorul executiv al companiei precizează că există un număr important de clienți contractați pentru depozitare, dar și discuții avansate cu alții, atât din industria automotive, cât și din alte industrii. „Sunt unii clienți cu care am lucrat, deja, pe zona de transport, care au salutat inițiativa noastră de a dezvolta acest centru logistic și au fost bucuroși să-și poată extinde colaborarea cu noi și pe acest nivel. Dar mai avem încă de lucru și mai avem loc disponibil; tocmai de aceea, am făcut o mobilare parțială a depozitului și am păstrat o generoasă zonă de vrac, pentru a avea flexibilitatea mulării pe specificul unui potențial nou client”, precizează Dan Ananovici.

În afară de partea de depozitare, Vectra International oferă, în cadrul acestui centru logistic, și servicii de etichetare, picking la nivel de palet sau chiar de cutie, ambalări și reambalări de produse; paleta de servicii este foarte extinsă și răspunde prezent la orice cerere a clientului.

Tot din perspectiva serviciilor, pe lângă partea de transport și depozitare integrată, care ia o mare povară de pe umerii departamentelor de logistică ale clienților, Vectra International asigură inclusiv gestiunea și curățarea ambalajelor, precum și caracteristicile specifice și dotările unui centru logistic modern.

Centrul va dispune inclusiv de tehnologie RFID, care va face procesele mult mai fluide și mai rapide și de un WMS cu posibilitate de conectare la diverse tipologii de ERP-uri pe care le folosesc clienții.

Dezvoltarea este cuvântul de ordine

„Din punctul de vedere al planurilor pe mai departe, putem concentra toate intențiile Vectra Internațional într-un singur cuvânt: dezvoltare”, spune Dan Ananovici. „Prima direcție de dezvoltare o reprezintă creșterea activității pe care o avem cu clienții actuali. Totodată, vrem să mărim portofoliul de clienți. Prin aceasta, vizăm și extinderea în alte branșe de activitate, în afara celei de automotive și de industrie”.

Al doilea pilon important îl reprezintă divizia de transport, care reprezintă core business-ul activității Vectra International. În această direcție, la fel ca în anii precedenți, compania are în plan reînnoirea și mărirea flotei, treptată și sustenabilă. Pentru anul 2021, planul de achiziție a inclus 22 de unități cap tractor-semiremorcă și 15 vanuri pentru divizia expres.

„A treia direcție de dezvoltare vizează personalul Vectra International, sufletul companiei, acei 300 de oameni minunați care pun în mișcare acest angrenaj. În acest domeniu, lucrăm la fidelizarea angajaților, dar dorim să implementăm și tehnici noi de training și îmbunătățire continuă. Este o evoluție naturală și, în compania noastră, sentimentul de «familie» este autentic, poate și datorită faptului că personalul majoritar a construit această companie de la început”, concluzionează directorul executiv Vectra International.

Mona Naghi, customer manager, Vectra International: „Aș spune că suntem echilibrați și curajoși. Este o piață complicată, foarte imprevizibilă, dar oferă și zone de dezvoltare cu mult potențial. Pe lângă provocările tradiționale pe care le-am avut în acest domeniu în ultimii ani (creșterea costurilor pe partea de combustibil, taxe, RCA etc.), acum apar unele noi, cum ar fi lipsa unor produse de pe piață sau termenele foarte îndelungate pentru furnizarea acestora – camioane, semiremorci, lipsa de stocuri. Aceasta ne determină să planificăm cu și mai mult timp înainte investițiile, pentru a ne putea menține ritmul de creștere.”

Dan Ananovici, executive director, Vectra International: „Următorul modul care va fi construit și în a cărui fază de proiectare ne aflăm deja este cel al autobazei. Dorim ca până la sfârșitul anului viitor să fie gata, pentru a ne putea reuni aici toate activitățile, pentru a ne putea interconecta mai bine cu aceste servicii logistice. Un al treilea modul, planificat pentru 2022-2023, va fi un depozit cu temperatură controlată, care va avea și o zonă de congelat. Ultimul modul de depozitare este preconizat peste 4-5 ani.”

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.