VARIANTA DE LUX
Grupul VAG ofera o varianta de lux pentru cei care doresc un vehicul elegant, puternic, rafinat, dar, in acelasi timp, spatios si confortabil. Passat Variant este numele unui produs german care se bucura de un succes incontestabil. Am apelat la Porsche Bucuresti Nord pentru a ne forma o parere demna de impartasit.
Lansat in 2005, modelul B6, asa cum este el numit oficial, nu mai este la prima tinerete, dar face fata cu brio concurentei de ultima generatie. Ca o simpla comparatie cu produsul autohton, observam ca lungimea Variant-ului este mai mare cu aproximativ 300 mm decat a Loganului MCV.
Design de finete
Eleganta este primul cuvant pe care il asociezi modelului Passat. Liniile masinii par perfect conturate, partea frontala are un aer usor agresiv, superior… este greu sa-i gasesti vreo hiba. La partea de interior, materialele folosite sunt de buna calitate, Passat dovedind inca o data ca pune accent pe confortul pasagerilor. Este o masina in care redescoperi placerea condusului si care te poate face sa sfidezi criza financiara si sa uiti de competitorii mai ieftini.
Un model bine dotat
Modelul pe care l-am avut la dispozitie a fost un exemplar dotat generos, cu interior imbracat in piele, sistem de navigatie MFD cu touchscreen, senzori de parcare fata si spate si cu redare video pe display-ul MFD-ului, senzori de lumina si ploaie, xenon si multe alte „delicatese“. Nici din punct de vedere tehnic, constructorul german nu a fost neglijent, masina fiind echipata cu deja celebrul 2.0 TDI al grupului, care dezvolta 140 CP si un cuplu de 320 Nm disponibil pe o plaja de turatii cuprinsa intre 1.750 si 2.500 rpm. Cutia de viteze este manuala, in 6 trepte, care nu a dezamagit, dar daca bugetul va permite un DSG, nu ezitati. Dupa ce am analizat masina, am pornit la drum, unde am constat ca 4motion-ul din dotare te face sa nu iti mai doresti tractiune fata. Datorita acestui sistem, pot fi abordate drumuri mai dificile, curbe mai stranse, la viteze normale de croaziera, iar pe un traseu montan cu ceva serpentine, parca te afli la volanul unei limuzine cu valente sportive, nu la cel al unei masini de familie. Suspensia absoarbe foarte bine socurile, conferind, in acelasi timp, un grad ridicat de siguranta. Directia este precisa, volanul usor de manevrat, poate cam prea usor, iar sistemul de franare stavileste cu dibacie cele 1,6 tone, desi s-ar fi putut opta pentru discuri ceva mai mari data fiind greutatea sa. Pentru o masina cu o asemenea greutate si cu un sistem de tractiune integrala, un consum de combustibil de 10 l/100 km este mai mult decat rezonabil in regim urban. Tinuta de drum este impecabila, la fel si confortul. Modularitatea este un atu important la o masina din clasa sa, iar Passat nu putea face nota discordanta. Bancheta din spate se poate rabata fractionat, iar dupa plierea completa, ramane o suprafata de incarcare plana. Volumul pe care il poate „inghiti“ este de 1.731 litri atunci cand este rabatarea completa, iar in mod normal, portbagajul poate inmagazina 603 litri. Pana in prezent, Passat este unul dintre liderii incontestabili pe segmentul sau de piata si probabil ca asa va ramane daca va pastra reteta actuala.
Fisa tehnica
Volkswagen Passat Variant B6
Motorizare: 2.0 TDI, 4 cilindri in linie
Putere maxima: 140 CP/4.200 rpm
Cuplu maxim: 320 Nm/1.750 – 2.500 rpm
Masa proprie: 1.596 kg
Transmisie: manuala, 6 plus 1 trepte
Tractiune: integrala, 4motion
Capacitate portbagaj: 603-1.731 l
Consum: 10 l/100 km (regim urban)
Alexandru STOIAN