VOLVO FH și FM LNG: Aceeași performanță, mai puțină poluare

Volvo Trucks a prezentat, recent, în premieră mondială, modelele FH și FM destinate transportului de lungă distanță, propulsate cu gaz natural lichefiat sau biogaz (LNG).

Noile autocamioane oferă același nivel de performanță, manevrabilitate și consum de combustibil ca autocamioanele Volvo cu motor diesel. În plus, emisiile de CO2 ale noilor autocamioane sunt cu 20 – 100% mai mici în comparație cu ale modelelor echipate cu motoare diesel, în funcție de opțiunea de combustibil aleasă.

„Cu noile noastre autocamioane, care funcționează cu gaz natural lichefiat sau biogaz, putem oferi o alternativă cu impact redus asupra mediului, care, de asemenea, îndeplinește și cerințele ridicate cu privire la performanță, eficiența consumului de combustibil și aria de operare.

Aceasta este o combinație pe care o solicită clienții noștri din domeniul transporturilor regionale și de cursă lungă”, afirmă Lars Mårtensson, director pentru mediu și inovație la Volvo Trucks.

Dezvoltări pe bază… diesel

În locul unui motor de tip Otto, aceasta fiind soluția convențională pentru autovehiculele alimentate cu gaz, Volvo FH LNG și Volvo FM LNG funcționează cu motoare care utilizează tehnologia bazată pe ciclul diesel.

Acest lucru înseamnă că un operator de transport care alege varianta pe gaz poate face acest lucru fără a compromite manevrabilitatea, eficiența consumului de combustibil sau fiabilitatea.

Motorul cu gaz de 460 CP oferit de Volvo dezvoltă un cuplu maxim de 2.300 Nm, iar cel de 420 CP produce 2.100 Nm, aceleași performanțe oferite de modelele Volvo cu motor diesel.

În plus, consumul de combustibil este echivalent cu cel al motoarelor diesel oferite de către Volvo, dar cu 15 – 25% mai mic decât consumul motoarelor convenționale, cu gaz.

Combustibilul utilizat este gaz natural sub formă lichefiată, sau biogaz, cunoscut ca bio-LNG. Ambele tipuri de combustibil conțin metan. Dacă este utilizat biogazul, amprenta asupra mediului se poate micșora chiar și cu 100%, iar, dacă se utilizează gaz natural, aceasta se micșorează cu 20%.

Acest lucru este asociat cu emisiile vehiculului din timpul utilizării („de la rezervor la roată”).

Autonomie de 1.000 km

Pentru a maximiza autonomia, rezervoarele sunt alimentate cu LNG, care este stocat la presiunea de 4 – 10 bar, și la o temperatură situată în intervalul -140 și -125°C.

Cel mai mare rezervor de combustibil poate conține suficient LNG pentru o distanță de aproximativ 1.000 km. Timpul de alimentare cu gaz este similar cu cel necesar pentru alimentarea rezervorului cu motorină. În timpul condusului, combustibilul este încălzit, presurizat și transformat în gaz, înainte de a fi injectat în motor. Pentru a aprinde gazul, este adăugată o cantitate infimă de motorină, la momentul injecției.

O reducere de 100% a emisiilor de CO2 necesită ca motorina fosilă să fie înlocuită cu HVO (uleiuri vegetale hidrogenate) și combinată cu bio-LNG.

Volvo Trucks colaborează, acum, atât cu furnizorii de gaz, cât și cu clienții, pentru a dezvolta extinderea infrastructurii LNG în Europa. Această dezvoltare este susținută politic în multe țări, dar și de către U.E. O strategie pentru extinderea infrastructurii LNG este, de asemenea, inclusă în pachetele de acțiuni ale Comisiei Europene și ale Statelor membre, privind securizarea pe termen lung a rezervei de energie din Europa.

„Gazul natural oferă avantaje clare pentru mediu, prețul acestuia în multe tari este foarte competitiv și există suficiente rezerve pentru a justifica utilizarea pe scară largă. Concentrarea noastră pe camioane LNG creează noi premise pentru clienții noștri, de a efectua operațiuni eficiente din punct de vedere al combustibilului și al costurilor.

În același timp, facem posibilă reducerea considerabilă a impactului asupra mediului, pentru operațiunile cu autocamioane grele”, afirmă Lars Mårtensson. Vânzările modelelor Volvo FM LNG și Volvo FH LNG vor începe în 2018.

Motorul de 460 CP este, după cele declarate de către constructor, cel mai puternic propulsor pe gaz de pe piață.

Volvo FH LNG și Volvo FM LNG

– Versiuni disponibile: autotractoare (4×2, 6×2, 6×4) și autoșasiuri (4×2, 6×2, 6×4), cu masă totală de până la 64 de tone, pentru operațiuni de transport regional și de cursă lungă.

– Motor: Volvo G13C Euro 6, 13 litri, cu 6 cilindri în linie, common-rail, unități injectoare cu duze separate pentru gaz și diesel. Disponibile în variantele 420 CP/2.100 Nm și 460 CP/2.300 Nm.

– Transmisie: Volvo I-Shift.

– Rezervoare de combustibil: disponibile în variante cu 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) sau 205 kg (495 l) LNG, pentru o autonomie de până la 1.000 km. De asemenea, este montat și un rezervor diesel mic.

– Tratarea ulterioară a gazelor de eșapament: SCR și filtru de particule.

– Au omologare de tip, fiind aprobate și certificate conform standardului european ECE R110.

Adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.