Volvo Trucks: Conectare la viitor

Autocamionul viitorului este aici. Datorită noilor funcţii telematice de care dispun autocamioanele Volvo, puteţi să vă bucuraţi deja de o disponibilitate prelungită, de o eficienţă superioară a combustibilului, de o întreţinere optimizată şi de servicii mai inteligente. Dar nu este vorba doar despre ceea ce puteţi realiza astăzi, ci despre toate posibilităţile noi care derivă din deţinerea unui autocamion conectat.

Tehnologia avansează într-un ritm uimitor. Parcă mai ieri, meseria de şofer presupunea mai mult efort fizic, dar mai puţine cunoştinţe sau abilităţi privind tehnologia. Cursele de lungă distanţă durau săptămâni întregi, iar cei de la volan erau izolaţi total de cei de la dispecerat, în absenţa unor metode de comunicare instantă. Diagnosticarea defecţiunilor şi reparaţiile imobilizau vehiculele cu zilele în service. Mai mult chiar, componentele vehiculelor, chiar dacă erau conectate mecanic sau electronic, erau lipsite de sensibilitate şi de abilitatea de a comunica eficient.

De la telefon fix la fax, apoi la e-mail şi telefon mobil, de la hârtie la computer şi apoi la tabletă, de la senzori la sateliţi, informaţia a început să circule din ce în ce mai repede în ultimii ani. Iar toţi cei care au responsabilitatea de a ţine vehiculele în mişcare, fabricanţi de vehicule, dealeri, mecanici, manageri, dispeceri, şoferi, se transformă tot mai mult în experţi ai tehnologiilor avansate. Camioanele au devenit organisme vii, inteligente, aflate sub zodia Conectării. Iar arhitectul hărţii stelare se numeşte, în cazul de faţă, Volvo Trucks.

În comunicare stă puterea

Până nu de mult, computerele de pe fiecare autocamion funcţionau izolat. Acum, cu Telematics Gateway, unitatea de comunicaţii inteligentă de la Volvo Trucks, există un flux de informaţii, primite şi transmise, între aceste computere şi baza centrală.

Schimbul de informaţii ajută la conectarea motorului şi a cutiei de viteze, care devin mai inteligente şi mai puternice. Astfel, senzorii pot detecta în mod inteligent starea componentelor, pe care o transmit apoi la centrele de service. Totodată, vehiculul este conectat la servicii Volvo Trucks, precum Dynafleet, totul din dorinţa ca autocamionul şi activităţile transportatorilor să ruleze mai inteligent, mai sigur şi mai eficient.

„În plus, conectivitatea autocamionului vă oferă siguranţa că, imediat ce apar noi caracteristici şi actualizări, unitatea telematică vă va ajuta să profitaţi de acestea. Chiar achiziţionaţi un autocamion pentru viitor”, spune Christian Gustavsson, service manager la Volvo Trucks.

Îngerul păzitor din service

„Deja, centrele de service pot fi mai proactive”, afirmă Christian Gustavsson. „Deoarece, acum, acestea vă pot supraveghea atent autocamioanele în timp ce sunt pe şosea, monitorizându-le de la distanţă.”

Atunci când centrele de reparaţii şi întreţinere cunosc starea autocamionului, ele pot fi mai eficiente, oferind o planificare mai bună în ceea ce priveşte momentele în care sunt necesare lucrările de service, durata şi piesele necesare.

„Prin urmare, autocamionul poate intra şi ieşi rapid din service, pentru a se întoarce pe şosea cât mai curând posibil”, continuă Christian Gustavsson.

Conexiunile corecte

„Ne place să fim întotdeauna pregătiţi pentru orice”, spune reprezentantul Volvo Trucks. De aceea, un „autocamion conectat” oferă posibilitatea unei intervenţii rutiere mai inteligente, în situaţia nefericită în care este nevoie de acest lucru. Nu trebuie decât să apăsaţi butonul VAS de pe autocamionul Volvo FH sau Volvo FM, pentru a fi conectat automat la Volvo Action Service. De asemenea, la acţionarea acestui buton, se vor transmite simultan informaţii esenţiale, datorită cărora veţi primi asistenţă mai rapid.

„Funcţii online” este un serviciu inteligent care permite centrelor de service să actualizeze de la distanţă anumite caracteristici ale autocamionului.

„De exemplu, dacă achiziţionaţi rezervoare de combustibil mai mari, montate de carosier, tehnicienii pot actualiza acum volumul rezervorului, economisindu-vă un drum până la service”, subliniază Christian Gustavsson.

„În viitor, vor fi posibile şi mai multe actualizări de la distanţă, de exemplu, la schimbarea programului pentru trepte de viteză din I-Shift – ceea ce vă va ajuta să menţineţi autocamionul pe şosea şi să îmbunătăţiţi şi mai mult disponibilitatea.”

Datorită acestor caracteristici inteligente, precum şi datorită capacităţii de a realiza planificări prealabile mai bune şi a optimiza serviciile, Volvo Trucks poate oferi promisiunea unică a unei disponibilităţi de 100% în cadrul Contractului de Service Volvo Gold.

Rezultatul final

Nu doar centrele de service pot monitoriza autocamioanele clienţilor, ci chiar şi aceştia în mod direct, având posibilitatea de a-şi supraveghea întregul parc auto, deoarece unitatea telematică trimite date către Dynafleet.

Astfel, utilizatorii pot monitoriza totul, de la localizarea şi poziţia autocamionului, până la eficienţa consumului de combustibil obţinut de şofer şi la datele înregistrate de către tahograf. În plus, sistemul oferă o modalitate sigură şi ieftină de comunicare cu şoferii.

Cu alte cuvinte, eficienţă maximă pe autostrăzile lumii, cu ajutorul autostrăzilor telematice.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.