VOLVO TRUCKS FH: Un sfert de secol de inovație

O concentrare deosebită asupra șoferului și o cabină cu adevărat revoluționară au facilitat succesul imediat al modelului Volvo FH, atunci când acesta a fost lansat, în 1993. A fost, de asemenea, și cel mai avansat autocamion al momentului, din punct de vedere tehnic. După un sfert de secol, acesta rămâne un lider în domeniul inovației, în special în zonele care vizează avantajele directe pentru șoferi, cum ar fi siguranța și mediul de lucru al acestora.

Adăugând, la toate acestea, numeroasele soluții inovatoare, în ceea ce privește protecția mediului și productivitatea în operare, este clar faptul că Volvo FH a schimbat lumea transporturilor.

Claes Nilsson, președintele Volvo Trucks, consideră că Volvo FH este coloana vertebrală a companiei Volvo Trucks în ceea ce privește imaginea, dar și în privința contribuției acestuia la profitabilitatea clienților și la crearea unui spațiu de lucru ultramodern pentru șoferi. El își amintește cum lansarea îndrăzneață a modelului, în 1993, a marcat începutul unei perioade de succes pentru Volvo Trucks.

„Ne apropiam de sfârșitul unei etape de recesiune, dar eram hotărâți să facem un salt îndrăzneț. Care s-a dovedit a fi un adevărat succes. Am lansat FH la momentul potrivit și am oferit un produs extrem de atractiv, atunci când economia și piața transporturilor și-au revenit”, spune Claes Nilsson.

Șoferul, în centrul atenției

Prima versiune se baza pe un șasiu nou, al cărui design dinamic a facilitat adoptarea unor soluții flexibile pentru diferite aplicații de transport.

Totuși, noua cabină era cea care sublinia, cu adevărat, caracterul special al autocamionului Volvo FH. Volvo Trucks a hotărât, de la bun început, să așeze șoferul în centrul atenției sale; astfel, peste 1.500 de șoferi au participat la ample teste și evaluări. Rezultatul final – o cabină mai sigură și mai confortabilă, care oferea o experiență de condus, de odihnă și de dormit complet nouă.

În cazul șoferilor, această dedicare a însemnat trei îmbunătățiri ale aspectului cabinei, introduse între 1993 și 2008. În 2012, a fost lansat noul Volvo FH, a cărui cabină complet nouă și sistemul de climatizare integrat I-Park Cool au creat un confort Premium.

Pionier pe drumul siguranței

Încă din prima zi, Volvo FH s-a impus ca pionier în domeniul siguranței. Volvo Trucks a fost prima marcă de autocamioane care a introdus atât airbag-ul, cât și sistemul de protecție anti-împănare față (FUPS).

În timpul dezvoltării sale, autocamionul a fost supus la mii de teste de coliziune simulate și la aproximativ o sută de teste reale de impact. Traversele și portierele cu rol în absorbția șocurilor sunt confecționate din oțel duplex, iar panourile cabinei sunt făcute din cel mai rezistent oțel disponibil. Pe scurt, toate detaliile designului exterior și interior fac din Volvo FH cel mai sigur autocamion de până acum, de la Volvo Trucks.

Productivitate maximă

Volvo FH a dus performanța și productivitatea autocamioanelor de mare tonaj la un alt nivel. Printre numeroasele inovații, cutia de viteze revoluționară I-Shift (2001) merită o atenție specială. În prezent, este o referință în industrie și a evoluat pentru a satisface necesități și cerințe diferite. Versiunea cu două ambreiaje, I-Shift Dual Clutch, aduce beneficii mai ales pentru transporturile regionale și de cursă lungă, pe drumuri în pantă și cu multe curbe. Pentru domeniul construcțiilor și al transporturilor de mare tonaj, transmisia I-Shift cu trepte de forță este ideală.

Și variantă… gazoasă

Un salt semnificativ s-a produs în 2017, o dată cu lansarea modelului Volvo FH LNG. Acest autocamion alimentat cu gaz oferă aceeași performanță ca alte autocamioane Volvo FH și poate funcționa fie cu biogaz, fie cu gaz natural.

„Am parcurs un drum cu adevărat impresionant cu FH și încă ne așteaptă multe noutăți palpitante. Având în vedere noile tehnologii, suntem foarte încântați să ne continuăm călătoria de succes, alături de clienții noștri și de șoferii lor”, spune Claes Nilsson.

Volvo FH este singurul model care a fost desemnat autocamionul anului de trei ori – în 1994, în 2000 și în 2014 – comercializându-se, deja, aproape un milion de unități din acest model. Când a fost lansat, în 1993, Volvo Trucks a anunțat că atunci începe viitorul. După un sfert de secol, compania este ferm convinsă că Volvo FH este, în continuare, autocamionul viitorului!

25 de moduri în care FH a schimbat lumea

  1. Volvo FH LNG (2017)

Volvo Trucks se află mereu în căutarea unor modalități noi de sporire a eficienței și de introducere a unor soluții sustenabile. În 2017 a fost lansat autocamionul Volvo FH LNG. Un autocamion de mare tonaj care funcționează pe bază de gaz natural lichefiat sau de biogaz. Autocamioanele pot reduce emisiile de CO2 cu 20 până la 100 de procente.

  1. I-Shift cu trepte de forță (2016)

Cu noile trepte de viteză inferioare, autocamionul Volvo FH susține pornirea de pe loc cu sarcini și mai mari de pe suprafețe denivelate. Iar atunci când autocamionul rulează fără încărcătură, pe drumurile de întoarcere, se poate selecta mereu o treaptă de viteză care să micșoreze consumul de combustibil.

  1. Ridicare punte în tandem (2015)

Prin decuplarea și ridicarea punții motoare atunci când aceasta nu este necesară, consumul de combustibil poate fi redus cu până la 4% la drumul de întoarcere, cu o punte motoare ridicată. Această situație este ideală pentru șoferii care conduc o încărcătură foarte grea într-o direcție și fără încărcătură în cealaltă.

  1. I-Shift Dual Clutch (2014)

Cu I-Shift Dual Clutch, Volvo FH este prevăzut cu transmisie specifică tehnologiei vehiculelor de curse. Acest lucru permite o rulare și mai lină, mai ales în pante.

21: Direcția Dinamică Volvo (2013)

Prin stabilirea intenției șoferilor de 2.000 de ori pe secundă și prin compensarea condițiilor de teren și de climă, manevrarea volanului este mai ușoară. Iar acest aspect reduce tensiunea resimțită de șoferi la nivelul spatelui și al gâtului. La viteze mari, Direcția Dinamică Volvo îi ajută pe șoferi să mențină stabilitatea vehiculului. Iar la manevre lente și delicate, sistemul oferă forță direcțională, indiferent de sarcină.

  1. Generația IV (2012)

Noul FH a fost prevăzut cu mai multe caracteristici care să-l ajute pe șofer. Spațiul cabinei a fost lărgit cu un metru cub, iar geamurile au fost și ele supradimensionate, pentru sporirea vizibilității. Manevrabilitatea a fost îmbunătățită printr-un șasiu rafinat.

  1. I-Park Cool (2012)

Volvo FH reprezintă un spațiu de lucru complet și unul de locuit pe măsură. Prin soluția integrată de mediu I-Park Cool, autocamioanele Volvo stabilesc un standard nou de păstrare a unei temperaturi optime – chiar și în cursul nopții.

  1. I-See (2012)

Prin intermediul software-ului I-See, autocamionul Volvo FH utilizează informațiile acumulate în trafic pentru a maximiza economiile de combustibil, prin controlul inteligent al vitezei de croazieră pentru fiecare rampă și pantă.

  1. Avertizarea de coliziune cu frână de urgență (2012)

Aceasta este o caracteristică de siguranță activă care combină un radar și o cameră pentru a identifica vehiculele din fața autocamionului.

  1. FH Generația III (2008)

Cabina a trecut printr-o operațiune de reproiectare interioară, impunând, astfel, un nou standard pentru confortul șoferului. Partea frontală a dobândit un nou aspect, ușor recognoscibil, printr-o grilă nouă, parasolar și faruri.

  1. Sistemul de avertizare a șoferului (2008)

Sistemul detectează toate acțiunile în neregulă din trafic. Dacă șoferul dă semne de oboseală, sistemul emite un avertisment sonor și un semnal vizual.

  1. Asistență pentru păstrarea benzii de rulare (2007)

Pentru a garanta siguranța șoferului, sistemul de asistență pentru păstrarea benzii de rulare urmărește marcajele de pe șosea, cu ajutorul unei camere video, și avertizează șoferul în cazul în care acesta le calcă involuntar.

  1. Frână de motor Volvo+ (2006)

Când a fost lansat Volvo FH în 1993, frâna de motor Volvo era una dintre caracteristicile existente. În 2006, sistemul a cunoscut o îmbunătățire prin care puterea de frânare a crescut cu până la 25 de procente. Acest aspect facilitează rularea în pantă și reduce presiunea exercitată asupra frânelor de serviciu.

  1. FH Generația II (2001)

O dată cu a doua generație a autocamionului Volvo FH, s-a impus un nou standard în domeniu. Autocamionului care se bucura deja de succes i-au fost adăugate și mai multe caracteristici, care îl transformau într-un mediu de lucru optim pentru șoferi și mai eficient pentru domeniul de activitate. Cabina, reproiectată, prezenta o aerodinamică superioară.

  1. Programul electronic de stabilitate (2001)

Primul program de stabilitate la nivel mondial care gestionează combinațiile de autocamion și autotractor. În situații riscante, Programul electronic de stabilitate intervine instantaneu, prin reducerea puterii motorului și prin aplicarea frânelor separat, pe fiecare roată a autocamionului și a remorcii.

  1. Cabină prevăzută cu sistem de absorbție a energiei (2001)

În cazul unei coliziuni, cabina prevăzută cu sistem de absorbție a energiei transferă energia către spate – asigurând în interior un spațiu vital pentru supraviețuire.

  1. I-Shift (2001)

O revoluție în ceea ce privește transmisia, un sistem de transmisie construit exclusiv pentru schimbarea automată a treptelor de viteză, lucru pe care nimeni altcineva nu l-a mai făcut anterior pentru autocamioane. Acesta îi permite șoferului să se concentreze asupra traficului, în paralel cu asigurarea unor performanțe optime pentru transportul pe distanțe lungi.

  1. Sistem de frânare controlat electronic, cu discuri de frână (1999)

Cu discurile de frână cu EBS, Volvo FH a primit în 1999 un răspuns superior, oferind în același timp accesul la și mai multe caracteristici de viitor.

  1. Sistem de protecție anti-împănare față (1996)

În cazul unei coliziuni cu un vehicul, Volvo FH este făcut să absoarbă o parte din forță, aceasta rulându-se înapoi, sub autocamion. Volvo Trucks a introdus această caracteristică cu mult timp înainte de a fi obligatorie.

  1. Airbag (1995)

Primul producător de autocamioane grele din lume care a introdus un airbag pentru șofer.

  1. Motorul D12A (1993)

Noul motor oferea o performanță de excepție. Acesta dispunea de o unitate injector pe cilindru, de ax cu came în cap și de patru supape pe cilindru.

  1. Frână de motor Volvo (1993)

Frâna de motor Volvo îi conferea autocamionului Volvo FH putere deosebită de frânare, de la bun început. Reducerea presiunii exercitate asupra frânelor de serviciu – și susținerea unei viteze medii superioare pe terenurile deluroase, împreună cu siguranță sporită.

  1. Aerodinamică (1993)

Spre deosebire de orice alt autocamion înainte, Volvo FH a fost supus unor teste extinse, în tuneluri de aer, pentru a oferi o aerodinamică optimă. Acest aspect a facilitat o performanță excepțională și un consum mai mic de combustibil.

  1. Cabina (1993)

Unul dintre principalele avantaje pe care le-a oferit Volvo FH la lansare a constat în centrarea sa pe șofer. Cabina a fost proiectată după nenumărate teste, cu șoferi în carne și oase. Fiecare decizie a fost luată având în vedere nevoile acestora. Iar acest lucru a avut ca rezultat o cabină care a impresionat, puternic, piața. Volvo FH nu reprezenta doar un spațiu de lucru – acesta constituia și un spațiu de locuit.

  1. Șasiu (1993)

Când a fost creat autocamionul Volvo FH, acesta era parte componentă a unui plan mai amplu al Volvo Trucks. Unul dintre aspectele prin care Volvo FH s-a impus, încă de la început, l-a constituit noul șasiu. Acesta a fost conceput ca fiind baza pe care puteau construi toți ceilalți ingineri. Iar acest lucru conferea stabilitate și creativitate – dar a și pus bazele viitoarelor linii de autocamioane de succes.

Adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.