Volvo Trucks: I-Shift cu trepte de forță

Volvo Trucks a lansat, recent, un nou membru al familiei I-Shift: transmisia I-Shift cu trepte de forță. Noile trepte de viteză adăugate la transmisia automatizată oferă o capacitate excepțională de pornire de pe loc pentru autocamioanele care transportă încărcături grele în condiții dificile. Acest sistem reprezintă o noutate absolută pentru autocamioanele de mare tonaj produse în serie.

Noua versiune a transmisiei I-Shift de la Volvo Trucks face posibilă adăugarea a două noi trepte de forță. Ceea ce înseamnă, printre altele, că autocamionul poate să pornească de pe loc și să transporte o sarcină maximă în combinație (GCW) de până la 325 de tone.

„Sistemul I-Shift cu trepte de forță aduce o aplicabilitate mai largă pentru autocamioanele de mare tonaj cu transmisie automatizată care, acum îşi pot controla mai bine viteza atunci când înaintează lent sau se deplasează în marșarier. Șoferul poate transporta o încărcătură grea fără a-și mai face probleme că poate ajunge în situații care să ducă la imobilizări costisitoare”, afirmă Peter Hardin, manager de produs pentru Volvo FM și FMX.

Putere și precizie…

Cu noile trepte de forță, autocamionul se poate deplasa şi la viteze reduse, de 0,5-2 km/h. Acest lucru este extrem de util în timpul manevrelor de precizie, precum cele din segmentul de construcții ori pentru diverse întervenţii.

„Dinamica și capacitatea de pornire de pe loc sunt îmbunătățite considerabil cu noile trepte de forță, ușurând mult sarcina șoferului atunci când lucrează cu încărcături grele pe teren dificil sau pe suprafețe alunecoase, precum în șantierele de construcții, în mine sau în păduri. Cu cât aplicaţia de transport presupune încărcături mai grele și cu cât terenul sau suprafața este mai dificilă, cu atât șoferul are mai mult de câștigat cu un camion ce dispune de trepte de forță”, explică Peter Hardin.

Pentru firmele care desfășoară operațiuni de transport de mare tonaj pe suprafețe dificile, dar și pentru condusul în condiții normale, pe autostradă, treptele de forță oferă o flexibilitate considerabilă și posibilitatea unor economii mai mari de combustibil.

„Sistemul I-Shift cu trepte de forță face posibilă pornirea de pe loc în condiţii extreme. În combinație cu un raport adecvat al punții spate, care să optimizeze regimul de turaţii ale motorului la viteze ridicate, rezultă un consum redus de combustibil pe autostradă. Acest lucru înseamnă un beneficiu semnificativ pentru firmele de transport care execută astfel de activităţi”, spune Peter Hardin.

…și pentru marșarier

În funcție de aria de aplicare, transmisia I-Shift este disponibilă cu una sau două trepte de forță pentru mersul înainte și cu sau fără două trepte de forță pentru deplasarea în marșarier. Acestea fac posibil mersul înapoi cu o viteză extrem de redusă, ceea ce reprezintă un avantaj major atunci când manevrele în marșarier necesită o precizie foarte mare.

Treptele de forță pentru viteze reduse sunt integrate în transmisia I-Shift. Pentru a gestiona încărcăturile grele, anumite componente sunt fabricate din materiale extrem de rezistente. Cutia de viteze este cu 12 cm mai lungă decât o unitate convențională I-Shift. Transmisia I-Shift cu trepte de forță este disponibilă pentru FM, FMX, FH și FH16 cu motoare Volvo Trucks de 13 și de 16 litri.

Volvo Trucks vs 750 t

Ce înseamnă 750 t?

– 57 de autocamioane Volvo FH16

– 350 de mașini Volvo XC90

– 150 de elefanți maturi

– 4 avioane Boeing 747 Jumbo Jet

– Puțin peste 4,5 turbine eoliene

În filmul „Volvo Trucks vs 750 Tonnes”, un autocamion Volvo FH16, echipat cu transmisie I-Shift cu trepte de forță, se confruntă cu o provocare extremă. Avându-i în cabina șoferului pe cel mai puternic om din lume, Magnus Samuelsson și pe jurnalistul specializat în autocamioane, Brian Weatherley, un Volvo FH16 reuşeşte să urnească de pe loc o încărcătură de 750 de tone și parcurge cu ea o distanță de 100 m. Este vorba despre 40 de containere pline cu piese de schimb Volvo, așezate pe 20 de remorci, formând un autotren cu o lungime de 300 de metri.

„Există puține lucruri care oferă senzația de a înfrunta și a câștiga o provocare la adresa propriilor tale limitări fizice. De-a lungul anilor, m-am confruntat cu mai multe provocări dure, dar aceasta este cea mai mare greutate cu care am avut de-a face în toată viața mea”, a afirmat Magnus Samuelsson. La rândul său, jurnalistul Brian Weatherley mărturisește: „Este impresionant faptul că Volvo Trucks a dezvoltat o transmisie automatizată care poate transporta o sarcină maximă în combinație de 325 de tone. Dar a gestiona peste 700 de tone GCW cu ajutorul unui singur autocamion obișnuit este de-a dreptul uluitor. În cei 30 de ani de jurnalism, nu am văzut niciodată ceva asemănător”.

Puteți viziona filmul „Volvo Trucks vs 750 Tonnes” la adresa: https://www.youtube.com/watch?v=5UUz1zTZFfU

Rapoarte de transmisie I-Shift cu trepte de forţă

Într-o cutie de viteze cu o singură treaptă de forță, raportul este de 19:1 pentru o cutie de viteze cu priză directă şi de 17:1 pentru o cutie de viteze cu supraviteză. (Raportul celei mai mici trepte de viteză la o cutie de viteze I-Shift obișnuită cu priză directă este de 15:1). Când sunt comandate 2 trepte de forţă, cea mai mică treaptă are raportul de 32:1, atât pentru cutiile de viteze cu priză directă, cât şi pentru cele cu supraviteză.

Raportul celei mai mici trepte de viteză în marșarier, la o cutie de viteze cu priză directă este de 37:1.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.