WABCO ADB MAXX™: Frânare mai sigură, cu discuri pneumatice

WABCO este unul dintre cei mai importanți furnizori globali de tehnologii și servicii care îmbunătățesc siguranța, eficiența și conectivitatea vehiculelor comerciale. Producătorul dezvoltă sisteme de frânare cu discuri pneumatice cu un singur piston (ADB), care s-au vândut în peste 6 milioane de exemplare, la nivel mondial. Hans-Christian Jungmann, inginer șef pentru Wheel End Solutions la WABCO, ne-a dezvăluit câteva dintre secretele noii game ADB MAXX™.

sdr

Ziua Cargo: Ce fel de sistem de frânare va fi necesar pentru vehiculele autonome și în ce fel va fi diferit față de cele aflate în funcționare astăzi pe vehiculele normale?

Hans-Christian Jungmann: Rularea autonomă este și va rămâne o tendință cheie pentru industria vehiculelor comerciale, cu din ce în ce mai multe tehnologii care sunt introduse pentru a îmbunătăți siguranța și eficiența vehiculelor. Tehnologia de frânare joacă un rol vital în această ecuație și, cu tehnologii precum cea a discurilor pneumatice, WABCO susține trasarea hărți către rularea autonomă. Astfel de sisteme necesită frâne care să ofere cel mai înalt grad de performanță în mod constant, în toate condițiile de trafic. Frânele cu discuri pneumatice reprezintă o tehnologie esențială în dezvoltarea unor sisteme de asistență precum sistemul de frânare de urgență OnGuardMAX™ sau cel de întoarcere OnCityASSIST™. Aceasta se aplică și în sectorul de platooning. Fără tehnologii de frânare avansate, așa cum este WABCO ADB, n-ar fi posibilă nici rularea autonomă, nici soluțiile de platooning.

Ați dezvoltat noua generație MAXX ADB. Ne puteți spune mai multe despre modul în care funcționează, despre caracteristicile sale și despre avantajele pe care le oferă?

Timp de mai mult de 20 de ani, WABCO s-a concentrat în mod conștiincios pe tehnologia cu un singur piston, din motive de eficiență și siguranță, și este un adevărat pionier pe această piață. Cu peste 40% mai puține piese comparativ cu alte mărci de ADB, platforma oferă o fiabilitate superioară și un raport excelent între masă și performanțe. Reducerea riscului de eroare pe care o oferă tehnologia cu un singur piston conduce la un grad maxim de fiabilitate.

Pe scurt: frânele cu un singur piston au cel mai mic număr de componente, pentru a obține cea mai redusă masă, cu performanțe optime și cel mai înalt grad de fiabilitate. Noua generație WABCO MAXX ADB™ este un bun exemplu, oferind o siguranță îmbunătățită și eficiență în frânare, depășind cerințele pentru toate aplicațiile majore. Designul compact oferă o masă de numai 35 de kilograme per ADB, pe o aplicație de transport de 6×2, ceea ce înseamnă mai puțin cu 12 kg per camion față de sistemele ABD ale altor producători europeni.

În plus, cea mai recentă generație MAXX ADB™ oferă un sistem de compensare la uzură, ceea ce reduce la minimum forțele la nivelul plăcuțelor de frână, conducând la maximizarea duratei de viață a acestora și la eficientizarea consumului de combustibil. Acest sistem patentat de plăcuțe de frână este foarte robust, chiar și în condiții extreme de utilizare.

Cum reușește noul design să îmbunătățească eficiența consumului și să permită creșterea sarcinii utile?

Tehnologia patentată cu un singur piston a WABCO este piatra de temelie a designului compact al generației MAXX. Utilizând un sistem avansat de analiză a elementelor finite, noul design permite reducerea masei și oferă importante avantaje: reduce masa proprie a vehiculului pentru a îmbunătăți eficiența consumului și a crește sarcina utilă.

Mai mult decât atât, combinația dintre unitatea de fixare, suportul simplificat și sistemul de ghidare contribuie la reducerea cuplului de frecare cu până la 68% în comparație cu alte sisteme ADB, ceea ce îmbunătățește și mai mult eficiența consumului. Opțional, un alt element mecanic ușor de instalat contribuie la reducerea cuplului de frecare cu încă 18%.

Care credeți că vor fi dezvoltările viitoare la nivelul sistemelor de frânare pentru vehiculele grele?

În primul rând, tendința este ca sistemele secundare de frânare, cum ar fi retarderele sau frânele de motor, să preia frânarea prin decelerare. Deci, adaptăm designul ADB pentru a face sistemele de frânare chiar și mai ușoare. În plus, electrificarea vehiculelor reprezintă o tendință în creștere, ceea ce aduce în atenție și electrificarea sistemelor de frânare pe roată.

Traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.