WebEye – Eurolines: zeci de mii de euro pe lună – ECONOMII

26 de autocare. 134.000 de pasageri transportați în 2015. O afacere în care calitatea stă la baza culturii organizaționale, în care fiecare detaliu contează, iar informația corectă face diferența. Dar în acest articol nu vom aborda decât rețeta care a permis companiei Rombus, membră a grupului Eurolines, să obțină economii de mai multe zeci de mii de euro, în fiecare lună.

Rombus a apelat din timp la soluțiile telematice, din două motive majore: dorința de a garanta securitatea pasagerilor și necesitatea de a reduce cheltuielile operaționale. Astăzi, managerii companiei nu concep funcționarea flotei fără soluții de monitorizare, considerând investiția în acest proiect drept o idee inspirată, pe care rezultatele o certifică. Pe de altă parte, pentru WebEye România, colaborarea cu Eurolines este o provocare ce se poate constitui într-un veritabil studiu de caz. WebEye este, din 2012, furnizor de soluții telematice pentru compania Rombus, care, în perioada 1995 – 2015, a transportat peste 3 milioane de pasageri, către peste 300 de destinații din Europa.

„Am discutat de-a lungul anilor cu mai mulți furnizori de telematică, inițial pentru că am simțit nevoia să controlăm consumul de combustibil. Ne-a interesat și partea de monitorizare, pentru că transportăm pasageri și este esențial să știi în orice moment unde se află fiecare autocar, precum și comunicarea șoferi – dispeceri. Am stabilit că WebEye are răspunsurile pe care le căutam, așa că lucrăm împreună din iulie 2012 și continuăm să ajustăm, din mers, cererea și oferta”, a spus Dragoș Anastasiu, președintele Eurolines.

Reduceri semnificative în consum

În primă fază, colaborarea dintre Rombus și WebEye a însemnat instalarea unui pachet de bază track&trace. A urmat un upgrade, prin instalarea de sonde litrometrice pentru monitorizarea consumului de carburant. „Când ai o flotă de autocare cu peste 4,7 milioane de kilometri rulați anual, informațiile privind consumul de carburant și stilul de condus sunt esențiale. De când am implementat soluțiile WebEye, am ajuns la economii de zeci de mii de euro/ flotă/ lună”, a precizat Cristian Băciucu, director general Rombus. El a apreciat că „declicul” s-a produs în momentul instalării de sonde litrometrice. A fost un impact psihologic asupra șoferilor conștienți că sunt monitorizați. Rezultatele s-au văzut repede, consumul scăzând, în medie, cu 2 litri/100 km, la aproximativ 29 de litri/ 100 km, în contextul unui rulaj mediu lunar/autocar de 20.000 de kilometri.

În paralel, a fost dezvoltat un sistem IT de urmărire a autocarelor, care este interconectat cu WebEye și poate fi accesat și de către partenerii externi ai transportatorului. Astfel, fiecare pasager sau apropiat al acestuia poate să verifice, în orice moment, locația autocarului care îl interesează.

Stilul de condus, monitorizat

În prezent, Eurolines și WebEye explorează noi soluții telematice pentru creșterea eficienței. Soluția DrivingStyle, de monitorizare a stilului de condus, a fost implementată pe două autocare ale grupului, urmând să fie extinsă, cel mai probabil, la nivelul întregii flote.

Levente Gall, director de vânzări WebEye Romania și Cristian Băciucu, director general Rombus Transport, membră a Grupului Eurolines

„Am setat, cu WebEye, sistemul, astfel încât să corespundă activității noastre, pentru că la camioane viteza maximă e de 90 de km/oră, iar la autocare de 100 km/oră. Este un alt mod de a folosi sistemul, pentru reducerea consumului de carburant și pentru a conduce cât mai sigur. Traseele fiind aproape aceleași de fiecare dată, putem compara șoferii între ei. Pe un segment de drum bine definit, unul consumă 25 de litri, altul 33. Care este motivul? În condițiile în care nu mai poate fura, cauza poate fi un stil de condus necorespunzător. Urmărim cu atenție și intervenim acolo unde este cazul. Ca prime concluzii, credem că vom continua să implementăm DrivingStyle la nivelul întregii flote”, a explicat Cristian Băciucu. De altfel, Rombus este preocupată de valoarea șoferilor (unii dintre ei lucrând în companie încă de la înființare) și investește în training, având, în acest sens, parteneriate cu Mercedes sau Scania.

Pontajul direct din sistem

Pasul următor în colaborarea WebEye – Rombus constă în implementarea unei soluții telematice care să furnizeze informații privind orele de lucru. „Ne interesează să scoatem direct pontajul, este o cerință a ITM”, a subliniat Cristian Băciucu.

De asemenea, în condițiile în care tot mai multe state UE fac demersuri pentru impunerea salariului minim pentru șoferi, este important pentru Eurolines să poată furniza autorităților date despre numărul de ore petrecute de un șofer pe teritoriul unei țări din spațiul comunitar. WebEye are deja un raport pentru Germania, care calculează timpii de lucru în țara respectivă. Raportul este, însă, orientativ, nefiind acceptat de către autorități decât fișierul descărcat din tahograf.

„Eurolines a fost o provocare pentru noi, mai ales că, în 2012, când am demarat colaborarea, aveam de-a face cu primul client din domeniul transportului de pasageri. Am avut o perioadă de tatonare, când am aflat ce așteptări aveau de la noi, apoi i-am sfătuit ce soluții să adopte. Ne bucurăm că, astăzi, clientul nostru și-a atins obiectivele. Cred că funcționează foarte bine colaborarea cu noi și ne străduim să le oferim soluții avansate, care să-l ajute pe client să facă față noilor provocări”, a afirmat Levente Gall, directorul de vânzări al WebEye România.

„Fără telematică, nu văd cum ne-am mai putea desfășura activitatea astăzi. Mie mi-a ușurat munca și nu am un parc extraordinar de mare de autocare. Colaborăm și cu subantreprenori – vreo 40 de autocare cu care lucrăm frecvent – și i-am obligat să implementeze acest sistem de urmărire monitorizare, pentru că trebuie să avem toți același standard”, a concluzionat directorul general al Rombus, companie care, în 2015, a avut o cifră de afaceri de 4,4 milioane de euro.

Soluții de monitorizare pentru șalupele din Deltă

Pentru un grup ca Eurolines, care are afaceri și în turism, telematica se dovedește a fi tot mai utilă. Managementul a decis recent implementarea soluțiilor track&trace și la nivelul bărcilor pe care le operează în Delta Dunării. „Avem complexul Green Village de la Sf. Gheorghe și folosim șalupe pentru transferul pasagerilor de la Murighiol și pentru plimbări. Am montat deja soluții de monitorizare pentru două șalupe pentru că vrem să controlăm toți parametrii posibili”, a explicat Cristian Băciucu.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.