80 de noi branduri au intrat în România în ultimii 2 ani

Un numar record de 80 de noi retaileri au intrat in Romania din 2013 pana in prezent, iar suprafata de retail ocupata de acestia este de 30.000 mp, conform unui nou raport lansat de CBRE astazi (“ How Active is the Romanian Retail Market”). In total, aceste 80 de noi branduri au deschis aproape 170 de noi magazine si au in plan sa deschida alte 30 in urmatoarele 12 luni.

Tipologia marcilor, suprafata ocupata de acestea, amplasarea primului magazin variaza foarte mult. Brandurile nou intrate sunt atat branduri de lux, precum Vionnet sau Michael Kors, branduri de fashion precum Sinsay si Mohito, dar si magazine de decoratiuni (H&M Home, English Home) si chiar si cafenele (Tchibo Coffee Store sau Columbus Café). Acest numar record de noi intrari este corelat cu performanta macro-economica, mai precis cu cresterea PIB in perioada analizata de 3,3%, substantial peste cresterile inregistrate in alte tari Europene.

In general, chiriasii aleg pentru primul lor magazin o amplasare centrala (94%), in cadrul centrelor comerciale (82%), in Bucuresti (68%). A doua optiune, valabila in special pentru brandurile de lux, este de a alege un spatiu stradal sau in cadrul unor galerii comerciale. Chiar daca orasul Bucuresti este favorit, asta nu inseamna ca orasele regionale sunt ignorate – 1 din 3 retaileri a ales un astfel de oras pentru primul lor magazin si jumatate din marcile analizate au deschis magazine aici. Cele mai atractive orase regionale sunt: Constanta, Timisoara, Brasov, Ploiesti, Iasi si Cluj Napoca.

Sectorul moda este majoritar, aproape jumatate dintre comercianti analizati provinenind din acest sector. Daca in perioada de boom din 2006 – 2008, modelul operational preferat era pentru franciza, acest model este valabil intr-o oarecare masura, 65% dintre noii intrati opereaza in sistem franciza, si doar unul din trei a intrat prin compania mama. De mentionat ca 88% dintre cafenele&restaurante, 71% dintre magazinele de lux si 86% dintre cele moda opereaza in franciza, dar doar 40% din magazine de decoratiuni casa sunt francizati si nici un supermarket nu opereaza sub acest model.

Retailerii din Italia, SUA si Franta reprezinta jumatate din noii intrati in piata, iar cei din Polonia, Germania si Marea Britanie au deschis cele mai multe magazine.

Laura Dumea Bencze, Head of Research Romania & CEE Research Analyst a mentionat: “Pentru urmatoarea perioada ne asteptam sa vedem si mai multe intrari in piata, in conditiile in care Romania va deveni cu adevarat o destinatie comerciala. Acest lucru se va intampla in conditii de crestere                     macro-economica, a consumului intern, a venitului disponibil pentru cumparaturi si de relaxare fiscala.”

Luiza Moraru, Head of Retail & Asset Services Romania a adaugat: “In ceea ce priveste tipologia comerciantilor si sistemul de operare, modelul existent identificat in aceasta analiza va continua: chiriasii de moda, francizatii si marcile din Europa vor continua expansiunea in Romania. Ne asteptam ca orasele regionale sa devina mai atractive, in conditiile in care oferta de centre comerciale de a treia generatie, cautate de aceste magazine, va creste, fie prin dezvoltari noi, fie prin renovarea celor existente.”

Chiar daca Romania este un magnet pentru marcile internationale, brandurile din tara noastra sunt si ele active la o scara internationala. Printre cei mai activi putem numara: Musette, Farmec, Nissa, Braiconf si eMAG, care deschid in special in piete din Europa.

Despre CBRE Group, Inc.

CBRE Group, Inc. (NYSE: CBG), Fortune 500 și S&P 500 cu sediul central in Los Angeles, este cea mai mare companie in domeniul imobiliar din lume și societate de investiții (în termeni de venituri, 2014).

Compania are mai mult de 70.000 de angajati (excluzand companiile afiliate), și deservește proprietarii de active imobiliare, investitorii si chiriasii prin intermediul celor peste 400 de birouri (excluzand filialele) din intreaga lume.

CBRE ofera consultanta strategica si executorie pentru vanzarea sau inchirierea proprietatilor; Servicii corporate; administrarea proprietatilor, management de proiect; bancare ipotecare; evaluare; Servicii de consultant pentru dezvoltari imobiliare; de administrare a investițiilor; si de cercetare si consultanta. Vă rugăm să vizitați site-ul nostru la www.cbre.com .

CBRE Romania_How Active Retail Market

Top Target Markets Franchisee Operation by Sector New Retailers by Country of Origin Split by sector Summary

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.