Agresivitatea şoferilor va fi sancţionată cu 6-8 puncte-amendă şi reţinerea permisului – proiect legislativ

Un proiect legislativ depus la Senat de 40 de parlamentari prevede sancţionarea drastică a şoferilor agresivi din trafic. 

Astfel, la articolul 146 al iniţiativei legislative se stipulează pedepsirea cu 6 – 8 puncte-amendă (sancţiuni din clasa a III-a) pentru:

  • demararea în trombă
  • circulaţia cu viteză la o distanţă foarte redusă faţă de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât şi în lateral, în scopul agresării sau intimidării conducătorului acestuia
  • folosirea repetată a semnalelor luminoase sau a claxonului pentru obligarea nejustificată a conducătorului vehiculului din faţă de a elibera banda de circulaţie
  • circulaţia cu autovehiculul pe trotuar, în lungul acestuia;
  • realizarea intenţionată a unui derapaj controlat în vederea întoarcerii sau rotirii vehiculului;
  • oprirea neregulamentară a vehiculului pe prima bandă, blocând deplasarea vechiculelor aflate în spate, care au dreptul de a vira la dreapta la culoarea roşie a luminii semaforului;
  • conducerea unui vehicul care poluează fonic, peste norma stabilită de regelemntările în vigoare, din cauza eliminării amortizoarelor fonice din tobă sau a utilizării unor astfel de amortizoare neomologate.
  • conducerea unui moped sau a unei motociclete pe o singură roată, circulaţia pe o altă bandă decât prima, cu viteză redusă nejustificat, împiedicând circulaţia regulamentară a vehiculelor care se deplasează în urma sa
  • mersul înapoi cu spatele în scopul agresării sau intimidării celorlalţi participanţi la circulaţie.

Suspendarea permisului pe 2 luni, plus amenda prevăzută în clasa a III-a, sunt prevăzute în următoarele cazuri:

  • deplasarea succesivă, neregulamentară, de pe o bandă de circulaţie pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depăşirii unui şir de vehicule care circulă în acelaşi sens;
  • efectuarea manevrei de întoarcere a vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;
  • frânarea bruscă la revenirea pe bandă, imediat după ce conducătorului unui vehicul a efectuat o depăşire a unui vehicul, de natură a-l determina pe conducătorul acestuia din urma să schimbe brusc direcţia de mers sau să frâneze excesiv pentru a evita impactul;
  • depăşirea neregulamentară a unei coloane oprite formată din vehicule obligate să oprească la pătrunderea într-o intersecţie, la trecerea la nivel cu calea ferată sau în alt caz de forţă majoră, în scopul de a plasa vehiculul în partea din faţă a coloanei.

”În aplicarea prevederilor OUG nr. 195/2002 (actualul Cod Rutier, n.r.), Regulamentul de aplicare, precum şi a altor reglementări directe sau conexe existente se relevă deficienţe constând în existenţa dublei reglementări, interpretarea contradictorie a unor reglementări, reglementarea excesivă a unor situaţii prevăzute în lege şi existenţa unor lacune de reglementare pentru anumite situaţii din trafic”, argumentează autorii proiectului legislativ.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.