AMENZI cu repetitie

(si nu numai) la bugetele autoritatilor maghiare, Ungaria nu ar trebui sa se teama de criza economica. Sau, cel putin, in anumite domenii. Reprezentantii Asociatiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) ne tin la curent, asa cum ne-am obisnuit, cu noile amenzi si probleme care apar la granita cu Ungaria. De data aceasta, este vorba (din nou!!) despre tahografe si amenzi… cu repetitie, ca mitraliera.

În ultimul timp, sosesc la asociatia noastra tot mai multe semnalari de amenzi drastice (5.100.000 ft. > 17.500 euro, 5.550.000 ft. > 19.100 euro etc) pentru abateri de la Regulamentul EC 561/2006 privind respectarea timpilor de conducere si odihna. Urmare a valorii deosebit de mari a amenzilor, APTE 2002 a inaintat o interpelare catre NKH (Autoritatea Rutiera din Ungaria), sa-si expuna pozitia fata de legalitatea unor amenzi cumulate, aplicate repetat pentru un singur tip de abatere, dar savarsite de-a lungul a mai multor zile, consemnate pe mai multe diagrame“, a aratat Siegfried Mayer, membru in consiliul director al APTE 2002. El precizeaza ca un nou aspect al tipurilor de control rutier din Ungaria este folosirea sistemelor de evaluare si descarcare a cartelelor soferilor care au tahografe digitale. Daca pana acum organele de control maghiare nu prea controlau autovehiculele dotate cu tahografe digitale, in prezent au inceput sa foloseasca laptopuri de control al activitatii si aplica amenzi ce ingenuncheaza firmele romanesti. „În interpelarea NKH, am cerut in mod explicit punctul lor de vedere in aplicarea unor astfel de amenzi, ce evident deja nu mai au nimic in comun cu rolul de prevenire a unor evenimente rutiere ce survin din cauza nerespectarii reglementarilor europene privind timpii de condus si odihna“, subliniaza oficialul APTE 2002. De asemenea, asociatia doreste ca, la nivelul Consiliului National Rutier, sa se intreprinda actiuni de sensibilizare a autoritatilor romane (MTI, Politia, Garda Financiara, Finantele), pentru a initia cat mai rapid intalniri cu omologii maghiari, pentru a gasi echilibrul intre caracterul prohibitiv al legislatiei maghiare (prezenta prin amenzile drastice aplicate pe aceasta baza) si gradul de periculozitate reprezentat de abaterile savarsite de conducatorii auto romani pe teritoriul Ungariei.

Raspunsul Autoritatii Rutiere Maghiare

În urma interpelarii privitoare la amenzile cumulate aplicate de autoritatile de control maghiare transmise de APTE 2002, asociatia a primit un raspuns din partea Directiei Generale a Autoritatii Rutiere Ungare (NKH), conform careia este contrar legislatiei maghiare sa se amendeze de mai multe ori acelasi tip de abatere privind timpii de condus si odihna. Siegfried Mayer a subliniat in acest context ca soferul nu poate fi amendat pentru, de exemplu, „folosirea incorecta a aparatului tahograf“ de atatea ori cat a folosit incorect aparatul, deci amenzile „cu repetitie“ sunt ilegale. „Ramane valabila amendarea mai multor abateri depistate cu ocazia aceluiasi control; doar amenzile ce sunt aplicate multiplu pentru acelasi tip de abatere sunt neconforme si contestabile“, a precizat reprezentantul APTE 2002.

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.