Avem reprezentanta IRISBUS IVECO in Romania

La inceputul anului, Claudia Carbonnel a primit postul de Country Manager Irisbus Iveco in Romania. De obicei, atunci cand un producator trimite un manager intr-o anumita tara, este vorba despre o persoana avand ca nationalitate tara de origine a producatorului, insa, de aceasta data, lucrurile au stat altfel… Irisbus (divizia Iveco pentru autovehicule destinate transportului de pasageri) a hotarat ca pe postul de country manager in tara noastra sa fie numita o romanca.

Cum ati ajuns sa lucrati pentru Irisbus Iveco?

Am plecat din tara cu 15 ani in urma si activez de zece ani in cadrul grupului Iveco. Sapte ani am lucrat pe partea de camioane (vanzari si marketing) si de trei ani am trecut la Irisbus Iveco (vanzari si marketing). Înca de la inceput, am fost fascinata de lumea transportului de persoane, mult mai complexa decat cea a transportului de marfuri, pentru ca aici avem de-a face cu o cerere foarte personalizata din partea clientilor. La inceputul acestui an, a aparut oportunitatea de a reprezenta Irisbus Iveco in Romania. S-a decis infiintarea acestui post datorita rezultatelor foarte bune obtinute de catre Irisbus Iveco aici in 2008 – Romania a fost cea mai buna piata din Europa de Est, inregistrand o crestere cu 55% fata de anul precedent. Si este o mare mandrie pentru mine sa ocup acest post.

Care sunt pasii pe care ii veti realiza in urmatoarea perioada?

Intentia mea este de a imbunatati prezenta noastra in Romania. În primul rand, trebuie sa facem cunoscute autovehiculele Irisbus Iveco pe piata. La ora actuala, doar 50% dintre  produsele noastre sunt cunoscute in tara noastra. De exemplu, ma refer la autobuzele pe gaz comprimat, CNG, care au fost prezentate in acest an si in Romania, in cadrul unui eveniment. Cred ca aceste produse pot avea un viitor aici, in conditiile in care sunt deja utilizate pe piata Europei Centrale (Franta, Italia etc), dar si in alte tari din Estul Europei (Bulgaria, Croatia, Cehia, Slovacia etc). Apoi, mai sunt autobuzele urbane de capacitate medie, pe care Irisbus Iveco le realizeaza in Franta si Italia. Aceste autobuze de 9 m nu au fost inca prezentate in Romania. De asemenea, dorim sa promovam modelul Crossway Low Entry City (podea coborata in prima parte a autovehiculului). Este un autobuz ce poate fi utilizat atat pe curse urbane cat si in jurul localitatilor, iar pretul este foarte bun (autobuzul este realizat in Cehia). Pe segmentul troleibuzelor, avem o colaborare foarte buna cu Astra Bus Arad si, in ultimii ani, au fost castigate numeroase licitatii in mai multe orase din tara. În plus, tot la Astra Bus, sunt realizate si transformarile de Daily, din vanuri in microbuze. Pe gama interurbana, avem modelele Arway si Crossway, in numeroase configuratii, cu lungimi de la 10,6 m la 15 m. La capitolul autocare turistice, propunem Evadys, cu un pret foarte atractiv. Domino este realizat in Italia si am vandut deja cateva unitati in Romania. Are un design rafinat, realizat de Pininfarina, si dotari de lux. Varful de gama este reprezentat de nou aparutul Magelis, realizat in Franta. În Romania, produsele Irisbus Iveco sunt distribuite de Cefin.

Reteaua de service Cefin asigura serviciile after-sales pentru produsele Irisbus Iveco. Ne putem astepta la o crestere a numarului de service-uri pentru Irisbus Iveco?

La ora actuala, Iveco are cea mai dezvoltata retea service pentru vehicule comerciale si ar fi o pierdere sa nu fie utilizata inclusiv pentru autovehiculele destinate transportului de persoane. Au existat cateva sedinte pe aceasta tema si foarte curand vom rezolva si acest aspect. De altfel, acesta va reprezenta punctul forte al Irisbus Iveco in Romania. Mai mult decat atat, de mai multi ani, Iveco ofera un serviciu de asistenta non-stop, pentru toate produsele sale (inclusiv in Romania). De asemenea, trebuie precizat faptul ca, de la inceputul acestui an, exista in cadrul service-ului Cefin din Bucuresti un spatiu dedicat exclusiv autobuzelor si autocarelor. În planurile pe care le avem, se numara si specializarea unor mecanici pe produsele Irisbus Iveco, prin realizarea de cursuri pentru acestia. Discutam de un plan care va include intreaga retea Iveco.

Cum v-ati propus sa depasiti momentele dificile pe care le traverseaza toti importatorii in aceasta perioada? 

Astazi, partea financiara a devenit instrumentul de baza pentru vanzari. Acesta este motivul pentru care, la ora actuala, am pornit o campanie impreuna cu Iveco Capital, ce include un avans de 5% pentru vehiculele de pe stoc. Transportatorii ezita momentan, amana luarea unor decizii, dar sunt convinsa ca piata se va debloca spre sfarsitul anului. Mi-as dori ca transportatorii sa nu se lase convinsi de oferte ce par extrem de atragatoare la prima vedere si sa analizeze in primul rand calitatea produselor, costurile pe care le presupune utilizarea vehiculului achizitionat. Irisbus Iveco este un constructor european, cu toate fabricile in Europa. Oferim prin autovehiculele noastre calitate, siguranta, performanta pentru intreaga durata de viata a produselor. Voi incerca sa fac cat mai cunoscut numele de Irisbus pe piata – Iveco inseamna camioane, dar inseamna si autobuze, autocare si microbuze, prin Irisbus.

Dupa cum multa lume stie deja, Irisbus a aparut in 1999, in urma colaborarii dintre Iveco si Renault V.I., pentru realizarea de autovehicule destinate transportului de persoane. În 2003, Irisbus a fost preluat in totalitate de catre Iveco. Astazi, Irisbus Iveco dispune de 5.525 de angajati, 143 de dealeri, iar anul trecut a avut vanzari de 1,192 miliarde euro, la 9.475 de unitati comercializate. La nivel european, suntem al doilea producator de autovehicule destinate transportului rutier de persoane, cu o cota de piata de 20%. Pe Europa de Est, detinem o cota de piata de 20,9%. Filozofia noastra este foarte bine exprimata de simbolul Irisbus Iveco – delfinul. Delfinul este un mare calator – vehiculul nostru este robust, fiabil, cu o durata mare de viata. Delfinul este prietenul omului – noi suntem alaturi de clientii nostri. Delfinul este un animal rapid, agil – asa este si vehiculul nostru. Delfinul este sociabil, traieste in grup – calatorii dintr-un vehicul Irisbus Iveco se deplaseaza confortabil, intr-un cadru agreabil. Si nu in ultimul rand, delfinul este simpatic si respecta mediul inconjurator.

Ce alte planuri de viitor aveti?

În primul rand, trebuie sa inteleg cat mai bine piata, sa fiu in contact direct cu clientii. Trebuie sa gasesc cele mai potrivite autovehicule pentru operatorii din Romania, sa identific solutiile cele mai bune pentru ei din toate punctele de vedere – produs, vanzari, finantare, after-sales.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.