Contract pentru finalizarea lucrărilor abandonate la Lotul 4 Moisei – Iacobeni (DN 18)

La 3 ani de la abandonarea lucrărior de către firma israeliană Shapir Structure, CNADNR a semnat, ieri, cu un alt constructor, contractul pentru proiectarea și reabilitarea DN 18 Moisei – Iacobeni. Este vorba, practic, despre remedierea lucrărilor existente și finalizarea celor rămase de executat la Lotul 4 Cârlibaba – Iacobeni, km 199+400 – km 220+088.

“În cadrul acestui proiect, DN18 va fi reabilitat de la km 199+400, ce marchează ieșirea din localitatea Cârlibaba, până la km 220+088, intersecția dintre DN18 și DN17 în localitatea Iacobeni. Drumul este localizat în județul Suceava și traversează patru localități. Lungimea totală a drumului în interiorul localităților este de 12,113 km și 8,575 km în afara acestora. Drumul este clasificat ca drum național, având 2 benzi de 3,50 m lățime fiecare și aparține clasei tehnice III, conform Normativului 46/1998”, precizează CNADNR.

Contractul a fost atribuit Asocierii SC AUTOTEHNOROM SRL – SC OPR ASFALT SRL – SC PROCAD SRL (Lider de asociere – SC AUTOTEHNOROM SRL) și are o valoare de 59.840.261,94 lei fără TVA.

Sursa de finanțare este asigurată de Banca Europeană de Investiții (BEI) și Guvernul României.

Durata contractului este 48 luni, din care 24 luni pentru proiectare și execuție (120 de zile proiectare) și 24 de luni garanție.

Contractul de reabilitare a DN18 între km 131+627 – km 220+088 Moisei – Iacobeni,  ce face conexiunea între judeţele Maramureş şi Suceava în zona montană a Munţilor Pietrosul Rodnei, a fost câştigat inţial  de compania istraeliană Shapir Structures, în 23 iunie 2011, cu o ofertă de 340.063.346,14 lei, fără TVA.

În 2 iulie 2015, CNADNR a semnat contractele de proiectare şi executie a loturilor 1 şi 2 din DN18, ce vizează remedierea lucrărilor existente și finalizarea lor. Evenimentul are loc la o lună de la desemnarea câştigătorilor licitaţiei. Loturile 3 şi 4 mai aşteaptă.

Lotul 1 Moisei – Borșa, cuprins între km 131+627 – km 156+232, a fost atribuit Asocierii SC Tehnic Asist SRL – SC Specialist Consulting SRL, iar valoarea lucrărilor este de 83.724.042,73 lei, fără TVA.

Lotul 2 Borșa – Şesuri, cuprins între km 156+232 – km 180+850, a fost atribuit S.C. Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări ARL Cluj SA, pentru 63.844.091,16 lei, fără TVA.

În 21 iulie 2015 a fost semnat și contractul pentru Lotul 3, în valoare de 54.295.957,72 lei, fără TVA, atribuit prin licitație Asocierii SC Autotehnorom Srl – SC OPR Asfalt Srl – SC Rutier-Conex XXI Srl.

Drumul ce traversează Pasul Prislop, la 1.416 metri altitudine, a intrat în lucru în 2012 dar şantierul a fost întrerupt de constructor în vara lui 2013, după ce Guvernul Ponta a anunţat că amână finanţarea unor lucrări de infrastructură.

Starea drumului dintre cele două localităţi era catalogată de autorităţile locale drept „catastrofală”, deoarece aproape că nu se mai poate circula pe el. După negocieri intense, reprezentanţii constructorului au anunţat în august 2013 că reiau reabilitarea. Muncitorii au pus în funcţiune instalaţiile de producere a asfaltului şi a betonului şi au adus pe şantier toate utilajele necesare execuţiei lucrărilor. Lucrările au fost însă abandonate din nou.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.