CORONAVIRUS: UNTRR cere Guvernului clarificări privind restricțiile de trafic spre Italia

UNTRR solicitã Guvernului clarificãri referitoare la restricțiile de trafic rutier pe teritoriul României pentru transporturile de marfã cu autovehicule mai mari de 3,5 tone, precum și pentru transporturile de persoane cãtre și dinspre Italia.

Iată solicitările, în comunicatul transmis redacției:

„Conform deciziilor Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgențã (CNSSU), începând cu 9 martie, ora 12.00, intrã în vigoare restricțiile de trafic dinspre și înspre statele afectate de infecția cu noul coronavirus (COVID – 19).

Având în vedere cã în deciziile CNSSU nu se specificã nicio restricție/recomandare privind transporturile de marfã cu autovehicule mai mari de 3,5 t și nici despre transportul de persoane cãtre și dinspre Italia cu plecare/destinație România, Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicitã Guvernului clarificãri referitoare la restricțiile impuse.

UNTRR doneazã autoritãților/MAI domeniul www.cnssu.ro și solicitã în era digitalã publicarea în mod organizat și grupat a tuturor informațiilor CNSSU – Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgențã și a altor informații oficiale pe aceastã paginã de internet.

UNTRR dorește sã menționeze cã Guvernul italian a publicat un decret, în data de 8 martie 2020, în care menționeazã cã transportul de mãrfuri nu este restricționat în zonele afectate de noul coronavirus: „Mãrfurile pot intra și ieși din zonele menționate în decretul de astãzi (08.03.2020). Transportul mãrfurilor este considerat un motiv ocupațional fundamentat pentru mobilitate: transportatorii pot, prin urmare, intra și ieși în/din zonele afectate și se pot deplasa în aceste zone, însã numai în scopul livrãrii și/sau colectãrii mãrfurilor”.

De asemenea, UNTRR solicitã Guvernului asigurarea de facilitãți suplimentare pentru șoferii profesioniști în zonele aglomerate, în special în cadrul punctelor de trecere a frontierei, pentru a limita riscul de infecție cu Covid 19 (noul coronavirus).

Prin natura muncii prestate, șoferii profesioniști au o activitate extrem de mobilã, iar transportul rutier internațional interconecteazã toate economiile statelor membre și toate sectoarele economice ale UE. Astfel, riscul ca șoferii profesioniști sã fie expuși la infectarea cu noul coronavirus este mai ridicat, iar autoritãțile române ar trebui sã ofere facilitãți suplimentare în cazul acestora, inclusiv realizarea unei campanii de informare punctuale care sã ofere sfaturi special adaptate șoferilor.

UNTRR solicitã Guvernului sã asigure facilitãți suplimentare pentru șoferii profesioniști în zonele aglomerate, în special în cadrul punctelor de trecere a frontierei. Totodatã, centrele de logisticã trebuie sã ofere la locurile de încãrcare/descãrcare facilitãți suplimentare pentru asigurarea igienei în concordanțã cu cerințele actuale ale mãsurilor împotriva Covid19 – asigurarea de materiale dezinfectante in cantitãți suficiente.

Pe zona de transport persoane, dacã autoritãțile vor impune anulãri de trasee sau închiderea unor localitãți, Guvernul trebuie sã aibã în vedere sã asigure compensãri pentru suspendarea activitãții.

Reamintim cã transportul rutier a fost și în 2019 principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro, în creștere cu 10% fațã de 2018. Transportul rutier genereazã un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde de euro și peste jumãtate din soldul total al comerțului internațional cu servicii.

Transmiterea noului coronavirus se face direct pe cale respiratorie, dar este posibilã și transmiterea indirectã prin atingerea cu mânã a unui obiect sau suprafețe contaminate și apoi atingerea gurii, nasului sau ochilor.

UNTRR recomandã șoferilor spãlarea mâinilor de multe ori, evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infecții respiratorii acute, curãțarea tuturor suprafețelor cu dezinfectanți pe bazã de clor sau alcool și apelarea 112 dacã au febrã, tușesc sau dacã au avut operațiuni de transport în zonele aflate în carantinã din Europa.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.