“Rabla 2016” a pornit cu întârziere și fără nicio noutate

Programul de înnoire a Parcului auto Naţional a pornit anul acesta cu întârziere și doar pe jumătate, pentru persoane fizice – denumit “Rabla Clasic 2016” -, fără nicio modificare față de anul trecut: prima de casare este de 6.500 de lei, cu posibilitatea accesării suplimentare a două eco-bonusuri.

Ministerul Mediului a anunțat astăzi, la lansare, că până la finalul lunii iunie va da drumul și achiziției de autovehicule ecologice, prin programul “Rabla Plus”, pentru care nu este nevoie de casarea vreunei mașini.

Guvernul estimează că vor fi scoase din circulaţie circa 20.000 de mașini poluante.

“Este adevărat că am demarat acest program mai târziu decât în alţi ani, însă am venit cu o viziune complet nouă asupra acestuia, în al 12-a an de funcţionare. Prin introducerea componentei “Rabla Plus”, care va demara pentru cetăţeni tot luna aceasta, avem acum într-adevăr un program care poate să îşi atingă obiectivul principal: reducerea poluării şi îmbunătăţirea calităţii aerului pentru toţi românii. Îmi doresc ca, de anul acesta, să vedem din ce în ce mai multe maşini electrice pe străzile şi în marile oraşe din România”, a declarat ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Cristina Paşca Palmer.

Pentru programul “Rabla Plus” românii au la dispoziţie un eco-tichet de 5.000 de lei pentru achiziţionarea unui autovehicul electric-hibrid sau un eco-tichet de 20.000 de lei pentru maşinile noi 100% electrice.

Mașinile second-hand, preferatele românilor

În ciuda Programului Rabla, românii preferă mașinile second-hand: în primele patru luni au cumpărat 88.647 de unități, cu 20% mai  multe față de aceeași perioadă din 2015, potrivit DRCPIV.

Parcul auto național însuma, la sfârșitul anului 2015, circa 6,6 milioane de mașini, cu 5,27% mai multe față de 2014. din total, 5,15 milioane erau autoturisme (+5,04%).

În București erau înregistrate 1,19 milioane de autovehicule, dintre care 956.664 autoturisme.

La capitolul uzură, 2,56 milioane de mașini aveau o vechime mai mare de 12 ani (-12,31% față de 2014), 1,89 de milioane – între 6-10 ani, 1,76 milioane – între 11-15 ani iar 1,2 milioane – mai vechi de 20 de ani.

La autoturisme, din totalul de 5,15 milioane numai 302.054 de exemplare aveau o vechime de 0-2 ani (+52,7% față de 2014).

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLȘU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.