De la Craiova la Constanța, pe autostradă

Mașinile vor putea circula „șnur”, pe autostradă, de la Craiova la Constanța, din decembrie anul acesta, când Ministerul Transporturilor și CNAIR au în plan să deschidă traficul pe Tronsoanele 1 și 4 ale Drumului Expres (DEx) 12, construit cu două benzi pe sens, la fel ca autostrăzile din România. În plus, Someș Expres are 5 oferte, iar DEx6 intră la licitație, marcând încă un pas înainte pentru drumurile de acest tip din România.

foto: Pro Infrastructura

„Totodată, Lotul 3 al Autostrăzii de Centură București (A0) are termen de finalizare apropiat celor două porțiuni aflate în lucru din DEx12. „Doar câteva luni ne mai despart să circulăm la nivel de autostradă de la Craiova la Constanța”, a declarat secretarul de stat în MTI, Irinel Ionel Scrioșteanu.

Tronsoanele 1 și 4 ale DEx12, aproape gata

Tronsonul 1 Craiova-Robănești, în lungime de 17,7 km, va fi gata anul acesta, conform asigurărilor date de asocierea de constructori turco-română, care a reluat lucrările de execuție, în luna octombrie 2023, la 10 luni după ce Compania de Drumuri a reziliat contractul cu antreprenorul inițial. „Având în vedere faptul că acest tronson se finalizează până la sfârșitul anului, iar celelalte loturi pe care le avem în lucru (Tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova-Pitești și Lotul 3 al Autostrăzii de Centură București – A0) au termene de finalizare apropiate, putem spune că, în câteva luni, vom circula de la Craiova la Constanța doar la nivel de drum de mare viteză”, a declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), Irinel Ionel Scrioșteanu.

sursă foto: Pro Infrastructura

Tronsonul 1 Craiova-Robănești are ca punct de început desprinderea din Varianta de Ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita județului Dolj cu Olt. Traseul traversează teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești. Pe șantierul Tronsonului 4 Colonești-Oarja-Pitești, în lungime de aproape 32 km, constructorul român este și el mobilizat cu efective suficiente pe șantier, astfel încât să termine lucrarea la finele lui decembrie. Proiectul Drumului Expres Craiova-Pitești a fost împărțit în 4 tronsoane, două dintre ele fiind, deja, în trafic. În lungime de peste 121 km, va avea în total 10 intersecții rutiere și 75 de poduri și pasaje.

DEx6 Focșani-Brăila, la licitație

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a lansat licitația pentru proiectarea și execuția unui nou drum de mare viteză, Focșani-Brăila, ce va avea lungimea de 73 km. Termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 28 octombrie 2024. Câștigătorul contractului va avea la dispoziție maximum 42 de luni (6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție) și 5,3 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcția Drumului Expres Focșani-Brăila.

Noul drum expres va asigura legătura între Autostrada Moldovei (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila și DEx6 Brăila-Galați. Pe traseu vor fi construite inclusiv 57 de poduri și pasaje, două parcări de scurtă durată, două spații de servicii, un Centru de Întreține și Coordonare și un Centru de Monitorizare și Informare.

5 oferte pentru Someș Expres

Au fost depuse cinci oferte pentru construirea Drumului Expres Oar-Satu Mare (Someș Expres), care va face legătura cu frontiera româno-ungară. Pe traseul în lungime de 10,83 km, se vor construi inclusiv două noduri rutiere, două parcări și un Centru pentru Întreținere și Control. Contractul are o valoare estimată de 738,22 de milioane de lei (fără TVA), cu finanțare prin Programul Transport 2021-2027. Termenul de finalizare va fi de 24 de luni, de la semnarea contractului.

Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.