Astăzi expiră perioada de grație, de două luni, în care nu se aplică amenzi pentru lipsa tahografului inteligent 2 la camioanele mai vechi, folosite pentru transport internațional.

De la 1 martie 2025, autoritățile de control din UE, dar și din Marea Britanie, Elveția și Norvegia, pot începe să aplice amenzi pentru lipsa tahografelor inteligente de a doua generație la camioanele echipate, inițial, cu tahograf analogic sau digital neinteligent (înmatriculate prima dată înainte de 15 iunie 2019).
Amenzile merg de la aproape 2.000 până la 30.000 de euro, sume mai mari decât costul retroechipării. În plus, nu sunt excluse amenzile multiple, în mai multe țări tranzitate, dar nici imobilizarea camionului pentru o retroechipare forțată.
Depistarea tipului tahograf se poate face foarte ușor de către autoritățile de control, inclusiv de la distanță.
Într-un sondaj efectuat pe site-ul nostru, aproape jumătate (46%) dintre cei care au răspuns până acum consideră că transportatorii care au vrut să folosească acele camioane la transportul internațional le-au retroechipat deja, iar ceilalți au preferat să treacă vehiculele mai vechi la transportul național.
În schimb, 38% dintre respondenți sunt de părere că multe camioane nu au fost retroechipate, fapt ce va duce la un deficit de capacitate de transport și la creșterea tarifelor.
Începând de la 20 august 2025, toate camioanele folosite pentru transport internațional în UE trebuie echipate cu tahograf inteligent 2. Până atunci ar trebui retroechipate și camioanele mai noi, dotate inițial cu tahograf inteligent de primă generație (înmatriculate prima dată între 15 iunie 2019 și 21 august 2023).














