Drumuri bazate pe GPS

New Holland Construction si Trimble

Credeati ca doar in Romania se construiesc autostrazi? Ei bine, nu! Si la vecinii nostri unguri se desfasoara astfel de proiecte, doar ca, la ei, ajung sa depaseasca stadiul de proiect. La realizarea lor participa activ, printre altele, si utilajele New Holland.

Undeva la 160 km de Budapesta, se desfasoara lucrarile la autostrada M6. Am vizitat santierul firmei Porr, responsabila de lucrari in acea zona, si am putut vedea pe viu ceea ce New Holland numeste „Solutia pentru infrastructura“. Altfel spus, utilajele care contribuie din plin la ceea ce inseamna constructia unei autostrazi si care au realizat adevarate demonstratii de forta si flexibilitate, urmarite cu interes de clienti si dealeri New Holland din Polonia, Cehia, Ungaria, Romania si Slovacia.

Precizia la mare arta

În prim plan au fost un excavator New Holland E 265 B, un buldozer New Holland D 180 si un autogreder New Holland F 156.6A, avand la baza tehnologia „state of the art“ a New Holland Construction, ingloband 235 de ani de experienta cumulata a brandurilor Fiat, Kobelco, O&K , New Holland Construction si Fiat-Aliss. Iar pentru a putea respecta cerintele de precizie ale proiectantilor (adica o marja de 1,5 cm abatere pe verticala si o abatere de panta de maxim 0,20%) au fost montate sisteme 3D cu GPS Trimble pentru a ghida in spatiu utilajele. Cei care au fost prezenti au savurat din plin evenimentul, echipa New Holland Construction realizand pe rand demonstratii cu utilajele vedeta. Primul pe lista a fost buldozerul, apoi am putut admira la lucru excavatorul care, dupa activitatea de santier, a facut si cateva „acrobatii“, gratie operatorului care a fost responsabil de acest eveniment. În final, a iesit la rampa autogrederul, acesta avand cel mai amplu „program artistic“, folosindu-si ambele lame, contorsionandu-se destul de serios, cand pe o parte, cand pe cealalta, dovedindu-si astfel abilitatile.

Sisteme de dirijare automata Trimble

Dupa cum spuneam mai sus, utilajele folosite la astfel de lucrari de infrastructura folosesc sisteme Trimble GCS900 de dirijare automata, bazate pe tehnologie GPS, sau statii totale robot pentru pozitionarea in spatiu – 3D a echipamentelor de lucru (Trimble SPS). Astfel, informatiile privind cota finala a terenului continute in proiecte sunt transpuse pe teren prin intermediul acestui sistem, care are sarcina de a pozitiona automat lama utilajului la cota, panta si aliniamentul din proiect. Trimble GCS900 impreuna cu Statia Totala Trimble SPS formeaza un sistem automat de dirijare, iar operatorul lucreaza singur avand la dispozitie toate datele necesare direct in cabina utilajului. Afisajul unitatii de control arata permanent pozitia 3D a lamei fata de datele din proiect. Modulul de valve ofera un control automat al sistemului hidraulic si, drept urmare, elevatia si inclinarea lamei sunt controlate de catre sistem, nu de catre operator; erorile sunt reduse iar costurile datorate lucrarilor suplimentare sunt eliminate.

Întrucat sistemul asigura o crestere a productivitatii si acuratetii, sistemele 3D de dirijare devin tot mai importante in santiere complexe de constructii comerciale si rezidentiale, proiecte de autostrazi, aeroporturi etc. Sistemul de dirijare Trimble GCS900 impreuna cu Statia Totala Trimble SPS sunt de mare utilitate firmelor de constructii, prin reducerea duratei lucrarilor si prin cresterea eficientei utilajelor.

Borne New Holland

1876 – anul infiintarii firmei, in Pennsylvania, SUA

1966 – lansarea primului buldoexcavator New Holland

1974 – Fiat isi uneste fortele cu Allis Chalmers in join venture-ul Fiat-Allis

1980 – aparitia primului brandului Kobelco, transformat din Kobe Steel

1991 – Fiat achizitioneaza New Holland Construction de la Ford

1998 – se alatura grupului si germanii de la Orenstein & Kopper

2005 – New Holland Construction ajunge sa aiba o gama completa de utilaje de constructii

Excavator New Holland E 265 B LC

– 28.270 kg

– 190 CP

– balansier 2.980 mm

– cupa 1,40 mc

Buldozer New Holland D 180 LT

– 22.600 kg

– 194 CP

– lama HSU 5,6 mc

– scarificator 3 dinti

– echipat cu sistem de dirijare automata a lamei 3D Trimble GCS 900 cu Statie Totala SPS 930

Autogreder New Holland F 156.6 A

– tractiune 6×6

– 16.200 kg

– 175 CP

– lama greder 3.660 mm

– lama suplimentara fata, scarificator 3/5 dinti spate

– echipat cu sistem de dirijare automata a lamei 3D Trimble GCS 900 cu Statie Totala SPS 930

Alexandru STOIAN

Kisujszallas, Ungaria

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.