Grupul MOL, cu rezultate mai bune în T3

Grupul MOL a publicat astăzi raportul financiar pentru al treilea trimestru (T3), se arată în comunicatul remis redacţie. În pofida mediului extern dificil, caracterizat inclusiv prin marje de rafinare în scădere, Grupul MOL a obținut rezultate pozitive, în timp ce situația financiară a continuat să se consolideze, se precizează în document. Segmentul Upstream (Explorare & Producție) a beneficiat în T3 de prețuri peste medie ale hidrocarburilor, după evoluția mai slabă în T2. Cu rezultate semnificativ mai bune decât piața, segmentul Downstream (Rafinare & Marketing) și-a îmbunătățit performanța și a obținut unul dintre cele mai bune rezultate trimestriale din ultimii 3 ani, precizează Grupul MOL.

„Rezultatul este cu atât mai bun, cu cât a fost înregistrat pe fondul continuării declinului marjelor de produs și scăderii diferenţei dintre cotațiile ţiţeiului Brent şi ale celui tip Ural. Aceste efecte negative au fost însă devansate în principal de creșterea volumelor de vânzări, care au depășit chiar și ratele uzuale de creștere sezonieră, de majorarea gradului de utilizare a rafinăriilor, cu avantajele de cost asociate, precum și de marjele mai bune în sectorul petrochimic”, se arată în documentul remis redacţiei.

Evoluția mai bună a segmentului Gas Midstream (Transport de gaze) s-a datorat în principal variațiilor sezoniere care au condus la diminuarea pierderilor pe partea de tranzacții cu gaze din Croația.

Rezultatul operațional (clean CCS EBITDA – excluzând elementele speciale și fluctuațiile de prețuri) a crescut cu 20% în comparație cu trimestrul anterior, la 138 miliarde HUF.

Rezultatul EBITDA al Grupului MOL, excluzând elementele excepționale, a fost de 158 miliarde HUF, în urcare cu 66% față de trimestrul precedent.

Transformarea rafinăriei Mantova a IES, subsidiara Grupului MOL din Italia, în centru logistic, a determinat o scădere excepțională a valorii activelor și echipamentelor din domeniul rafinării, de 123 miliarde HUF, fără impact asupra fluxului de numerar, producând o pierdere operațională pe segmentul respectiv, care a trecut astfel de la profit net la un rezultat negativ.

Cu toate acestea, poziția financiară a Grupului MOL a continuat să se consolideze, întrucât compania a generat un flux operațional de numerar de 364 miliarde HUF în primele 9 luni, cu 2% mai mult decât în intervalul similar al anului 2012. Ca urmare, gradul net de îndatorare a continuat să scadă, până la 20,7%.

“Grupul MOL a obținut rezultate pozitive, chiar în contextul mediului extern dificil cu care se confruntă compania. În segmentul Downstream, am reușit să îmbunătățim evoluția față de 2012 în pofida scăderii evidente a marjelor de rafinare, lucru de care putem fi mândri.  Aceasta demonstrează atât capacitatea noastră de a crește eficiența prin programul « New Downstream» precum și potențialul veritabil de creare de valoare al activelor noastre de bază. În segmentul Upstream, am atins un nou reper important în Regiunea Kurdistan a Irakului, când am anunțat că  perimetrul nostru Akri-Bijeel este viabil din punct de vedere comercial. Mai mult, am accelerat programul de lucrări pentru a ajunge în faza de producție cât mai curând posibil. Aș remarca de asemenea poziția bilanțieră solidă, care ne asigură o marjă de manevră extinsă pentru eventuale achiziții. Ne concentrăm pe o abordare mai activă a managementului portofoliului, în special în Upstream, pentru a crea potențial de creștere pe termen scurt”, declară, în comunicat, Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL.

În România, vânzările totale de carburanți (în volume, inclusiv GPL și lubrifianți) au crescut cu 8% în trimestrul al treilea al acestui an comparativ cu perioada similară a anului precedent, de la 128 kt la 138 kt.

Pe ansamblul primelor nouă luni, volumele de vânzări din România s-au majorat cu 7%, la 373 kt. Vânzările de motorină din România au urcat cu 8% la nouă luni, la 271 kt, respectriv cu 9% în trimestrul trei, la 100 kt.

Benzina a generat vânzări de 98 kt în primele 9 luni, cu 4% mai mult decât în aceeași perioadă din 2012, volumele din perioada iulie-septembrie fiind de 37 kt, în urcare cu 6%. Rețeaua de distribuție a MOL România are 143 de benzinării, dintre care 8 au fost inaugurate în acest an.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie multinaţională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări şi aproximativ 30.000 de angajaţi în întreaga lume.

Grupul are peste 75 de ani de experiență în explorarea și producția de hidrocarburi, având în prezent operațiuni de producție în 7 țări și activități de explorare în 12 țări. Grupul controlează cinci rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia, Croaţia şi Italia.

Compania are, de asemenea, o reţea de peste 1.700 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 11 țări. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.