Homor, despre Orăștie-Sibiu și Lugoj-Deva: Odată cu reoganizarea CNADNR nu ne mai stă nimic în cale

“Odată cu reorganizarea Companiei și implementarea noii organigrame cred că nu mai este nimic care să ne mai stea în cale sau să avem motive de a găsi scuze pentru întârzieri. Ritmul și monitorizarea proiectelor vor fi principalele direcții pentru perioada următoare”, promite Cătălin Homor, directorul general al CNADNR SA, la 6 luni de la instalarea în funcția pe care o ocupă interimar.

Șeful CNADNR susține că situația se va schimba deoarece va fi mai prezent în inspecții: “Pot să confirm că vizitele pe șantiere vor fi din ce în ce mai dese și nu numai atât, dar mă și aștept ca și cei responsabili de la fața locului să-si asume termenele de contract și dozarea ritmului de lucru pentru predarea la timp a proiectului”.

Cătălin Homor a fost ieri pe șantierele autostrăzilor Orăștie – Sibiu (Lotul 3) și Lugoj – Deva, loturile 2, 3 și 4.

“Pentru proiectul Orăștie – Sibiu am dat drumul la șantierul în regie proprie dar timpul nefavorabil ne-a ținut puțin pe loc. Sunt începute deja lucrările de pregătire ale șantierului și din momentul în care proiectul va fi aprobat în Comisia Tehnico-Economică, el va intra la capacitate maximă în procesul de reconstrucție”, a anunțat Homor.

În urmă cu o lună, șeful CNADNR preciza că lucrarea va fi realizată de CNADNR în regie proprie.

Pe de altă parte, acum o săptămână, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, s-a deplasat la porțiunea demolată de pe Lotul 3 Orăștie – Șibiu și a spus că lucrările de reconstrucție au început. Astăzi aflăm că nu este tocmai așa.

“La lotul 2  Lugoj – Deva sunt probleme create și apărute în timp”

Cât privește Autostrada Lugoj – Deva, Homor a amintit că la lotul 2 “sunt probleme create și apărute în timp”.

“Așa cum am promis că vom monitoriza toate proiectele importante ale Companiei, am fost pe șantierele de la Lugoj – Deva și am discutat la fiecare lot în parte cu reprezentanții noștri în teren, cu antreprenorii și cu toți cei implicați în realizarea acestor proiecte. Din câte știm cu toții, la Lotul 2, responsabili fiind cei de la SC Salini Impregilo Spa, avem probleme. Cu toate aceste probleme, create și apărute în timp, le-am solicitat, sper pentru ultima oară, să se alinieze normalitații  unui ritm de lucru necesar pentru realizarea obiectivului. Suntem într-un contract cu această firmă și le-am solicitat ca în 2 săptămâni să-și recabilibreze activitatea pe șantier”, a arătat șeful CNADNR.

La umătatea lunii februarie, CNADNR a semnat cu firma Geotesting C.I. SRL un contract de expertiză tehnică pentru Lotul 2, ca să obţină date despre calitatea execuţiei acestei porţiuni de aproape 30 de km din Autostrada Lugoj-Deva.

Lotul 2 (km 27+620 – km 56+220) se află la 38,59% fază de execuție iar antreprenorul lucrării este Asocierea SC Salini Impregilo SPA și SECOL – Societa Edile Construzioni e Lavori – Societate pe Acțiuni.

Pe Lotul 3, șeful CNADNR a constatat că lucrurile s-au îmbunătățit: “Este ca un maraton. Se lucrează peste tot, poate nu chiar la nivelul la care ar trebui, dar e mult mai bine decât înainte”.

Acest lot (km 56+220 – km 77+361) a fost executat 43,08% de Asocierea SC Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA.

“Pentru Lotul 4 ne zbatem să-i obținem autorizația până în luna iulie”

“Pentru Lotul 4 (km 77+361 – km 99+500), din cele patru secțiuni două sunt executate în mare parte și două sunt sistate, ne zbatem să-i obținem autorizația până în luna iulie”, a adăugat directorul general al CNADNR SA.

Amintim că în 20 octombrie anul trecut au fost suspendate, în lipsa autorizaţiei de construire, lucrările pe două porţiuni din Lotul 4 al acestei autostrăzi. Este vorba despre 11,5 km din totalul de 22,1 km ai acestui lot (între municipiul Deva şi localitatea Ilia).

Constuctorul este Asocierea Tehnostrade – Spedition UMB iar contractul a  fost semnat în august 2013, în valoare de 419,4 milioane lei (95,3 milioane euro, adică 4,3 mil. euro/km), fără TVA şi va avea 18 lucrări de artă, un nod rutier şi două spaţii de servicii

Homor precizează că în prezent acest lot este realizat 44,70%, iar antreprenorul lucrării este Asocierea SC Tehnostrade SRL – SC Spedition UMB SRL.

Alunecările de teren 

Lotul 1 al Autostrăzii Lugoj – Deva, în lungime de 27,6 km (km 0+000 – km 27+620), a fost dat în circulație în 23 decembrie 2013, cu 9 luni întârziere.

În urmă cu o săptămână, CNADNR informa că lucrările au inclus şi sectorul de autostradă A6 între km 0+000 şi km 10+518, unde acum se înregistrează alunecări de teren.

“Lucrările la Lotul 1 și cei 10,5 km din A6 au fost executate de Antreprenorul General Asocierea Tierra Scavi S.p.A. – Societa Itliana Per Condote D’Aqua S.p.A. – Cossi Construzzioni S.p.A., fiind recepţionate cu Proces Verbal la Terminarea Lucrărilor în data de 23.12.2013”, a precizat CNADNR.

“Menţionăm că alunecările de teren au apărut la taluze de debleu mai mari de 2 m pe autostrada A6, pe sectoare de autostradă în lungime totală de 1,1 km, din cauza infiltraţiilor de apă ce apar pe zone unde sunt prezente lentile de material granular”, se explica în comunicatul remis redacției.

Valoarea totală a lucrărilor aferente contractului “Proiectare şi Execuţie Autostrada Lugoj – Deva, Lot 1: km 0+000 – 27+400” este de 681.040.913,98 lei, fără TVA.

“După avizarea proiectului de soluţionare a degradărilor în CTE – CNADNR, care va avea loc în luna mai 2016, vor fi stabilite cheltuielile ce vor fi suportate de către Antreprenor conform clauzelor contractuale, lucrarea fiind în garanţie până în 23.12.2017″, preciza CNADNR.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.