Interviu cu ELLEN PAULUSMA, directorul de marketing al Grupului Hyva

Solutia potrivita pentru piata potrivita

Care este trategia Hyva in general si pentru diferitele piete pe care activeaza?

Avem o strategie generala, privind diversificarea pietelor pe care activam, diversificarea si dezvoltarea produselor, dar viteza si nivelul de implementare a solutiilor noastre de transport in fiecare regiune depinde foarte mult de necesitatile pietelor locale. Nu credem intr-o solutie singulara pentru toata lumea. Dorim ca organizatiile noastre locale sa ofere ceea ce clientii nostri solicita, astfel produsele difera de la tara la tara, chiar si ca specificatii, pentru a raspunde unor cerinte si necesitati specifice. Vrem sa oferim solutii complete de transport, nu doar simple produse. Cautam cea mai buna solutie in termenii produselor, in functie de regiune sau tara, adaptate pietei respective. Din punctul de vedere al pietelor, am intrat foarte devreme in India, China, Brazilia etc si avem multe subsidiare in Europa de Est. Vrem sa profitam de oportunitatile pe care aceste piete le ofera, dar si sa fim aproape de clientii nostri, care trebuie sa se bucure de acelasi nivel calitativ al serviciilor postvanzare, indiferent de tara in care se afla. Prin diversificarea produselor, vrem sa oferim un adevarat „one stop shop“ clientilor nostri, sa le punem la dispozitie diferitele produse de care au nevoie. Departamentul de dezvoltare aduce noutati pe piata atat in termenii unor noi produse, dar si imbunatatiri si dezvoltari ale celor deja existente. Specificatiile produselor sunt adaptate diverselor conditii de utilizare, inclusiv pentru regiuni cu temperaturi foarte ridicate sau foarte scazute. Foarte importanta pentru noi este si activitatea de cercetare-dezvoltare, un punct forte pana acum si care va juca un rol foarte important si pe viitor.

În ce masura afecteaza criza economica activitatea Grupului Hyva?

Ca multe companii de pe piata, si noi suntem afectati de actuala criza economica de la nivel global. Dar aceasta variaza de la regiune la regiune. Nota pozitiva este ca elementele fundamentale de dezvoltare a pietelor sunt bune. De exemplu, daca este vorba despre infrastructura, multe guverne au anuntat proiecte in domeniul constructiilor, managementului deseurilor etc, care se vor traduce in noi comenzi. Întrebarea este cand anume, dar se va intampla cu certitudine. Din pacate, a trebuit sa renuntam la o parte din angajati inca din al treilea trimestru 2008. Avem o organizare flexibila care ne permite adaptarea capacitatii de productie la cerintele pietei. Avantajul nostru este, totusi, ca avem o paleta foarte larga de produse, iar acestea nu sunt afectate la fel si in acelasi timp de criza economica. De asemenea, un alt avantaj este acoperirea geografica, deoarece nu toate tarile sunt lovite de criza in acelasi timp si in aceeasi masura.

Puteti sa va mentineti obiectivele pe termen scurt si mediu?

Credem ca obiectivul nostru, de a atinge o cifra de afaceri de 1 miliard de euro in 2012-2013 este inca realizabil prin crestere autonoma si prin potentialele achizitii. Ca va fi in decembrie 2012 sau ianuarie 2013, depinde de cat de repede se vor redresa diferitele regiuni dupa recesiune si cat de bune vor fi oportunitatile de achizitie care vor aparea. Desi consideram ca avem o acoperire geografica buna, inca sunt piete pe care dorim sa intram, in special in Orientul Îndepartat si in Africa. Ne vom dezvolta in continuare lantul de aprovizionare, un element cheie pentru clientii nostri. Vom adauga noi produse in portofoliul nostru, ne vom actualiza componentele si vrem sa ne mentinem pozitia in industrie prin eforturile noastre de marketing, cercetare-dezvoltare si productie.

Care este importanta pietei romanesti pentru Hyva?

Ca grup, avem mari asteptari din partea Romaniei, piata care consideram ca are un potential important. Este o cerere foarte mare pentru serviciile post-vanzare, pe care subsidiara noastra din Romania o satisface la un grad foarte inalt. În acelasi timp, vrem sa introducem pe piata solutiile noastre de „capital equipment“ (sisteme de incarcare pentru containere, macarale fixe pe camioane). Fiecare subsidiara are libertatea dar si responsabilitatea de a dezvolta o retea de ateliere in tara respectiva, fie prin eforturi proprii, fie prin cooperarea cu dealeri sau service-uri partenere. Este decizia lor si au increderea noastra deplina.

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

Hoogeveen, Olanda

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.