Lotul 3 al Autostrăzii de Centură Sud București, contractat

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a semnat în 14 aprilie, cu Asocierea AKTOR S.A. – GRECIA – EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. ROMÂNIA, contractul pentru  proiectarea și execuția Lotului 3 al Autostrăzii Centură Sud a Municipiului București.

Valoarea contractului este de aproximativ 853,4 milioane lei (180 milioane euro), fără TVA. Lotul 3 al autostrăzii de Centură București Sud va avea o lungime de aproximativ 18 km și este format din două sectoare – de 15,46 km, respectiv 2,5 km.

Durata de realizare a contractului este de 42 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 30 luni (2,5 ani) pentru execuția lucrărilor.

Este prima porțiune contractată din Autostrada de Centură Sud București, ce va avea aproape 52 de km.

Autostrada de Centură București Sud va asigura conexiunea dintre autostrada A1 (București – Pitești) și A2 (București – Constanța), pe coridorul IV Pan European.

Traseul primului sector al Lotului 3 al autostrăzii (Km 85+300 la Km 100+765), începe de la intersecţia cu DN 6, în zona localității Bragadiru și se termină la intersecția cu A1 (București-Pitești), lângă localitatea Dragomirești-Vale, trecând la sud-vest de localităţile Clinceni şi Domneşti.

La km 93+150, traseul autostrăzii de centură traversează CF 900 (Bucureşti – Craiova), iar în continuare, pe direcția nord, traversează râul Sabar, la vest de Dărvani şi canalul de aducţiune Argeş, după care la vest de Ciorogârla traversează o pădure, intersectează DJ 601 (km98+350), traversează pârâul Ciorogârla (km 99+950) şi DJ 602 (km 100+150) şi se oprește la intersecţia cu A1.

Traseul în aliniament va fi proiectat la o viteză de 140 km/h, iar în zonele unde aceasta nu este posibilă (constrângerile fizice din teren nu permit) se va asigura o viteza minimă de proiectare de 120 km/h.

Traseul Sectorului 2 (Km 0+000 la Km 2+500 ), se desprinde din A1 (aprox. km 18+400) și ocoleşte pe la est localitatea Bâcu, unde intersectează DJ 601A (Dragomireşti Vale – Bâcu), la km 2+500.

Elementele geometrice în plan ale traseului au fost proiectate pentru viteza de 140 km/h, cu o rază minimă de racordare în plan de 4.000 m.

În cadrul contractului vor fi proiectate și executate 13 poduri și pasaje și 1 nod rutier.

PODURI ȘI PASAJE

  1. Apeduct BRAGADIRU, în lungime de 143,40 m
  2. Pasaj peste CF BUCUREȘTI – CRAIOVA, în lungime de 512,10 m
  3. Pod peste râul SABAR, în lungime de 85,20 m
  4. Pod peste Apeduct OGREZENI, în lungime de 143,40 m
  5. Pasaj peste DJ 601, în lungime de 163.50 m
  6. Pod peste râul CIOROGÂRLA, în lungime de 88, 20 m
  7. Pasaj  peste A1, în lungime de 112,20 m
  8. Pasaj pe DC 126 (KM 86+791), în lungime de 78,25 m
  9. Pasaj pe D.E. (KM 89+748), în lungime de 78,25 m
  10. Pasaj pe DC 125 (KM 91+350), în lungime de 78,25 m
  11. Pasaj pe DC 128 (KM 94+277), în lungime de 78,25 m
  12. Pasaj pe DC 158 (KM 95+910), în lungime de 78,25 m
  13. Pasaj pe DJ 602 (KM 100+245), în lungime de 78,25 m

NOD RUTIER

La intersecția cu Autostrada București – Pitești (A1) a fost prevăzut un nod rutier de tip treflă, iluminat pe timp de noapte.

Geometria bretelelor nodului rutier asigură o viteză de 40 km/h pentru cele interioare și de 60 km/h pentru cele exterioare, iar circulația pe acestea se va desfășura unidirecțional.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.