MOL: Vânzările retail de motorină, mai mari cu 15%

mol_fresh_cornerVolumul vânzărilor retail de motorină ale Grupului MOL în România a crescut cu aproape 15% în primele nouă luni ale acestui an, în timp ce vânzările de benzină s-au majorat cu aproape 12%, potrivit rezultatelor trimestriale transmise vineri de către companie Bursei de Valori de la Budapesta. 

Astfel, vânzările de motorină s-au situat la 355 kt în perioada ianuarie-septembrie 2016, față de 310 kt în intervalul similar al anului precedent. Volumul vânzărilor de benzină a avansat de la 112 kt la 125 kt, în aceeași perioadă de referință. 

În al treilea trimestru al anului 2016, volumul vânzărilor retail de motorină a urcat cu circa 12%, de la 118 kt la 132 kt, în timp ce vînzările de benzină au crescut cu peste 9%, de la 43kt la 47 kt.

Rezultatul operațional (clean CCS EBITDA – profit înainde de dobânzi, deprecieri și amortizări, excluzând elementele excepționale și fluctuațiile de prețuri), a fost de 165 miliarde HUF (590 milioane USD).

Având în vedere performanţa solidă din primele 9 luni (cu un rezultat operațional de 1,68 miliarde USD), MOL şi-a îmbunătățit estimarea privind profitabilitatea la nivelul întregului an 2016, majorând nivelul previzionat al rezultatului operațional (clean CCS EBITDA) la circa 2,2 miliarde USD.

MOL a derulat, conform planificării, un program amplu de lucrări de mentenanță periodică la rafinăria Dunărea şi la combinatul petrochimic Tiszaujvaros, ceea ce a avut o influență asupra rezultatelor segmentului Downstream (rafinare și marketing). Rezultatul operaţional (CCS EBITDA) în acest segment a fost stabil comparativ cu trimestrul anterior, dar s-a situat sub nivelul record înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Achiziţiile Eni Ungaria şi Eni Slovenia au început deja să contribuie la performanța diviziei Retail, care a obținut cel mai bun rezultat din istoria sa.

Producţia de petrol şi gaze a fost de 107 mii barili echivalent petrol (bep) pe zi în trimestrul al treilea, în creştere cu 6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, ca urmare a avansului producţiei de petrol. Pe ansamblul primelor 9 luni, producţia medie a fost de 110 mii bep/zi, astfel că MOL este pe cale să atingă nivelul superior al intervalului țintit privind producția de hidrocarburi în acest an (105-110 mii bep/zi). Datorită creșterii producţiei şi eforturilor permanente ale MOL în domeniul controlului costurilor, rezultatul EBITDA al segmentului Upstream (explorare și producție de hidrocarburi) a urcat cu 12%, aceasta fiind prima creștere consemnată după anul 2011.

Grupul MOL a fost din nou inclus în Dow Jones Sustainability World Index (DJSWI), situându-se astfel, după punctajul în materie de sustenabilitate, între cele mai performante companii integrate de petrol și gaze (în segmentul de 15% de la vârful clasamentului). Totodată, Grupul MOL a câştigat prestigioasa distincţie Petroleum Economist Awards 2016, la categoria Cea Mai Bună Companie Downstream a anului.

Zsolt Hernádi, Președinte – CEO al Grupului MOL, a declarat: “Grupul MOL a continuat să genereze rezultate şi fluxuri de numerar solide în trimestrul al treilea al anului 2016, beneficiind de modelul de afaceri integrat, durabil, precum și de concentrarea permanentă asupra îmbunătățirii eficienţei şi disciplinei costurilor. Acum suntem încrezători că putem nu doar să atingem ci chiar să depășim obiectivele anuale asumate inițial, prin urmare am îmbunătățit estimarea privind rezultatul operațional (clean CCS EBITDA) la aproximativ 2,2 miliarde USD. De asemenea, suntem nerăbdători să împărtășim mai multe detalii despre planurile şi ţintele noastre strategice la evenimentul nostru Capital Markets Day, săptămâna viitoare. Suntem convinși că portofoliul nostru de active eficiente, de înaltă calitate şi modelul nostru de afaceri integrat și durabil, care au fost deja supuse unor condiții externe nefavorabile și s-au dovedit apte să genereze în mod constant fluxuri puternice de numerar liber disponibil de-a lungul anilor, reprezintă o platformă excelentă pentru implementarea noii noastre strategii pe termen lung (“MOL Group 2030 – Enter Tomorrow”), pe care Consiliul Director a aprobat-o în luna Octombrie”.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie internațională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, aproximativ 25.000 de angajaţi în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. În domeniul explorării și producției de hidrocarburi, experiența de peste 75 de ani a Grupului sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 10 țări, din care peste 200 în România.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.