Monitorizarea traficului poate face diferenţa

Ion Lixandru

Grupul de lucru privind infrastructura, din cadrul Coaliţiei pentru Dezvoltarea României, a transmis ministrului Transporturilor o propunere privind realizarea unui sistem electronic de monitorizare a traficului rutier, care să funcţioneze având ca fundament bazele de date unificate ale Registrului Auto Român, DRPCIV (evidenţa vehiculelor înmatriculate), CNADNR (roviniete), CEDAM (RCA) şi Ministerului Finanţelor (taxe şi amenzi).

Totul pe o platformă comună administrată de Ministerul Comunicaţiilor sau de către o altă structură subordonată acestuia. Există, însă, deschidere din partea autorităţilor?

Ion Lixandru, membru al grupului de lucru privind infrastructura din cadrul Coaliţiei, iniţiator al acestei propuneri, ne-a declarat că o notificare privind această propunere a fost transmisă ministrului Transporturilor, Dan Costescu, la sfârşitul lunii martie. „Până acum am primit semnale pozitive din partea ministrului Transporturilor privind propunerile pe care Coaliţia le-a formulat. Am încredere că şi această propunere va găsi susţinere, atât la nivelul Transporturilor, cât şi al altor ministere, ţinând cont de beneficiile importante pe care le-ar putea aduce, atât statului, cât şi pieţei în general“, a precizat Ion Lixandru.

El a explicat că o astfel de platformă ar permite un control permanent al tuturor vehiculelor aflate în trafic, privind valabilitatea ITP, RCA, a rovinietei, privind achitarea taxei la trecerea pe poduri, sau neplata taxei locale/proprietate ori a amenzilor. În acelaşi timp, ar putea fi reperate vehiculele cu numere false, fără număr de înmatriculare sau furate.

În acest context, ar creşte securitatea în trafic, infrastuctura rutieră ar fi utilizată doar de către cei care au ITP, RCA, rovinietă valabile, iar cei care încalcă legea vor fi mai uşor identificaţi şi sancționați. Sistemul va putea fi folosit, în paralel, pentru constituirea de dovezi în instanţă, ceea ce ar conduce la creşterea veniturilor la bugetul CNADNR, al asigurătorilor şi Finanţelor, prin încasarea taxelor şi a amenzilor. Benefică va fi, în plus, orientarea organelor de control în trafic pentru a opri pentru sancţionare doar contravenienţii, fără a mai utiliza resurse umane şi materiale prin instituirea de filtre de control având aceste obiective.

Informaţii în timp real

Un sistem electronic de control va oferi, pe de altă parte, în timp real, informaţii privind starea traficului, valorile de trafic pe intervale orare, sărbători legale, perioade estivale, precum şi informaţii privind vitezele medii de deplasare sau tipul de vehicule (autoturisme, autovehicule pasageri, comerciale, speciale etc). Astfel, vor putea fi dezvoltate proiecte de infrastructură rutieră în functie de indicatori reali, vor putea fi dezvoltate parcuri industriale în zone care au deja un trafic industrial sau comercial, vor putea fi construite exact acolo unde sunt necesare parcări sau staţii de carburanţi.

Alte avantaje pe care le va oferi platforma ţin de stabilirea punctelor pentru vehiculele de intervenţie, de soluţii de fluidizare a circulației prin aplicaţii GPS, precum şi de identificarea rapidă a unor ambuteiaje. Astfel, sistemul va permite, în timp real, redirijarea traficului pe rutele deschise prin informaţii transmise prin undele radio, panouri de afisaj, aplicații mobile pe telefon sau pe sistemele GPS de la bordul vehiculelor conectate la sistem.

Având în vedere toate aceste avantaje, membrii grupului de lucru pentru Infrastructură din cadrul Coaliţiei pentru Dezvoltarea României sprijină şi solicită autorităţilor implementarea sistemului electronic de monitorizare si control asupra traficului rutier, care va avea un impact direct în evoluţia mediului de afaceri, generând creştere economică și condiţii favorabile pentru investiții private.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.