Nimic fara un soft specializat

2011 este, fara indoiala, anul constientizarii nevoii de un soft specializat pentru gestiunea parcului auto. Sau cel putin asa sustine Lucian Moga, administrator TRANSMANAGER.RO.

ZIUA CARGO: Ce noutati aduce anul 2011?

LUCIAN MOGA: Fie ca discutam de firme de transport sau doar de firme care, pentru o buna desfasurare a activitatii, au un parc auto, toate incep sa constientizeze faptul ca gestiunea tuturor informatiilor referitoare la parcul auto nu se poate face eficient decat dintr-un program dedicat. Volumul considerabil de date (alimentari combustibil, cheltuieli reparatii, FAZ, foi de parcurs etc) poate fi prelucrat intr-un timp record si oferit sub forma unui raport unde se pot identifica imediat problemele.

Cum arata astazi piata softurilor pentru parcuri auto?

Incepe sa arate mai bine; asta nu pentru ca a trecut criza sau sunt mai multi bani pentru achizitii, ci pentru ca, in sfarsit, managerii, persoanele desemnate sau chiar patronii au inceput sa constientizeze ca un soft pentru parcuri auto este la fel de necesar ca un soft contabil. Pe noi ne-a ajutat criza prin prisma faptului ca a deschis ochii transportatorilor, care au sesizat ca nu au un in strument de analiza a afacerii. Dorinta unui management eficient al costurilor a deblocat aceasta piata.

Cum ajuta mai exact un astfel de soft companiile cu parcuri auto?

Datorita modulelor implementate, in orice moment se pot obtine atat rapoarte financiare cat si tehnice, in urma carora se pot lua deciziile corecte. Se au in vedere toate cheltuielile, foile de parcurs, documentele parcului auto si ale angajatilor, centralizandu-se fiecare in modulul specific. In urma datelor introduse, se afla informatii vitale legate de parcul auto precum: costul de exploatare/kilometru, litri totali consumati de o masina sau pe un centru de cost pe o anu mi ta perioada, rest combustibil in rezervor, total cheltuieli pe autovehicul, gestiunea stocului de piese auto, gradul de uzura al pieselor auto, expirarea documentelor, raport de profitabilitate si alte rapoarte de interes, in urma carora se pot lua decizii in cunostinta de cauza.

Cum privesc clientii faptul ca programul ruleaza doar pe internet?

Nu prea au existat comentarii legate de acest aspect, exceptand doua cazuri, din care unul, pana la urma, a devenit clientul nostru, intelegand masurile de securitate implementate. In rest, se pare ca softul online este vazut ca pe un mare avantaj. Atat datorita mobilitatii pe care o permite astazi internetul, cat si datorita faptului ca riscul de a pierde datele din cauza virusilor este zero. Pe langa asta, faptul ca nu mai trebuie sa achizitioneze si un server dedicat si faptul ca aplicatia se actualizeaza automat cu cele mai noi imbunatatiri, care sunt si gratuite, cu siguranta au avut un cuvant de spus in decizia de a achizitiona softul nostru.

Cu ce va diferentiati de concurenta?

Fiecare soft de pe piata are un target de clienti diferiti. Ce facem noi se diferentiaza, cred, cel mai mult prin flexibilitate. Din momentul apelului telefonic pana la semnarea contractului, vorbim cu fiecare client despre nevoile lui, unde este cazul se fac vizite la sediu, iar dupa ce am inteles care este specificul firmei respective, prezentam modificarile care trebuie aduse softului. Diferenta dintre noi si alte softuri este ca, fiind online, nu vindem licente pentru fiecare calculator in parte, ci o singura licenta pentru o firma, oferind un raport calitate – pret de departe avantajos. In ceea ce priveste partea tehnica, trebuie precizat ca softul are o interfata foarte intuitiva, programul invatandu-se integral in numai 2 ore. Alt avantaj este ca pentru introducerea datelor nu trebuie alocat foarte mult timp. Am introdus doar datele care au legatura directa cu rapoartele.

Ce urmeaza pe termen scurt si mediu?

Platforma TRANSMANAGER este in continua dezvoltare. In prezent, lucram la o mai buna gestionare a utilizarii consumabilelor pe masini (de exemplu, se introduce o piesa auto cu o durata de viata de 100.000 km, iar softul va calcula automat gradul de uzura al piesei respective si va emite o avertizare cand piesa va trebui inlocuita). De asemenea, am inceput sa dezvoltam o serie de module specifice firmelor de constructii ce au in dotare utilaje si doresc o gestiune a combustibililor dar si a altor consumabile. Prin intermediul aplicatiei, vor putea vedea stocurile de combustibil in fiecare utilaj, dar si alte informatii utile cum ar fi consumul de combustibil pe un santier, pe un utilaj etc. In plus, suntem in cursul implementarii unui sistem care sa permita emiterea de documente direct in program si listarea lor la imprimanta (atat rapoarte cat si foi de parcurs, FAZ-uri etc). Pentru 2011, ne-am propus sa investim in continuare in dezvoltarea tehnica a softului, implementarea de noi module si imbunatatirea celor existente. Pe plan administrativ, in acest an, vom deschide un punct de lucru la Bucuresti, care speram sa ne aduca o mai buna comunicare cu clientii.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.