O schimbare

De ani de zile discutăm despre necesitatea creării unei liste cu „șoferii problemă“. Aceştia lasă în urmă adevărate găuri negre la firmele unde lucrează, iar apoi pleacă nestingheriți către următorul angajator. Câţi sunt? Cum pot fi depistați? Sunt întrebări la care nu vom putea avea niciodată un răspuns clar dacă tot ce facem este să așteptăm… Să așteptăm să ne protejeze altcineva. Una dintre cele mai mari firme de transport din România a dat un răspuns, care arată dimensiunile fenomenului – a publicat pe propriul site lista „şoferilor problemă“. International Lazăr Company este cunoscută nu numai datorită dimensiunilor la care a ajuns, dar şi pentru numeroasele premii obţinute, dintre care amintim locul întâi la concursul „Romanian Transport Company of the Year“ şi locul al treilea la competiţia internaţională „European Transport Company of the Year“. Aceste premii confirmă, la rândul lor, calitatea managementului, certifică deciziile corecte legate de organizarea activităţii. Discutăm de o companie care alocă eforturi semnificative pentru selectarea celor mai buni șoferi, o companie ce dispune de personal specializat în acest sens şi, în plus, a implementat sisteme de top pentru monitorizarea şi evaluarea activităţii şoferilor.

Nu este la îndemâna oricui să fie angajat ca șofer la International Lazăr Company – trebuie trecute teste serioase teoretice şi practice. Cu toate acestea, fenomenul „șoferilor problemă“ nu a putut fi evitat. Numai în ultimii trei ani, aproximativ 20% dintre șoferii International Lazăr Company au părăsit firma pe motive de indisciplină. Procentul este imens şi arată situaţia extremă cu care se confruntă transporturile româneşti. Va rezolva publicarea acestei liste problemele la nivel naţional? Cu siguranţă, nu. Însă de două lucruri putem fi siguri. Primul este acela că orice transportator va consulta respectiva listă înainte de a angaja şoferi. Iar al doilea este legat de comportamentul şoferilor în cadrul International Lazăr Company. Vor şti cu toţii că, odată depistat furtul sau orice altă acţiune de indisciplină, riscă să nu se mai poată angaja nicăieri. Dacă acest exemplu va fi preluat şi de alte companii de transport, am putea asista la începutul unei schimbări în bine. O schimbare în bine pentru transportatori, care astăzi se concentrează în cea mai mare măsură pe rolul de poliţist, în loc să îşi aloce energiile către implementarea unor măsuri de creştere a calităţii serviciului prestat. Dar mai ales, o schimbare în bine pentru şoferi. Izolarea „şoferilor problemă“ a rămas practic singura şansă ca această meserie să iasă din spirala descendentă în care este prinsă iremediabil. În ultimii 25 de ani, meseria de şofer a cunoscut în România una dintre cele mai abrupte scăderi a imaginii la nivel de societate. Poate doar politicienii îi depășesc la această performanţă negativă.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.