Perspective pozitive pentru cei ce vor căuta loc de muncă în T1/2016, spun angajatorii români 

În toate regiunile țării și în nouă din 10 sectoare de activitate, angajatorii preconizează să continue activitățile de angajare și în următoarele trei luni, manifestând un optimism ponderat, indică Studiul Manpower privind Perspectivele Angajării de Forță de Muncă. 

Cei aflați în căutarea unui loc de muncă în intervalul ianuarie – martie 2016 se pot aștepta la un ritm de angajare susținut, conform celei mai recente ediții a Studiului Manpower privind Perspectivele Angajării de Forță de Muncă, realizat pe baza chestionării unui eșantion reprezentativ de 625 angajatori în perioada 14 – 27 octombrie 2015.

16% dintre angajatori anunță intenții de sporire a numărului total de angajați, 15% anticipează scăderi și 66% nu prevăd schimbări în dimensiunea forței de muncă. O dată eliminate variațiile sezoniere (anotimp, cicluri ale industriei etc.), Previziunea Netă de Angajare este de +12%, relativ stabilă comparativ cu trim. IV/2015 și cu 2 puncte procentuale mai puternică decât în trim. I/2015.

RomSec_Tran_GraphQ116_RO

„Este încurajator că în trimestrul I/2016 se confirmă semnalele timpurii de creștere a încrederii angajatorilor pe care le-am primit referitor la trimestrul în curs, cu atât mai mult cu cât perspectivele regionale sunt mai uniforme.  Chiar dacă optimismul angajatorilor nu e la fel de accentuat ca în trimestrul în curs în toate sectoarele de activitate, ceea ce este de înțeles având în vedere interdependențele cu alte economii de pe glob, faptul că și în 2016 Previziunea Netă de Angajare continuă să aibă valori din două cifre, așa cum a început din 2015, ne dă motive să sperăm că acesta este în sfârșit debutul unei tendințe de creștere sustenabilă a numărului de locuri de muncă”, spune Valentin Petrof, directorul general al ManpowerGroup România.

În nouă din cele 10 sectoare de activitate cuprinse în studiu, angajatorii se așteaptă la creșteri ale nivelului de personal.

Cea mai robustă prognoză pentru intervalul ianuarie – martie 2016 este formulată în sectorul Comerț cu ridicata și cu amănuntul, unde mai mult de 1 din 4 angajatori raportează planuri de creștere a numărului total de angajați.

Previziunea Netă de Angajare, de +23%, este cea mai puternică raportată în acest sector din trim. IV/2012 până acum și se îmbunătățește atât în raport cu trimestrul în curs (IV/2015) cât și cu trim. I/2015 cu 3, respectiv 15 puncte procentuale.

RomSectorTabQ116_RO

Și în sectorul Industrie prelucrătoare ponderea angajatorilor care intenționează să-și crească dimensiunea forței de muncă este tot de circa 1 din 4, în ciuda unei ușoare restrângeri a planurilor de angajare comparativ cu trimestrul IV/2015.

Previziunea slăbește de altfel prin raport cu trimestrul în curs în opt din cele 10 sectoare analizate, cel mai abrupt declin fiind raportat în sectoarele Construcții, respectiv Industrie prelucrătoare. Singura Previziune negativă rămâne însă cea din sectorul Energie electrică, apă, gaze, unde angajatorii au raportat intenții pozitive o singură dată în ultimii aproape trei ani.

RomQ116_RO

Din punct de vedere regional, Previziunile sunt pozitive pe tot cuprinsul țării, angajatorii din regiunile Centru și Nord-Vest fiind cei mai optimiști, pentru al doilea trimestru consecutiv. Previziunea Netă de Angajare este de +13% în ambele regiuni, rămânând relativ stabilă comparativ cu trim. IV/2015.

În regiunea Sud-Vest, Previziunea se îmbunătățește cu 6 puncte procentuale comparativ cu trimestrul în curs, atingând valoarea de +9%, una din cele mai optimiste din ultimii patru ani. În schimb, Previziunea Netă de Angajare din regiunea Nord-Est slăbește cu 9 puncte procentuale și atinge +4%, valoare care, deși pozitivă, este cea mai puțin optimistă din întreaga țară.

Perspectivele de angajare continuă să fie pozitive indiferent de dimensiunea organizației, dar angajatorii din companiile mari, cu peste 250 de angajați, sunt din nou cei mai optimiști, raportând o Previziune Netă de Angajare de +16%. Angajatorii din micro-organizații, cu până la 10 angajați, sunt cei mai prudenți, enunțând o Previziune de +2%.

„Încrederea angajatorilor este combustibilul care alimentează creșterea de locuri de muncă necesară României și impulsionează retenția talentelor de care companiile ce activează în țara noastră au nevoie. Văzând că încrederea persistă, ba chiar crește în unele sectoare de activitate, reacția nu poate fi decât pozitivă, dar este bine să ne reamintim că în această perioadă post-recesiune companiile sunt mai dispuse să-și ajusteze rapid planurile de angajare decât erau în trecut, și răspund unui mediu schimbător făcând ele însele schimbări”, a adăugat Valentin Petrof.

* Notă: Previziunea Netă de Angajare se obţine făcând diferenţa dintre procentul de angajatori care anticipează o creştere a volumului total de angajări şi procentul de angajatori care prevăd o scădere a angajărilor în locaţia lor, în trimestrul următor. Pentru ţările care au acumulat date cel puţin 17 trimestre consecutiv, printre care şi România, cifrele citate au fost supuse ajustării sezoniere, cu excepţia cazului în care se specifică altfel.  

Puteţi vizualiza integral studiul: MEOS_Romania_Q116_Ro

Despre studiu: 

Studiul Manpower privind Perspectivele Angajării de Forţă de Muncă este cel mai longeviv și  cuprinzător studiu din lume privind activitatea de angajare. ManpowerGroup administrează acest studiu predictiv încă din 1962, iar în prezent în cercetare sunt incluși peste 59.000 de angajatori din 42 de țări și teritorii, cărora le sunt măsurate trimestrial intenţiile de a-și creşte sau de a-și diminua numărul total de angajați pe parcursul trimestrului următor.

Studiul este un barometru al tendințelor și activităților de pe piața forței de muncă, fiind utilizat de Banca Națională a Angliei în redactarea rapoartelor sale privitor la inflație și ca sursă a raportului lunar privitor la perspectivele economice și sociale în Uniunea Europeană Monthly Monitor, redactat de Comisia Europeană. Datele studiului independent al ManpowerGroup sunt utilizate în egală măsură de analiști financiari și economici din întreaga lume în evaluarea situației piețelor de forță de muncă.

Pentru România, cercetarea de teren s-a derulat în intervalul 14 – 27 octombrie 2015 pe un eșantion reprezentativ de 625 de angajatori. Rezultatele obţinute au o marjă de eroare de +/-3,9%. 

Despre ManpowerGroup: 

ManpowerGroup România este unul din liderii în domeniul soluţiilor inovatoare ce privesc forţa de muncă, creând şi oferind clienţilor săi soluţii care să-i ajute să fie câştigători în lumea contemporană a muncii.

Compania este specializată în: recrutare permanentă şi pe bază de contract, evaluare şi selecţie, muncă temporară, payroll, gestiune şi administrare de contracte, externalizare şi consultanţă în domeniul resurselor umane.

Manpower Professional, brand al ManpowerGroup, oferă o gamă largă de servicii de recrutare, munca temporară, selecţie, externalizare şi consultanţă la nivel de middle & top management și specialiști. Resursele deținute, clienții internaționali şi reputaţia dobândită atrag candidaţi talentaţi, cu un nivel de educaţie ridicat, şi profesionişti cu o experienţă vastă în domeniul în care activează. În România, ManpowerGroup este prezent din 2003, având 13 agenţii active în: Bucureşti, Timişoara, Braşov, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Ploieşti, Piteşti şi Sibiu. 

ManpowerGroup™ (NYSE: MAN) este expertul global privind forța de muncă, creând soluții inovatoare în domeniu de peste 65 de ani. În calitate de experți în forța de muncă, în fiecare zi conectăm la piața muncii peste 600,000 de persoane cu diverse abilități, într-o varietate de domenii și industrii.

Familia brandurilor ManpowerGroup – Manpower®, Experis™, Right Management® și ManpowerGroup™ Solutions –  ajută peste 400,000 de clienți din 80 de țări și teritorii să identifice, atragă, dezvolte și gestioneze talentele de care au nevoie, oferindu-le soluții cuprinzătoare și integrate.

În 2015, ManpowerGroup (www.manpowergroup.com) a fost recunoscută drept una dintre companiile cu cele mai înalte standarde etice la nivel global pentru al cincelea an consecutiv, și desemnată de revista Fortune drept una din Cele Mai Admirate Companii, consacrându-i poziţia de cel mai de încredere și apreciat brand din domeniul în care activează. 

Pentru informaţii suplimentare

Rezultatele tuturor celor 42 de țări pot fi vizualizate interactiv pe noua platforma globală de la adresa: www.manpowergroup.com/meos.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.