Piața de asigurări, record absolut de reclamații în ultimele 9 luni

Piața de asigurări din România a înregistrat în ultimele 9 luni recordul absolut de reclamații, transmite Asociația pentru Aparărea Drepturilor și Intereselor Consumatorilor (APCONS).

APCONS felicită decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) de a sancționa cu avertisment societătile City Insurance și Euroins, dar atrage public atenția că aceste sancțiuni trebuie continuate, înăsprite și aplicate tuturor firmelor de asigurări care îi bazează afacerea pe neplata daunelor.

„Pentru că în spațiul public au început de câteva luni să fie vehiculate informații trunchiate de către piața de asigurări, cu scopul de a manipula opinia publică cu privire la situația reală a acestei piețe, APCONS a decis să faca publice rezultate comparative dintre piața de asigurări din Germania și cea din Romania, pentru a înțelege cum funcționează aceste piețe și nivelul de satisfacție al consumatorului celor două țări”, precizează APCONS.

Iată detaliile, în comunicatul transmis redacției:

Piața germană de asigurări RCA

Număr aproximativ de autovehicule la finalul anului 2018: 65 milioane

Număr aproximativ de contracte RCA la finalul anului 2018: 80 milioane

(Unele contracte RCA sunt anuale, altele sunt încheiate pentru perioade mai mici de 12 luni).

Numărul total de reclamații RCA și CASCO înregistrate pentru anul 2018 de catre BAFIN: 1.162 reclamații

Piata româneasca de asigurări RCA

Număr aproximativ de autovehicule la finalul anului 2018: 8 milioane

Numărul contractelor RCA la finalul anului 2018: 5.873.613

În luna iulie 2019 au fost înregistrate la ASF aproximativ 2.600 de reclamații.

Concluzii:

    1. Parcul auto românesc este de peste 8 ori mai mic decât parcul auto german;
    2. Numărul contractelor RCA din România este de aproape 14 mai mic decât numarul contractelor RCA din Germania.
  • Numarul anual de reclamații în domeniul auto la BAFIN este de 2,2 ori mai mic față de numărul înregistrat în luna iulie 2019 la ASF.
    1. O singura societate de asigurări din România înregistrează în ultimele 2 luni echivalentul tuturor reclamațiilor înregistrate de către întreaga piață germană în domeniul auto într-un an.
  • Nivelul de satisfacție și încredere a cetățeanului român în piața de asigurări românească este la cel mai scăzut nivel din ultimii 30 de ani.

APCONS salută decizia Consiliului ASF din luna iunie 2019 privind delegarea atribuțiilor de control privind conduita asigurătorilor către un departament specializat din cadrul Autorității.

„Știm că, din această vară, toate petițiile primite la ASF vor avea pentru prima dată și o finalitate. Departamentul de petiții transmite săptămânal o fișă de deficiențe către acest departament care se ocupă de controlul privind conduita asigurătorilor, iar acesta verifică și aplică sancțiuni firmelor care încalcă legea. Este pentru prima dată când ASF și-a creat pârghiile legale prin care să aplice în mod prompt (în fiecare lună) sancțiuni care să conducă la disciplinarea unei piețe de asigurări anchilozate, primitive, cu năravurile micilor afaceriști întâlnite la începutul anilor ’90 în România”, a declarat Vasile Cazan, președintele APCONS.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.