Ponta: Drepturile de autor vor fi reglementate in noul cod fiscal

Situatia drepturilor de autor, care le-a creat transportatorilor „o instabilitate”, va fi reglementata in noul Cod Fiscal, o data cu indreptarea altor „aberatii din legislatia fiscala”, promite premierul Victor Ponta.

Proiectele noului Cod Fiscal si de Procedura Fiscala vor intra in prima lectura in Guvern la mijlocul lui februarie, urmand sa fie aprobate si inaintate spre dezbatere Parlamentului in luna martie. Victor Ponta a anuntat ca aceste acte normative ar putea fi aprobate prin lege pana in luna iulie, astfel incat sa intre in vigoare la 1 ianuarie 2016. „Domnul ministru Valcov a venit cu o solutie temporara in cazul impozitarii copiilor pentru niste alocatii pe care nu le primisera, dar solutia de durata este noul Cod Fiscal, in care vom indrepta multe alte aberatii din legislatia fiscala, care vin din urma. Si putem sa rezolvam si problema farmacistilor, care acum sunt sau nu sunt, intr-un fel, impozitati, si a transportatorilor, unde iarasi s-a creat foarte multa instabilitate, a drepturilor de autor. Vreau sa terminam o data cu drepturile de autor, sa nu mai trimitem oamenii in instante sa se judece cu ANAF. Vreau sa scrie foarte clar in Codul fiscal. Vreau sa facem un Cod Fiscal foarte clar pentru toata lumea, de la 1 ianuarie 2016 – pe intelesul oricui are zece clase -, ce taxe plateste si sa nu mai vina ANAF peste 3 ani, peste 5 ani, peste 7 ani, sa inceapa sa recalculeze din urma tot felul de lucruri”, le-a spus premierul ministrilor, in sedinta de Guvern din 21 ianuarie. Seful Executivului i-a cerut atunci ministrului Finantelor Publice, Darius Valcov, sa prezinte spre prima lectura in Guvern, pana pe 20 februarie proiectele privind noul Cod Fiscal si Codul de Procedura Fiscala. „Acesta este proiectul cel mai important si va rog, 15 februarie, cel mai tarziu 20 februarie, domnule ministru, vreau sa veniti in prima lectura cu noul Cod Fiscal si Codul de Procedura Fiscala. Sigur, il trimitem in Parlament, incercam sa avem dialog – daca vor cei de la Opozitie sa avem dialog; daca nu vor sa avem dialog, il adoptam si facem lucrurile cum trebuie”, a precizat Victor Ponta. Premierul a insistat ca obiectivele din aceste acte normative sunt „asigurarea unei legislatii clare, fara ambiguitati si fara interpretari” si „stabilirea unor reguli clare pe care le stiu toti si trebuie sa le aplice”.

Dosare in pregatire pentru 800 de transportatori

Sumele astronomice percepute pentru difuzarea operelor muzicale in autocare, microbuze si autobuze de catre Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor (ORDA) in baza Legii nr. 8/1996 pun in pericol existenta operatorilor de transport. Circa 400 de companii au fost date in judecata, iar alte 800 au in pregatire dosare din partea organismelor de colectare a sumelor aferente drepturilor de autor – Uniunea Producatorilor de Fonograme din Romania (UPFR), Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor din Romania – Asociatia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA) si Centrul Roman pentru Administrarea Drepturilor Artistilor Interpreti (CREDIDAM). Sumele imputate unei singure firme ajung la sute de mii de lei, pentru simplul motiv ca au mijloacele de transport dotate cu sisteme audio-video. Nu conteaza ca la radio se asculta de fapt numai stiri iar pasagerii apeleaza la servicii de transport pentru a se deplasa dintr-o localitate in alta, nu pentru a asculta muzica.

O mana de ajutor din partea RAR

In urma notificarilor primite din partea operatorilor de transport, Registrul Auto a elaborat un act normativ pentru modificarea normelor metodologice pentru clasificarea pe categorii a autobuzelor si microbuzelor. Astfel, de la data de 23 iulie 2014, pentru autobuzele/microbuzele clasificate la categoria I este obligatorie existenta instalatiei de sonorizare, care trebuie sa fie formata dintr-un difuzor la minim 8 locuri si un microfon pentru sofer si ghid. Practic, a fost abrogat criteriul prin care, pentru categoria I, era obligatorie dotarea autovehiculului cu radio si casetofon sau CD player. Se creeaza astfel o noua posibilitate de aparare pentru operatorii de transport actionati in judecata. In ceea ce priveste clasificarea pe stele, RAR nu a putut interveni, criteriile fiind elaborate la nivel international de catre IRU. In perioada 23 iulie 2014 – 21 ianuarie 2015, in reprezentantele judetene ale Registrului Auto Roman au fost clasificate la categoria I un numar de 3.276 autovehicule, din care 1.421 la prima clasificare si un numar de 1.855 la prelungire de clasificare.

Dotarea cu radio si casetofon sau CD player nu mai este obligatorie pentru categoria I.

Cat? Cui? Pana cand…?

Sumele percepute pentru difuzarea operelor muzicale in autocare, microbuze si autobuze de catre ORDA pun in pericol existenta operatorilor de transport. Circa 400 de companii au fost date in judecata, iar alte 800 au in pregatire dosare din partea organismelor de colectare a sumelor aferente drepturilor de autor – UPFR, UCMR-ADA si CREDIDAM.

Modificarea normelor metodologice pentru clasificarea pe categorii a autobuzelor/microbuzelor

Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 458/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind clasificarea pe categorii a autobuzelor si microbuzelor utilizate pentru transportul public de persoane prin servicii regulate in trafic national a fost modificat prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1148/2014 aparut in Monitorul Oficial nr. 544 partea I din 23 iulie 2014, in vigoare de la 23 iulie 2014. Modificarile sunt:

Art. 2.- dispar subpunctele c – referitor la definirea transportului public de persoane; g si h – referitoare la insemnele clasificarii si la vigneta de valabilitate.

– se modifica subpunctul j – denumirea Ministerului Transporturilor

Art. 3. – apare posibilitatea deplasarii la sediul firmei pentru un numar > 5 autovehicule.

Art. 6. – apare (2) documentele pot fi transmise si electronic.

Art. 7. – se abroga (2) si (3) – se refera la judetul unde se efectueaza clasificarea.

Art. 8. se abroga – se refera la efectuarea inspectiei fara preaviz si in orice moment.

Art. 14. – se abroga (2) si (3) – se refera la insemnele clasificarii si la vigneta de valabilitate.

ANEXA nr. 1.

– se abroga criteriul de clasificare 4.6 – scrumiere

– se abroga criteriul de clasificare 9.3 – radio si casetofon sau CD player (a fost valabil numai pentru categoria I)

– II punctul i se abroga – se refera la scrumiere

ANEXA nr. 4 se abroga – se refera la insemnele de clasificare.

ANEXA nr. 5 se abroga – se refera la simboluri ale echipamentelor atasate panourilor de clasificare.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.