Pregatirea – principalul motor al reducerii consumului de motorina

radu-borcescuCa in fiecare an, in luna august, publicam un supliment dedicat carburantului si, dupa cum veti observa, abordarea din aceasta editie este una diferita.

Produsele in sine, ofertele pregatite de catre furnizorii de carburant sunt, bineinteles, importante si alegerea corecta a acestora reprezinta in continuare prilej de scadere a costurilor, insa… Adevarata revolutie vine din consumul spectaculos asigurat de noua generatie de camioane. Desi exista o mare retinere in a comunica consumul mediu in mod public (motivele fiind usor de inteles), transportatorii au aflat deja ca noua generatie de camioane are potentialul de a atinge un consum mediu de motorina pentru un camion incarcat, foarte aproape de ceea ce era acceptat ca si consum pentru autovehiculul gol in cazul generatiilor mai vechi. Este meritul inovatiilor tehnologice implementate in ultima vreme de catre producatorii de autovehicule? Fara indoiala! Totodata, scolarizarea soferilor in numar tot mai mare a jucat un rol esential. Practic, astazi aproape ca nu se mai vand camioane noi fara a include si un program de driver training. Sa nu uitam si de programele de monitorizare a flotelor, implementate pe scara larga de catre transportatori in ultimii ani… Lucrurile au intrat pe un fagas atat de stabil din punct de vedere al retetei pentru optimizarea consumului de carburant, incat putem afirma cu siguranta faptul ca, in urmatorii ani, consumul mediu va continua sa scada. Iar acest lucru se intampla pentru ca intreaga piata a inteles si a dorit rezolvarea sau macar „indulcirea” celei mai mari probleme in transporturile rutiere – costul motorinei. Imi amintesc rezistenta intampinata de catre cei putini care incercau sa convinga transportatorii despre avantajele ce decurg din pregatirea soferilor – discutam doar de cativa ani in urma. Iar astazi, transportatorii sunt cei care nu concep achizitionarea unui camion nou fara ca soferul sa parcurga un minim program de pregatire. Pentru un detinator de flota, primul sfat si cel mai important aspect care asigura scaderea consumului de carburant este pregatirea conducatorilor auto. Iar acest lucru trebuie sa se desfasoare conform unei scheme care sa asigure consecventa si continuitate. Semnalele primite din piata ne fac sa credem ca 2016 va fi anul scolarizarii, aspect care va determina in cea mai mare masura scaderea consumului mediu de motorina, alaturi de innoirea accelerata a parcului. Suntem in fata unui mare succes obtinut gratie efortului fantastic depus de intregul sector. Ma intreb care va fi raspunsul la urmatoarea mare problema – lipsa soferilor… Chestiunea a devenit atat de presanta incat ma astept la ceva cel putin la fel de spectaculos ca si in cazul diminuarii consumului de motorina. Pana atunci insa… Consemnam o noua vara extrem de calduroasa, cu zile caniculare si… bineinteles, restrictii de circulatie pentru camioane, pentru protejarea infrastructurii. Iar soferii… „au petrecut” cateva zile la umbra camionului, in cine stie ce parcare fara un minim de dotari, chinuindu-se sa reziste la temperaturi care abia iti permit sa respiri. Cati nu si-or fi promis, in acele zile, sa renunte la aceasta meserie imediat ce apare prima oportunitate sau macar sa nu mai lucreze in Romania? Nu stiu care este solutia corecta in aceste cazuri, dar, in mod cert, devine foarte dificil sa lucrezi cu un om care are impresia ca nimeni nu da doi bani pe el.

Impreuna miscam lucrurile!

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.