Primăria Capitalei nu aprobă mitingul COTAR. Ştefănescu nu renunţă

Primăria Capitalei a respins, în şedinţa din data de 07.12.2015, cererea formulată de Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.), pentru organizarea unui miting la data de 10.12.2015.

Redăm integral comunicatul COTAR:

COTAR a luat legătura cu majoritatea organizaţiilor patronale din transport şi împreună vom depune o nouă cerere, pentru a organiza un protest la nivel naţional al transportatorilor rutieri.  Totodată, anunţăm public faptul că la dată când vom anunţa  protestul, speram ca  Primăria Capitalei sa ne dea aprobare. În caz contrar, vom declanşa un protest spontan.

Suntem dispuşi să plătim inclusiv amenda de 10 000 de lei, dacă nu ni se va da dreptul la organizarea unui protest. Considerăm că Art. 30 din Constituţia României, privind dreptul la libertatea de exprimare este inviolabil, însă este încălcat de autoritatea publică locală”, a declarat Vasile Ştefănescu, Preşedinte COTAR.

Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public” – Extras din Constituţia României, Art. 30 (1).

COTAR îşi exprima public regretul pentru modul în care Primăria Municipiului Bucureşti a soluţionat cererea de miting şi îşi exprimă speranţa că noua cerere va fi soluţionată favorabil, în acord cu prevederile constituţionale.

Ieri, 8 decembrie, am avut discuţii cu Primarul General, legate de problemele reclamate din cadrul Direcţiei de Transport, şi ne-a promis un plan de măsuri pe care îl va comunica în câteva zile. Tot ieri ne-am întâlnit, la Autoritatea de Supravegere Financiară, cu domnul Marius Vorniceanu, vicepreşedinte al instituţiei. La întalnire au participat mai multe organizaţii patronale din transport. Concluzia ar fi cam aceeaşi:  Multe promisiuni. Au dat termen asiguratorilor în primul rând să vină cu nota de fundamentere pentru aceste măriri aberante ale poliţelor RCA de până la 400%; au promis că pentru transportul local se va scoate din poliţa RCA cartea verde; aşteaptă ca asiguratorii să vină cu preţuri reale, justificate, până la 31.12.2015.

În opinia noastră, această taxă obligatorie RCA este o problemă naţională, nu numai a transportatorilor. Pentru cetăţenii posesori de autoturism, taxa s-a dublat din decembrie anul trecut şi până în prezent, înregistrând o creştere de 100% nejustificată, percepută de către societăţile de asigurări.

Toate aceste promisiuni sunt doar vorbe goale, dacă nu vedem şi punerea lor în aplicare. Nu mai suntem dispuşi să fim căpuşaţi de către aceştia.

                 Reamintim principalele revendicări ale COTAR:

  • Deblocarea tuturor plăţilor către transportatori – Ne referim la banii pe acciză şi plata cupoanelor pentru pensionari sau persoane cu handicap. Transportatorii nu mai pot face protecţie socială în locul statului şi nu vor să intre în faliment şi să pună în pericol mii de locuri de muncă, făcând astfel presiune pe Bugetul social al Statului.
  • Rezolvarea problemelor pirateriei în taximetrie – Neîncheierea unui Protocol între Primăriile din Ilfov si Primaria Municipiului Bucuresti, conform Legii nr. 38/2003 a dus la extinderea pirateriei în domeniul taximetriei în Bucureşti. Astfel, peste 4000 de taxiuri desfăşoară activitate în Bucureşti , în baza autorizaţiilor emise de localităţi limitrofe Municipiului Bucureşti făcând concurenţă neloială celor care plătesc taxe şi impozite in Bucureşti
  1. 3. Solicităm intervenţia urgentă din partea Guvernului României pentru modificarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, astfel încât operatorii de transport să fie exoneraţi de obligaţia de a plăti drepturile de autor numai pentru simplu fapt că autovehiculul este dotat cu un aparat de radio. În prezent, în cadrul Uniunii Europene, un astfel de operator pentru transportul de persoane, achită o singură taxă la înmatricularea autovehiculului.De ce la noi nu se poate in acelasi fel si vor taxe aberante luna de luna?
  1. Scăderea RCA – Tariful RCA a crescut cu peste 300% în ultimele 6 luni pentru activitatea de transport persoane şi marfă, inclusiv Taxi.

În acest sens, solicităm următoarele: 

  1. schimbarea urgentă a algoritmului de calcul a poliţei RCA, după criterii relevante profilului de risc al asiguratului, astfel:
  • 50% din tariful RCA să fie determinat de către caracteristicile tehnice ale autovehicului;
  • 50% să fie determinat de cazierul auto al șoferul autovehiculului (identificat după CNP)

Un asemenea mod de calcul al poliţei RCA atrage după sine modificarea comportamentului unui asigurat RCA, în sensul creşterii responsabilităţii în trafic şi implicit, a creşterii siguranţei rutiere.

  1. Posibilitatea de a fi efectuată reparaţia unui autovehicul în cazul unui eveniment rutier acoperit de o poliţă RCA, în baza propriei asigurări RCA, ulterior, asigurătorul RCA care a achitat dauna să aiba posibilitatea de regres asupra asigurătorului RCA a persoanei vinovate.

În acest fel, se vor modifica criteriile de selecţie în momentul achiziţiei unei poliţe RCA, responsabilizând pentru prima data, cumpărătorul unui astfel de produs de asigurare cu caracter obligatoriu. 

,,Membrii  ASF, în loc să supravegheze cu adevărat această piaţă, care pe noi ne duce la faliment, sunt interesaţi numai cum să-şi asigure salariile fabuloase. În România anului 2015 Piaţa liberă în domeniul RCA nu funcţionează”, a declarat Vasile Ştefănescu.

Reamintim cele mai importante contraperformanţe ale ASF din ultimele 12 luni:

  • O importantă societate de asigurări aflată în faliment, ai cărei asiguraţi nu sunt despăgubiţi nici în prezent de către Fondul de Garantare a Asiguraţilor;
  • Alte două societăţi de asigurări aflate în perioada premergătoare falimentului;
  • Creşterea cu 600% a preţului RCA în ultimele 12 luni pentru transportatori;
  • Creţterea preţului RCA pentru tineri la valori nesuportabile în raport cu puterea lor de cumpărare;
  • Plata daunelor achitate doar parţial şi în afara termenului legal;
  • Nerezolvarea petiţiilor adresate ASF cu privire la abuzurile societăţilor de asigurări;

Între ASF-ul domnului Ruşanu şi ASF-ul domnului Negrţoiu nu există nici o diferenţă. ASF a rămas aceeaşi instituţie anti-cetăţean, preocupată de bunăstarea firmelor de asigurări care le cumpără complicitatea angajaţilor ASF prin salarii astronomice şi nejustificate în raport cu performanţele obşinute. Parlamentul trebuie să analizeze performanţele acestei instituţii şi să dispună demiterea de urgenţă a preşedintelui ASF şi prim-vicepreşedintelui ASF, pentru dezastrul existent în piaţa de asigurări şi angajarea unor tehnocraţi în locul unor numiţi politic”, a declarat Preşedintele COTAR.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.