Românii vor să mănânce mai sănătos la mall

CBRE România a realizat un amplu studiu privind preferințele și opțiunile românilor de petrecere a timpului liber în centre comerciale și mall-uri. Cercetarea “Food&Beverage in a shopping center” a analizat răspunsurile a aproximativ 1.000 de persoane, din toate zonele țării, aparținând tuturor grupelor de vârstă.

Din raportul întocmit de departamentul Research al CBRE Romania, se contureaza un profil detaliat al consumatorului roman care viziteaza centrele comerciale. Astfel, romanii sunt considerati vizitatori frecventi ai mall-urilor – peste 65% din cei chestionati merg in mall-uri cel putin o data pe saptamana.

Preferintele a peste jumatate din respondenti se indreapta catre marile centre comerciale care au mai mult de 50 de magazine; centrele comerciale mici situate in oras sunt pe locul doi in topul vizitatorilor, urmate de marile centre de la marginea oraselor. Centrele comerciale situate in orase sunt preferate atat de vizitatorii frecventi cat si de cei ocazionali.

Cei mai multi romani isi doresc sa gaseasca mai multe optiuni pentru mancare sanatoasa, oferte inovative dar si facilitati pentru familiile cu copii. De asemenea, consumatorii isi doresc zone de relaxare cu mai mult confort, facilitati sporite in zonele de parcare, facilitati pentru copii si acces gratuit la retelele de internet Wi-Fi, arata studiul CBRE.

Cei mai importanti factori  in alegerea unei destinatii de shopping sunt accesibilitatea locatiei, mixul de magazine si servicii, prezenta unor magazine sau retaileri si cat de atractiva e zona de cafenele si restaurante”, spune Luiza Moraru, Head of Retail&Asset Services, CBRE Romania.

70% din cei intervievati spun ca, desi scopul principal pentru care ajung in mall este sa ia masa, merg apoi sa viziteze si magazinele. Este cel mai mare procent inregistrat in toate cele 22 de tari in care a fost realizat un astfel de studiu. De asemenea, imensa majoritate a respondentilor – 94% – merg insotiti de prieteni, rude, copii sau colegi cand iau masa in centrele comerciale.

“Cercetarile noastre mai arata ca romanii apreciaza intr-o masura mai mare decat alti consumatori din Uniunea Europeana existenta unor optiuni de mancare sanatoasa, calitatea mancarii, servirea rapida, conceptele noi si interesante de restaurante”, explica Laura Dumea-Bencze, Head of Research, CEE, CBRE Romania.

Mai putin de jumatate dintre cei chestionati – aproximativ 36% – considera ca au avut experiente excelente sau foarte bune cand au luat masa la mall iar o treime dintre respondenti resimt lipsa unor restaurante de top in centrele comerciale pe care le viziteaza.

In privinta tipurilor de mancaruri pe care le savureaza romanii in mall-uri, 35% dintre acestia iau o gustare, 29% prefera sa ia pranzul si doar 1% merg in mall pentru mic dejun, acesta din urma fiind cel mai mic procent inregistrat intre toti respondentii din Uniunea Europeana.

Retelele de fast food nu sunt considerate optiuni majore in viitor pentru consumatori, mai precizeaza studiul CBRE, de vreme ce doar 25% dintre acestia isi doresc mai multe retele de fast food in mall-uri, in timp ce 35% dintre cei intervievati ar vrea sa existe mai putine astfel de unitati tip in centrele comerciale.

CBRE Group, Inc. (NYSE: CBG), Fortune 500 și S&P 500 cu sediul central in Los Angeles, este cea mai mare companie in domeniul imobiliar din lume și societate de investiții (în termeni de venituri, 2015). Compania are mai mult de 70.000 de angajati (excluzand companiile afiliate) și deservește proprietarii de active imobiliare, investitorii si chiriasii prin intermediul celor peste 400 de birouri (excluzand filialele) din intreaga lume. CBRE ofera consultanta strategica si executorie pentru vanzarea sau inchirierea proprietatilor, servicii corporate, administrarea proprietatilor, management de proiect; bancare ipotecare, evaluare, servicii de consultanta pentru dezvoltari imobiliare, de administrare a investițiilor si de cercetare si consultanta. Vă rugăm să vizitați site-ul nostru la www.cbre.ro.

F&B Romania v2 Mic2016

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.