Sistem inteligent de monitorizare a traficului

Chiar dacă, la prima vedere, un astfel de sistem pare aproape imposibil de implementat în România, în ultima perioadă s-au făcut primii pași în această direcție… cel puțin pentru acționarea pârghiilor care vor face lucrurile să se miște.

Ion Lixandru

Crearea și implementarea unui sistem inteligent de monitorizare a traficului se află între obiectivele prioritate propuse de Coaliția pentru Dezvoltarea României (CDR), la discuțiile purtate cu premierul Mihai Tudose și reprezentanții Guvernului.

Ion Lixandru, lider al Grupului de Lucru Infrastructură din cadrul CDR, apreciază că un astfel de sistem ar putea deveni funcțional în decursul unui an, dacă inițiativa va urmări un parcurs normal.

Pentru facilitarea construirii și implementării sistemului, a fost constituit deja, pe baza deciziei ministrului transporturilor, Răzvan Cuc, un grup de lucru coordonat de George Dincă, directorul general RAR, pentru entitățile din cadrul Ministerului Transporturilor (RAR,ARR, CNAIR, ISCTR).

CDR a solicitat ministrului Transporturilor indicarea și asumarea de termene fixe pentru începerea și execuția unor proiecte esențiale propuse în Programul de Guvernare: – autostrada Pitești – Sibiu – tronsonul 5 ( Pitești – Curtea de Argeș); – centurile orașelor Balș, Slatina, Pitești Vest și București – Vest; – deblocarea, respectiv accelerarea finalizării autostrăzii Lugoj – Deva – tronsonul de 80 km.

Din grupul lărgit – conform propunerii Premierului Mihai Tudose, fac parte reprezentanți din ASF și se așteaptă confirmarea reprezentaților MAI. Rolul Coaliției pentru Dezvoltarea României – Task-ul de Infrastructură este de a asigura colaborarea dintre instituțiile mai sus prezentate, de a raporta Premierului evoluția proiectului cu ocazia întâlnirilor lunare Guvern – CDR.

„Considerăm crearea și implementarea unui sistem inteligent de monitorizare a traficului cu camere, în func- ție de numărul de înmatriculare, ca fiind o prioritate pentru dezvoltarea infrastructurii din România”, a afirmat Ion Lixandru.

Nu mai rămâne loc pentru ocolirea RCA…

El a explicat că sistemul se va concretiza într-o platformă online, coordonată la nivel național, ce unifică și gestionează bazele de date ale CNAIR, RAR, ARR, ISCTR și ale entităților decizionale ale MAI și ASF, prezentând informații în timp real, accesibile atât instituțiilor competente, cât și publicului larg (pe bază de abonament).

Concret, sistemul inteligent de monitorizare va conduce la eficientizarea, fluidizarea, creșterea confortului și a siguranței transportului pe drumurile publice, prin prezentarea, în timp real, a nivelului de trafic și a categoriilor de vehicule participante, oferind posibilitatea redirecționării rapide a acestora, pentru a evita congestii, precum și posibilitatea soluționării rapide a blocajelor, în situații de accidente sau calamități, cunoscând tipul de vehicule accidentate, blocate – transport călă- tori, cu mărfuri periculoase…

În al doilea rând, vor fi favorizate creșterea siguranței în trafic și eliminarea transportului ilegal, prin verificarea imediată a deținerii de către vehicule a documentelor de călătorie solicitate conform legii – RCA, ITP, rovinietă, licențe, avize și autorizații pentru transporturi (inclusiv agabaritice). Vor fi identificate vehiculele furate sau ale conducătorilor auto suspectați pentru săvârșirea unei infracțiuni.

În paralel, monitorizarea vehiculelor va deveni facilă și va fi favorizată educarea participanților la trafic, pentru că respectarea reglementărilor AETR va fi ușor de realizat, fiind, în plus, identificați șoferii care nu au achitat contribuțiile la bugetul de stat sau local (amenzi, taxe, impozite etc.), sau cei care nu respectă regulile de trafic.

Coaliția pentru Dezvoltarea României reunește asociații importante de afaceri, precum Asociația Oamenilor de Afaceri din România, Consiliul Investitorilor Străini, Fundația Romanian Business Leaders, camere bilaterale de comerț, precum Camera de Comerț Americană, Camera de Comerț Germană, Camera Franceză de Comerț și Industrie în România, Camera de Comerț Britanică – Română, Camera de Comerț Olandeză – Română și, cu rol de observator, ambasadele statelor din Uniunea Europeană, cât și cele ale unor state non-UE, precum Elveția, Canada, SUA și Japonia.

CDR își desfășoară activitatea începând cu anul 2013, prin intermediul a 13 grupuri de lucru, concepute să ofere sprijin și asistență de specialitate miniștrilor de resort. Unul dintre acestea este dedicat Infrastructurii și include în componență profesioniști în domeniu, care reprezintă atât capitalul autohton, cât și cel străin.

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.