Volvo Trucks si euroFOT

Camioanele… JAMES BOND

Recent, Volvo Trucks a anuntat ca a aderat la proiectul de cercetare euroFOT, care implica 28 de companii si organizatii europene. Intentia companiei Volvo este de a pregati, pana in 2010, 80 de camioane dotate cu tehnologie de monitorizare. Proiectul are ca scop obtinerea unui transport rutier mai eficient si mai sigur.

EuroFOT (Field Operation Test) este primul proiect european la scara larga vizand siguranta rutiera. Proiecte similare FOT au mai avut loc pana acum in America de Nord si Japonia. Scopul principal al proiectului este de a aduna date relevante din traficul actual utilizand camere de filmat montate direct pe camioane impreuna cu alte sisteme de monitorizare. Echipa Volvo Trucks de cercetare a accidentelor (ART) studiaza de peste 40 de ani accidentele de circulatie si factorii care le cauzeaza. Proiectul EuroFOT ofera producatorului suedez o noua oportunitate de a inregistra in detaliu posibilele situatii periculoase, de a evalua fezabilitatea unor noi sisteme de prevenire si de a colecta informatii utile in proiectarea noilor sisteme.

„Dorim sa aflam cat mai multe despre situatiile si comportamentele care conduc la accidente, astfel vom putea continua proiectele de dezvoltare a sistemelor de siguranta“, explica Carl Johan Almqvist, Traffic and Product Safety Director la Volvo Trucks. 30 de camioane testate in cadrul proiectului vor fi echipate cu sisteme de siguranta activa precum Adaptive Cruise Control si Lane Keeping Support, iar alte 50 vor dispune, in plus, de tehnologii care vor masura eficienta consumului de motorina. Alaturi de Volvo Trucks, Volvo 3P, Volvo Logistics, va participa la proiect si Volvo Powertrain. „Noile sisteme precum Adaptive Cruise Control si cel de monitorizare a unghiurilor moarte vor contribui substantial la siguranta soferilor si a celorlalti participanti la trafic si, de asemenea, la cea a camionului si a incarcaturii. Datele obtinute in cadrul euroFOT ne vor oferi noi oportunitati sa demonstram aceasta“, a mai declarat Carl Johan Almqvist.

Patru camere video

Camioanele Volvo incluse in acest proiect vor colecta informatii timp de un an, fiecare vehicul fiind echipat cu un computer si patru camere de luat vederi. Prima va filma suprafata din fata camionului (urmarind ce vizibilitate are soferul in fata), a doua va acoperi unghiul mort din dreapta, a treia va filma de sus interiorul cabinei, iar cea de-a patra va fi orientata spre chipul soferului. Camerele vor inregistra fiecare secunda pe perioada in care camionul este condus, permitand studierea si evaluarea fiecarui mic incident. Dupa finalizarea testelor, se apreciaza ca va fi inregistrata o cantitate de peste 70.000.000 MB de informatii legate de siguranta traficului, pentru a fi ulterior analizate. „Proiectul se afla in prezent in faza de inceput. Testele vor fi efectuate in colaborare cu mai multe companii de transport preocupate in mod deosebit de siguranta si mai este inca loc pentru transportatorii interesati de proiect“, declara Karsten Heinig, director de proiect din partea Volvo Technology. Acesta este convins ca inclusiv transportatorii vor avea de castigat de pe urma experientei si a datelor obtinute in cadrul proiectului euroFOT.

Adaptarea:

Raluca MIHAILESCU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.