Autobuze ucrainene

Producatorul ucrainean de autobuze Bogdan si-a prezentat noua gama de autovehicule intr-un tur care a vizat mai multe tari Est-europene. Cu un design mai atragator, un portofoliu larg de produse si preturi atractive, Bogdan incearca sa convinga o piata care a vazut si a cumparat de toate – produse din China, Turcia, Vestul si Estul Europei.

Unii ar considera ca, in actuala conjunctura economica, nu are sens sa lansezi noi produse, in conditiile in care piata a scazut la cote minime. Si totusi… Este foarte posibil ca in 2011 sa aiba loc atribuirea traseelor regulate judetene si interjudetene. De asemenea, sectorul achizitiilor publice da in continuare sperante producatorilor ca vor putea mentine un volum acceptabil al vanzarilor. In mod evident, reprezentantii Bogdan au luat in calcul asemenea perspective, prezentand la inceputul lunii noiembrie, la Bucuresti, doua modele de autovehicule – un midiautocar turistic de 30 de locuri, asemanator cu ceea ce ne-am obisnuit sa vedem pe cursele interjudetene din Romania si un autobuz urban low-entry, cu o capacitate mare de transport si un pret pregatit sa asigure castigarea licitatiilor. Trebuie spus ca Bogdan si-a mai prezentat produsele in Romania, cu ani in urma, iar progresul realizat prin noua gama este intr-adevar notabil.

Design atragator, pret accesibil

„Noua gama de produse a insemnat o modernizare si, totodata, o diversificare a produselor. Pentru piata din UE, masinile vor fi echipate cu motoare EURO 5, Deutz sau MAN. Deja din acest an vom avea disponibile autobuzele urbane cu motoare EURO 5, pentru a putea fi omologate si, astfel, vom putea participa la licitatii“, a spus Valentyn Bozhesku, reprezentant Bogdan pentru Estul Europei. Bogdan va incerca sa comercializeze noile sale produse in toata Europa, dar se concentreaza in prima faza asupra regiunilor mai apropiate. „Am realizat un roadshow de prezentare in Ungaria, Romania si Bulgaria. Reactiile au fost bune, masinile fiind apreciate de catre transportatori. Pentru masinile prezentate, la dotarea existenta, avem un pret de 60.000 euro pentru modelul turistic, respectiv 85.000 euro pentru autobuzul urban. Oricum, nu punem accent doar pe pret. Pretul este menit sa faciliteze intrarea pe piata, dar calitatea este cea care te mentine acolo“, a precizat Valentyn Bozhesku.

Gama masinilor propuse pentru piata europeana consta in autocare medii turistice (urmeaza si alte modele), troleibuze de 10,6 m, 12 m, 15 m si 18 m (toate variantele au podea complet coborata) si autobuze cu lungimi cuprinse intre 8 m si 18 m. Bogdan are la ora actuala o capacitate de productie de 4.000 de autovehicule (autobuze si autocare). Odata cu finalizarea modernizarii, uzina va dispune inclusiv de cataforeza, iar capacitatea de productie va ajunge la 9.000 de autovehicule pe an.

Corporatia Bogdan dispune de mai multe uzine si a avut anul trecut o cifra de afaceri de 2 miliarde de dolari, fiind unul dintre cei mai importanti agenti economici din Ucraina.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentSoferi romani premiati de IRU
Articolul următorCITIMARK

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.