MAN a publicat primele date despre performanțele camioanelor sale electrice în operațiuni logistice reale ale clienților.
De la începutul lui 2025, peste 100 de camioane electrice MAN au fost introduse în operațiunile logistice ale unor companii precum Duvenbeck, DB Schenker, Dachser, Dräxlmaier și Koopman.
Vehiculele fac parte dintr-un lot inițial de pre-serie, de 200 de unități, pentru clienții care vor să adopte de timpuriu electromobilitatea. Camioanele electrice au călătorit în total, până acum, aproximativ 500.000 km.
În această perioadă, ele au economisit aproximativ 400 de tone de CO2, datorită alimentării cu electricitate „verde”. Comparația a fost făcută cu un camion diesel cu consum mediu de 27 de litri de motorină la 100 km.
Potrivit MAN, modelele electrice folosite în operațiuni tipice pe distanțe lungi au parcurs între 400 și 600 km pe zi, iar unul dintre camioane a călătorit chiar 800 km pe zi, cu încărcări intermediare.
Pe întreaga flotă, consumul mediu a fost de 106 kWh la 100 km, performanță foarte bună, mai ales că a fost obținută preponderent în condiții de iarnă.
„Până acum, MAN eTGX a funcționat fără probleme și a avut un consum mai mic decât alte camioanele electrice, utilizate pe rute similare. Aceste semne ne fac să fim pozitivi pentru viitor”, a declarat William Kratsch, responsabil pentru Operațiuni la DB Schenker.
Ionuț PĂDURARU
ionut.paduraru@ziuacargo.ro