CombiMAX – flexibilitate fără precedent

Faymonville a lansat, în cadrul unui eveniment organizat în Belgia, trailerul CombiMAX, ce oferă o multitudine de posibilităţi de configurare şi astfel răspunde cu precizie unui număr foarte mare de nevoi de transport.

 

Practic, noul CombiMAX poate fi privit ca o suplimentare a mai multor grupe de produse aflate în producţia Faymonville – MegaMAX, MultiMAX, GigaMAX, VarioMAX şi ModulMAX.

Dacă până în prezent constructorul s-a axat pe livrarea unor soluţii dedicate fiecărui client în parte, prin noul produs complexitatea este şi mai mult adâncită, oferind clienţilor posibilitatea de a-şi configura cu uşurinţă vehiculul de care au nevoie.

„Prin noul produs oferim clienţilor o opţiune necostisitoare, prin care îşi pot configura individual propriile vehiculele“, a arătat Alain Faymonville, CEO al companiei.

Prin COMBIMAX, conceptul de modularitate este implementat în mod riguros, asigurându-se astfel mase utile cuprinse între 60 t şi 250 t. Dezvoltarea CombiMAX reprezintă şi un răspuns la viitoarea armonizare a legislaţiei europene privind masele maxime admise pe axă, de 12-14 t.

Pentru obţinerea noului concept au fost dezvoltate componente şi procese noi, cum ar fi realizarea unui şasiu modular cu masă redusă, un nou sistem de direcţie, un nou sistem universal de cuplare („gât de lebădă“), axe mai uşoare cu suspensie independentă…

Flexibilitatea este cuvântul de ordine şi astfel transportatorii pot configura vehiculul necesar cu o mare precizie, asigurând, totodată, o mai bună utilizare a parcului de trailere.

 

Posibilităţi nelimitate de configurare

Noul CombiMAX îmbină avantajele unui sistem modular cu cele privind uşurinţa utilizării oferită de vehiculele specializate convenţionale.

CombiMAX presupune un nou pas către optimizarea costurilor de operare ale transportatorilor, ca răspuns la presiunea tot mai mare resimţită în piaţă. În plus, CombiMAX înseamnă şi o creştere a gradului de standardizare cu implicaţii pozitive asupra costurilor de producţie ale Faymonville.

„Prin CombiMAX putem răspunde cererilor specifice ale clienţilor mai repede, mai economic, oferind mai multă flexibilitate. Practic, prin noua serie nu am inventat nimic nou, dar am creat o platformă comună cu ajutorul căreia putem combina avantajele seriilor existente (MegaMAX, MultiMAX, GigaMAX, VarioMAX şi ModulMAX) într-o multitudine de moduri“, a arătat Alain Faymonville.

Astăzi, limitându-se la un număr gestionabil de componenete, Faymonville poate oferi prin CombiMAX un număr nelimitat de posibilităţi. Pentru dezvoltarea acestui proiect constructorul belgian a alocat 30 de milioane de euro.

Dezvoltarea producţiei

Realizarea CombiMAX a însemnat şi o nevoie suplimentară în ceea ce priveşte capacitatea de producţie. Astfel, fabrica din Goleniow, Polonia, a fost mărită cu 6.300 mp, forţa de muncă fiind de asemenea suplimentată.

Totodată, o nouă fabrică de asamblare pentru CombiMAX se află în construcţie în Lentzweiler, Luxemburg. Este vorba de o suprafaţă de 7,5 hectare din care 10.000 mp reprezintă suprafaţa construită. O eventuală viitoare dublare a capacităţii de producţie este cuprinsă în planurile Faymonville.

Primele prototipuri ale CombiMAX se află deja în teste – parţial este vorba despre teste interne desfăşurate de Faymonville, dar şi vehicule aflate în exploatarea clienţilor. Reprezentanţii Faymonville au arătat că primele reacţii au fost extrem de pozitive.

Planurile de viitor ale producătorului belgian sunt foarte ambiţioase şi includ o producţie anuală de 400 de unităţi CombiMAX, începând cu anul 2016.

La ora actuală, Faymonville dispune de capacităţi de producţie în Belgia (20.700 mp), Luxemburg (20.000 mp) şi Polonia (14.000 mp) şi service-uri proprii în Belgia (7.400 mp) şi Polonia (560 mp).

Proiectele de dezvoltare pentru 2014 includ creşterea capacităţilor de producţie în Luxemburg (11.520 mp) şi Polonia (6.730 mp) şi noi service-uri în Rusia (2.550 mp) şi Franţa (1.000 mp).

Pentru acest an, Faymonville estimează o creştere a cifrei de afaceri la 185 milioane euro (faţă de 170 milioane euro în 2013), revenind astfel la nivelul înregistrat în 2008. Producătorul are la nivel global 600 de angajaţi şi exportă vehicule în aproape toată lumea.

Radu BORCESCU

Büllingen, Belgia

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.