Cum arata 2015?

Ca de obicei, in luna februarie, luam pulsul pietei in privinta modului in care va evolua piata de transport si logistica in anul care abia a inceput. Si de cele mai multe ori evolutiile au confirmat previziunile. Pentru a avea imaginea anului 2015 am rugat mai multi jucatori importanti din domeniu sa raspunda la cateva intrebari.

1. Cum considerati ca va fi anul 2015 fata de 2014 pentru sectorul de logistica si cel al furnizorilor de echipamente?

2. Care sunt principalele amenintari pe care le identificati?

3. Dar oportunitati?

4. Aveti in vedere investitii la nivelul companiei in acest an?

5. Cum considerati ca va fi anul 2015 pentru compania dumneavoastra?

Catalin Olteanu, director general FM Romania

„Ma astept ca 2015 sa fie si mai turbulent decat 2014”

„In contextul scaderii pretului la motorina, va urma un nou val de scadere a tarifelor, iar clientii mici si mijlocii vor deveni din ce in ce mai rau platnici. In plus, clientii pun conditii si clauze contractuale din ce in ce mai stranse, deci nevoia de calitate se acutizeaza. Principalele amenintari pe care le identific tin de cateva elemente care vor determina evolutia economica – unul fiind starea meteo. Asa cum s-a vazut anul trecut, o vara rece si ploioasa scade apetitul pentru consumul de weekend, cu efect generalizat in economia de consum. De asemenea, o eventuala reversare la tendinta pretului petrolului va avea efecte adverse nebanuite. Nu in ultimul rand, exista o teama de razboi si de faptul ca s-ar putea generaliza conflictul din Ucraina, care ii face pe cei mai multi sa isi ia masuri de precautie din ce in ce mai mari. Pe de alta parte, unde sunt riscuri sunt si oportunitati, iar oportunitatea principala este sa te adaptezi si sa gasesti solutii la toate problemele care apar, eventual sa le anticipezi, astfel incat sa vii din timp cu solutia.

In ceea ce priveste investitiile programate, vom construi, in acest an, o celula noua la Petresti. Pentru FM Romania 2015 va fi un an de stabilizare, in care vrem sa consolidam ceea ce functioneaza, sa reparam ceea ce nu merge bine si sa investim in excelenta operationala.”

Viorel Leca, director general Gebrüder Weiss Romania

„Suntem rezervati in privinta evolutiei pietei”

„In privinta potentialului de crestere pentru anul 2015, atat in cazul segmentului serviciilor de transport si logistica, cat si, in general, in ceea ce priveste intreaga situatie economica, suntem in continuare rezervati. Rezerva noastra este cauzata in special de situatia politica incordata din zona, din cauza lipsei de predictibilitate fata de fluctuatia pretului titeiului si carburantului, a francului elvetian si, nu in ultimul rand, a embargoului impus catre Rusia, care afecteaza multi agenti economici. An de an, constatam ca ne confruntam cu aceleasi amenintari, deoarece adoptarea masurilor necesare este amanata: instabilitate economica, politica si legislativa, lipsa de finantare si implicit de investitii, numarul mare al insolventelor in randul carausilor, pretul carburantului, numarul si valoarea taxelor si impozitelor si, nu in ultimul rand, infrastructura deficitara ce afecteaza negativ transportul de bunuri. La capitolul oportunitati, pot spune ca o prima oportunitate este reprezentata de faptul ca Romania inca reprezinta o alternativa avantajoasa pentru companiile aflate in cautare de noi variante de dezvoltare. Suplimentar, un avantaj al crizei locurilor de munca (ca rezultat al crizei economice) il reprezinta cresterea loialitatii angajatilor fata de companie si dorinta acestora de a-si dezvolta noi abilitati profesionale si de a prelua noi sarcini si responsabilitati. In 2014, am lansat un nou serviciu de transport rutier de marfuri alimentare, in regim frigorific, de tip FTL. Rezultatele obtinute anul trecut ne incurajeaza sa afirmam ca vom deveni un jucator important pe aceasta nisa, dezvoltandu-ne portofoliul de proiecte si clienti castigati. Anual, investim in echipamente si sisteme care sa ne permita sa demaram noi proiecte si sa crestem eficienta proceselor si, in final, satisfactia clientilor (echipamente de manipulare, sisteme de depozitare, sisteme de control al costurilor, echipamente si sisteme IT). Vom continua aceste investitii si in 2015, cu siguranta. Avand in vedere rezultatele ultimilor ani si cresterea numarului de clienti, putem afirma ca si in 2015 Gebrüder Weiss va mentine trendul ascendent al cifrei sale de afaceri. Ne propunem ca pentru urmatorii ani sa crestem portofoliul de clienti si sa ne consolidam pozitia pe piata din Romania. De asemenea, dorim sa ne pozitionam in zona premium a pietei de logistica prin oferirea unor servicii de calitate, personalizate, care sa raspunda eficient nevoilor clientilor existenti si viitori.”

Mihai Iancu, director general GTI Logistic

„Oportunitati apar pe segmentul de distributie”

„Respectand trendul ultimilor ani, cred ca 2015 va fi un an mai bun. Oficialitatile statului spun ca macroeconomic Romania sta bine, iar rezultatul o sa se vada si microeconomic mai pregnant in a doua jumatate a anului. Principala amenintare consta, in 2015, in majorarea termenului de plata, care este in continuare pe un trend crescator. De asemenea, scaderea preturilor este pe un trend negativ, ceea ce va genera dificultati.

Oportunitati apar, din punctul meu de vedere, pe segmentul de distributie. Au inceput deja datorita optimizarii spatiilor de depozitare ale retailerilor sa nu se mai realizeze comenzi de TIR, situatie in care vor creste grupajul si distributia. Anul acesta vom continua investitia in flota auto de distributie, precum si in spatii de depozitare. Pentru noi, ca si ultimii cinci ani, 2015 va fi un an pozitiv cu cresteri de volume. Sper sa fie si un an cu crestere de profitabilitate.”

Catalin Lazar, International Lazar Company

Principalele amenintari tin de fiscalitatea excesiva”

„Tinand cont de modul in care a inceput, 2015 se anunta ca fiind un an mai greu.

Principalele amenintari pe care le-am identificat se refera la fiscalitatea excesiva pe fondul lipsei unei legislatii specifice transportatorilor romani, dar si la legi specifice tarilor comunitare (legea Milog-Germania) a caror aplicabilitate pune mari semne de intrebare asupra relatiilor comerciale cu parteneri din Germania. Tot la capitolul amenintari, as trece instabilitatea cursului leu/euro care, la inceputul acestui an, a inregistrat cote peste cele planificate, lipsa facilitatilor fiscale pentru investitiile transportatorilor in propriile flote, precum si cresterea costurilor cu asigurarile, taxele de drum, de tunel, de pod, de intrare in orase mai mari sau mai mici – taxe in general.

Cu siguranta vom investi atat in flota cat si in spatii de depozitare. Flota trebuie intretinuta continuu sub toate aspectele: varsta, performanta, dimensiune! Avem in derulare un proiect de investitii pentru spatii de productie si depozitare cu termen de predare 2015. Pentru International Lazar Company, 2015 va fi un an greu, care va pune la grea incercare abilitatile manageriale ale intregii echipe in frunte cu dl. Ion Lazar, dar avem un program investitional si proiecte in derulare care, speram noi, vor conduce la o cifra de afaceri mai mare decat cea realizata in 2014.”

Rares Macinica, Managing Director Lagermax AED Romania

„Extinderea termenului de plata este periculoasa pe termen lung”

„Am convingerea ca mediul intern de afaceri va fi unul stabil din punct de vedere al evolutiei economice, cu o crestere a PIB estimata la 2,4% – oricum, in continuare, una dintre cele mai mari cresteri din zona EU (1,3%) si zona euro (0,8%). Somajul ramane foarte scazut in anumite zone, chiar zero in orase unde sunt concentrate companii in special din zona automotive, unde se anunta cresteri semnificative si anul acesta. Acest trend este benefic din punct de vedere social, insa pe termen lung poate reprezenta un risc din cauza cresterii costului cu forta de munca, una dintre principalele cauze pentru apetitul investitiilor straine in ultimii ani. Anul acesta sta insa si sub semnul unor posibile amenintari, generate de tensiunile geopolitice, de volatilitatea pietelor financiare – din cauza politicilor monetare divergente, precum si de riscul crescut de deflatie, un real obstacol in cresterea economica. Cum transportul si logistica sunt in stransa legatura cu evolutia ecomomica, orice efect pozitiv sau negativ se va resimti si in industria noastra. Alte amenintari tin de eventualele schimbari majore din punct de vedere fiscal (ex. impozitarea diurnelor), care ar duce la o majorare a tarifelor de transport, precum si de un decalaj din ce in ce mai mare intre termenul de plata cu clientii si cel cu furnizorii. Extinderea termenului de plata pentru clienti este periculoasa pe termen lung, atata timp cat cele pentru transportatori nu urmeaza trendul. Diferentele mari in termenele de plata pot duce la cresterea gradului de indatorare al companiilor de transport si logistica datorita cash flow-ului negativ. Pentru a-l sustine, se apeleaza, in general, la solutii de finantare (imprumuturi, linii de credit…), solutii la indemana din cauza tendintei mediului bancar de a relua creditarea. Acestea sunt insa foarte scumpe si, de cele mai multe ori, se transforma in arme cu doua taisuri. O alta consecinta apare atunci cand, ca urmare a presiunii lipsei de lichiditati, scade nivelul de incredere intre clienti, transportatori si case de expeditii si creste cel de securizare a platilor. Aceasta situatie duce la timp si efort irosite, tendinta de a cere garantii suplimentare si la contracte cu clauze protectioniste exagerate. Pe de alta parte, solutiile de imbunatatire a nivelului de lichiditate sunt limitate, atata timp cat peste 90% din cheltuielile transportatorilor sunt cu termen pana in 30 de zile, iar unii clienti solicita 60-90 de zile, chiar si 120 de zile la anumite companii. Amenintarile de natura geopolitica vor domina anul acesta, insa nu vor fi neaparat negative pentru noi. De exemplu, o eventualitate a intreruperii traficului rutier in Ucraina ar duce imediat la folosirea portului Constanta drept punct de tranzit, ceea ce ar fi o situatie neasteptat de buna pentru noi. Cele mai multe oportunitati le identific in servicii de tip VMI (Vendor Managed Inventory), in special din partea companiilor din industria Automotive, folosirea solutiilor de transport alternativ in transportul maritim, in special feroviar (linie directa de tren intre China si Europa, linie de tren intre porturile din nordul Europei si Romania, linii de tren din portul Koper cu majoritatea tarilor Europene). Trenul este o solutie inca slab dezvoltata la noi, cu investitii putine in infrastructura feroviara, desi noi cautam in permanenta sa folosim pentru clientii nostri astfel de solutii, in special datorita caracteristicii de environmental friendly. Luam in considerare anul acesta investitii in flota proprie pentru distributie interna si in doua noi Hub-uri in tara. Distributia este un serviciu extrem de important in oferta companiei, cererile clientilor sunt foarte mari, iar fara un nivel de competitivitate si de investitii seriose, va fi extrem de dificil sa controlezi si sa eficientizezi o retea proprie de distributie. 2015 va fi pentru noi extrem de bun, avem o echipa foarte competitiva si o cota de piata in crestere. Este obligatoriu, chiar si in perioade de criza sau dificultati, sa continui sa investesti, aceasta fiind singura cale, in opinia noastra, de a creste gradul de satisfactie a clientilor si, implicit, numarul lor.”

Razvan Bosomoiu, Director Executiv OTZ

Tendinta de crestere se va mentine si chiar putem spune ca se va accentua”

Asemanator trendului din 2014, tendinta de crestere se va mentine si chiar putem spune ca se va accentua. Pentru anul curent, dezvoltarea industriilor de logistica si transport va atinge doua aspecte: unul dintre ele se refera la complexitatea si volumul cererilor din partea clientilor. Cea de-a doua zona de crestere se va face simtita in capacitatea totala de depozitare si transport, initiativa ce vine sa anunte un nou impuls spre zona de construire, investitie ce anunta un semn pozitiv pentru intreaga industrie. Principalele amenintari pe care toti jucatorii din industrie le-au simtit sunt legate de initiativele legislative, care au un impact puternic asupra industriei de transport. Mai mult, la nivel international, unele state din Uniunea Europeana aleg sa puna in practica anumite initiative protectioniste, care ingreuneaza desfasurarea activitatii pe teritoriul lor pentru vecinii lor externi. O alta amenintare poate fi considerata dezvoltarea economica incerta, care pune la incercare multe dintre planurile de business construite la inceput de an.

Dat fiind ca nevoile clientilor sunt foarte complexe, consideram ca fiind oportun sa identificam si sa oferim solutii predefinite, care ne ajuta sa ne diferentiem. O alta oportunitate pe care noi am simtit-o este aceea conform careia clientul nu mai cauta un furnizor de servicii logistice segmentate, ci cauta un specialist care detine resursele necesare pentru a sustine o abordare de tipul door to door in tot procesul lor logistic.

Luand in calcul clientii noi cu care am inceput sa dezvoltam colaborari in 2014, dar privind si inspre perspectivele pe care le-am identificat pentru 2015, avem in plan atat investitiile in infrastructura, cat si in resursele umane, care consideram ca sunt cel mai important atu in momentele de dezvoltare strategica. Anul 2015 este cu siguranta un an bun pentru OTZ, de fapt il vedem ca pe un an mult mai bun decat 2014, daca ar fi sa privim din prisma certitudinilor date de noile contracte incheiate cu clientii la inceput de an precedent, dar tinand cont si de celelalte perspective cu restul clientilor. Asadar, pentru 2015 suntem mult mai increzatori si consideram ca avem toate motivele sa credem ca va fi semnificativ mai bun decat 2014, dar probabil ca nu va fi mai bun decat anul 2016.”

Ionel Cipere, director Practicom

„2015 va fi un an mai bun”

„Cred ca 2015 va fi un an mai bun pentru ramurile de logistica si transport, principalele amenintari fiind constituite de elementele politice si de Guvern. Pe de alta parte, pietele interna si externa vor oferi oportunitati. In acest context, vom investi in 2015 in flota. Consideram ca 2015 va fi pentru Practicom un an mai bun decat 2014.”

David Goldsborough, CEO Tibbett Logistics

Acceptarea si realizarea de servicii intermodale creste in mod consistent”

„In principiu, se observa o crestere a cererii de servicii logistice la nivel national si micsorarea spatiilor de depozitare disponibile, astfel incat clientii si furnizorii de servicii logistice vor trebui sa ia in considerare acorduri pe termen mai lung decat au facut-o in ultimii ani, cand toata lumea avea spatiu dispobibil. Transportul va fi interesant in functie de ce se va intampla cu pretul combustibilului, in contextul tendintelor recente. Fara indoiala ca principalii clienti de transport vor incerca sa traga in jos pretul transportului, avand in vedere faptul ca pretul combustibilului a scazut cu 1% in 12 luni. Intre amenintari, as plasa viziunea clientilor pe termen scurt asupra pretului combustibilului, in virtutea careia incearca sa profite acum, situatie in care cu siguranta se va manifesta o presiune asupra preturilor. Astfel, este vital ca subcontractorii si piata de transporturi sa recunoasca acest pericol si sa reactioneze – fiecare trebuie sa se protejeze prin contractele cu clientii in cazul unor fluctuatii viitoare ale pretului combustibililor. Nimeni nu s-a asteptat la reducerea rapida a pretului petrolului in ultimele 6 luni, deci nu putem previziona ce anume se va intampla in urmatoarele 6 luni.

Investitiile continue in sectorul automotive din Romania cresc cererea de servicii, in special in acest domeniu, si privim acest lucru ca pe o oportunitate cheie pentru furnizorii de servicii logistice. Acceptarea si realizarea de servicii intermodale creste in mod consistent, pe masura ce mai multi jucatori intra pe piata si acest lucru incepe sa fie vazut ca o oferta de servicii mai „in trend”, la un cost mai redus si cu emisii mai mici de CO2. In 2015, ne vom mari flota si spatiile de depozitare. Ne vom reinnoi o parte din flota de frigorifice cu sistem de dubla temperatura si vom creste numarul total de unitati, datorita cresterii volumelor clientilor nostri in aceasta zona. Dupa ce in 2012-2013 am avut spatiu de depozitare insuficient utilizat, in 2014 am deschis 3 noi depozite in Romania si vom deschide o noua facilitate in Bucuresti inainte de finalul trimestrului 1 2015. Ne asteptam sa adaugam cel putin inca o facilitate de depozitare in 2015. Ne asteptam ca 2015 sa fie un an bun si sa continuam cresterea pe care am avut-o in 2014 – efectul volumelor noilor activitati incepute in 2014 va fi deja un contributor pozitiv. Avem incredere ca vom obtine o crestere semnificativa, de doua cifre in toate principalele noastre arii de activitate – servicii de supply chain pentru sectorul automotive, logistica pentru retail, distributie interna sub temperatura controlata, operatiuni intermodale si operatiuni e-commerce/multi user.

Luminita Dobrinoiu Sales and Marketing Manager Whiteland Logistics

„Un an in care vom asista la multe schimbari pe piata”

In opinia noastra, 2015 va fi un an in care vom asista la multe schimbari pe piata. Presiunea costurilor va face ca multe firme de transport si logistica sa isi regandeasca business-ul. Principalele amenintari sunt legate de volumele per livrare in continua scadere si de intensificarea frecventei livrarilor care au ca efect o crestere a costurilor noastre. De asemenea, in ceea ce priveste partea logistica, din ce in ce mai mult, companiile aleg tariful cel mai mic, in detrimentul calitatii, ceea ce nu este in avantajul consumatorului final. Oportunitatile sunt aceleasi: producatorii, importatorii sau distribuitorii de produse alimentare cu temperatura controlata care nu doresc sa investeasca in logistica proprie, ci mai degraba sa se concentreze pe partea de productie si vanzare, unde concurenta este acerba. Noi credem ca acolo ar trebui sa se indrepte investitiile lor si nu in masini, autorizatii, service-uri, utilaje pentru depozit, solutii informatice si training-uri pentru personalul din logistica. Avantajul principal al externalizarii este acela al transformarii costurilor fixe in costuri variabile, functie de vanzari. La nivelul Whiteland Logistics, vom realiza investitii intr-un nou depozit la Cluj, de clasa A, care va descongestiona parte din depozitul principal de la Bucuresti. Alte investitii vor merge catre innoirea parcului auto ce efectueaza transport si livrari.

Pentru noi, 2015 va fi un an al consolidarii si al dezvoltarii business-ului, in conditiile in care anul 2014 a fost in principal dedicat eficientizarii costurilor.”

Laurentiu Duica, Head of Leasing P3 Logistic Parks

In 2015 o sa existe o usoara crestere in domeniile care au avut cel mai mult de suferit in ultimii ani”

„Dupa un 2014 in care nu s-au intamplat foarte multe mutari majore in piata, 2015 este asteptat ca un an care sa aduca cresteri pentru toti jucatorii din ramurile logistice. Consider ca in 2015 o sa existe o usoara crestere in domeniile care au avut cel mai mult de suferit in ultimii ani (constructiile, de exemplu). Principalele amenintari tin de frica investitorilor (atat interni, cat si externi, multinationale sau locale) de a face majorari de capital si astfel investitii in sectoarele unde activeaza, si asta din cauza faptului ca politicile fiscale nu sunt stabile, iar situatia din zona geografica unde ne aflam nu este una propice. Romania este o tara din ce in ce mai atractiva pentru investitori, o parte din ei deja si-au anuntat locatii noi de productie in diferite orase din tara si acest lucru cred ca o sa continue in acest an si in anii urmatori. Avem in vedere investitii in 2015. Pentru PointPark Romania, cu siguranta 2015 o sa fie un an in care se vor intampla multe lucruri, avem proiecte de extindere deja setate si cu siguranta vor mai urma si altele.”

Cristian Dolinski, director general STILL Romania

2015 va avea o tenta ascendenta in ceea ce priveste piata de echipamente”

Piata totala de echipamente de manipulat a crescut in 2014 peste estimari, situandu-se la aproximativ 2.500 de unitati. In special din septembrie s-a observat un reviriment deosebit, multe proiecte (chiar si demarate cu ceva timp in urma) s-au finalizat, iar termenele de livrare solicitate pentru echipamente au fost foarte stranse. Avand in vedere aceste premise, mentinand acest trend, apreciez ca si 2015 va avea o tenta ascendenta in ceea ce priveste piata de echipamente. Desigur ca atentia la detalii, calitatea produselor, lansarea de noi produse adaptate nevoilor in permanenta schimbare ale partenerilor, administrarea bugetelor in mod eficient, dar mai presus viziunea, vor ramane si in 2015 elementele fundamentale ale proiectelor in intralogistica. Amenintarile sunt similare celor din anii precedenti, desi 2014 ne-a aratat o oarecare revigorare a investitiilor. In continuare, lipseste vointa politica de a crea un mediu economic sanatos, ceea ce indeparteaza de tara noastra unele investitii. Exista, cu siguranta, oportunitati. TCO este un trend in care am investit permanent. Acest trend a devenit o moda si noi continuam sa inovam aceasta moda. Asa cum procedam anual, si in 2015 investim in echipa STILL. Intentionam marirea echipei si instruirea continua a acesteia in vederea generarii calitatii pentru partenerii nostri. Investitiile sunt extinse la nivelul produselor si serviciilor. Investim in proiecte alternative si cercetare continua, toate pentru a aduce partenerilor noi idei de dezvoltare si definitivare cu succes a proiectelor. Cu siguranta, noi, echipa STILL, vom face 2015 un an bun prin activitatea zilnica indreptata catre satisfactia partenerilor nostri.Vom aduce pentru piata romaneasca solutii flexibile si economice precum automatizarea. Este un pas natural fata de nivelul deja avansat al tehnologiei noastre. Automatizarea adauga valoare acolo unde Omul poate gresi, in general. Ce spuneti de un echipament FM-X care lucreaza un schimb intreg fara sa se opreasca, fara sa distruga din cand in cand marfa transportata si fara sa aiba alte accidente care avariaza usi, rafturi sau chiar echipamentul? Este deja realitate la STILL.”

Daniel Preda, Director General Toyota Material Handling Romania

Cresteri se vor inregistra anual, ajungandu-se in 2017 la aproximativ 3.200 echipamente pe an”

„In baza statisticilor si a previziunilor pe care le facem la fiecare inceput de an, estimam ca piata de echipamente va creste in 2015. Cresteri se vor inregistra de la an la an, ajungand in 2017 la nivelul de aproximativ 3.200 echipamente pe an. Evident, sunt multi factori care ar putea ajuta sau contracara aceasta crestere prognozata, dintre acestia multi asupra carora nu avem niciun fel de control ca tara; totusi, piata va urma cursul firesc spre maturizare, consideram noi. Probabil ca lipsa investitiilor noi straine si cadrul legislativ ar putea deveni cele mai mari amenintari in anul care urmeaza. Incepand cu flota relativ imbatranita din piata din cauza anilor de criza prin care am trecut si terminand cu noile orientari ale clientilor de a accepta consultanta pe partea costurilor de operare cu echipamentele, toate acestea pot sa genereze oportunitati frumoase in a dezvolta piata spre nivelul si standardul din Europa de Vest. Totodata, incercam sa promovam solutii «la pachet», unde un singur furnizor sa livreze atat echipamente, sisteme de depozitare, servicii de management al flotei si flexibilitate in inchirierea acestor solutii in functie de necesitatile si bugetul clientului, si apreciem ca acest fapt ne va aduce succesul scontat si notorietatea de partener de incredere in piata. Evident ca sunt programate anumite investitii in functie de planul si bugetul aprobat, dar nu sunt investitii majore, ci doar cele necesare operational pentru a putea realiza dezvoltarea prognozata in piata. 2015 va fi un an cu multe provocari si oportunitati, menit sa aduca in companie schimbarile si imbunatatirile necesare pentru a ne dezvolta impreuna cu piata si a ne realiza obiectivele propuse.”

Rares Balan, Marketing Manager Dexion Storage Solutions

Principalele amenintari tin de posibilitatea ca economia europeana sa stagneze”

„Luand in considerare sfarsitul de an 2014 si inceputul lui 2015, consideram ca acest an va fi mai bun pentru cei care activeaza in acest domeniu. Principalele amenintari tin de posibilitatea ca economia europeana sa stagneze sau sa descreasca, in ciuda previziunilor optimiste (vezi deflatia, criza francului elvetian, stagnarea din Germania etc). Strict din domeniul nostru pot trece in randul amenintarilor aparitia pe piata a unor produse foarte ieftine (dar care au si specificatiile de design, productie, precum si calitatea, la fel de joase ca si preturile). Compania Dexion investeste foarte mult timp si bani pentru a se asigura ca toate produsele oferite sunt conforme cu cele mai inalte standarde de siguranta si calitate. Toate punctele de productie Dexion sunt acreditate ISO. De asemenea, fabrica din Romania este membru FEM si urmareste normele de siguranta FEM – Federatia Europeana pentru Manipularea Materialelor, precum si standardele de calitate TUV Rheinland. In ceea ce priveste oportunitatile, pot afirma ca exista o nevoie de crestere a eficientei din partea companiilor. De obicei prioritara este eficienta in productie, dar tot mai multe companii isi indreapta atentia si spre eficientizarea depozitarii si a logisticii. Tot mai multe firme isi doresc solutii complexe, care sa le rezolve necesitatile si care sa aiba mai multe elemente de automatizare. Astfel, in ultimii ani, am vandut numeroase sisteme de depozitare satelit de tip Pallet Shuttle, sisteme mobile de depozitare MOVO, precum si o masina de depozitare pe vertical Tornado.

Acum cativa ani, s-ar fi insistat doar pe costul initial al investitiei, fara a se calcula avantajele aduse in timp de achizitioarea unei solutii mai complexe. Avem in vedere investitii in 2015, mai ales in directia cresterii calitatii produselor si in diversificarea gamei de produse. Sunt in teste o serie de imbunatatiri conforme cu standardele FEM (Federatia Europeana de Manipulare a Marfurilor – organismul european de reglementare a sistemelor de depozitare), care ne vor permite cresterea nivelului de incarcare la rafturile pentru paleti. O noua solutie de Pick&Dispatch va intra in productie la inceputul anului, alaturi de o serie intreaga de accesorii dedicate. Noi solutii din gama de sertare mobile pentru paleti Pull-Out Unit vor fi lansate in curand, ca raspuns la cerintele pietei in aceasta directie, a imbunatatirii ergonomiei si eficientei. Pentru solutiile de tip mezanin, continuam procesul de internalizare a productiei oferind, incepand cu 2015, alaturi de scari si balustrade, intreaga structura supraetajata, produsa integral de catre Dexion. Politele perforate pentru rafturile usoare vor fi si ele disponibile incepand cu 2015, solutii cerute in instalatiile cu risc ridicat de incendiu. 2014 a fost anul cu cel mai ridicat nivel al productiei pentru fabrica noastra din Romania. De asemenea, anul a marcat semnarea unor contracte majore, pentru produse automatizate, destinate optimizarii depozitului, inclusiv vanzarea primului sistem de depozitare verticala automatizat de tip Tornado. Bazandu-ne pe rezultatele bune obtinute la finalul lui 2014, precum si pe proiectele aflate deja in derulare la inceputul acestui an, suntem increzatori ca 2015 va fi un an si mai fructuos.”

Pagini realizate de Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.